Gå til innhold

"Livets harde skole"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på meg selv som relativt fordomsfri, men kjenner at når dette møter meg i en profil, så velger jeg å la være å sende melding. Føler meg utrolig ufin, og lurer derfor på om det bare er jeg som må skjerpe meg.

Hva legger du i dette begrepet? 

Anonymkode: 3f34d...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger ikke noe spesielt i det uttrykket.

Men har jo skjønt etter å ha lest her inne at jeg burde sett ned på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinemotstander, uutdannet og trygdet, samt stor sjanse for at vedkommende er rasist, narkoman, røyker og føler at de har rett på mye gratis fra staten. 

Anonymkode: 47b50...e2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok du som må skjerpe deg, ja.

Jeg legger svært lite i begrepet annet enn lav formell utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke har giddet å ta utdannelse og er trygdede eller har lavt betalte jobber og klager over økonomien.  Røyker rullngs og har visdomsord på veggene og kjører 90 tallstil i hjemmene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stykk som har dette på profilen sin. Og ja, de har virkelig gått livets harde skole, opplevd mye vondt, men også svært empatisk og begge jobber med barn. Videre utdannelse har de også. God lønn har de ikke. 

Anonymkode: 7dd7e...f46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Jeg tenker de har hatt et hardt liv og opplevd mye vondt. 

Det er det jeg også legger i uttrykket. En person som har opplevd mye vondt i livet og har lært mye av det. Kanskje mistet nær familie i tidlig alder, kanskje vært gjennom en tøff sykdomsperiode eller vært utsatt for alvorlige kriminelle handlinger.

Dette har ingenting med lav formell utdanning eller politisk tilhørighet å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Da jeg var en dum gutt, 9 eller 10 år gammel, dette begrepet ble mye brukt i memes. Det ga meg litt nåde, jeg vil ikke lyve. Jeg lo av noen mennesker som brukte denne frasen på Facebook. Jeg antar at jeg kunne ikke se en bakgrunn fordi jeg relaterer begrepet til meme.
Men da jeg vokste opp, forsto jeg betydningen av begrepet, og jeg kan si at skolen lærer oss 25 til 30% av de tingene vi trenger å vite i livet. Og desverre noen ting du må oppleve for å forstå

 

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...