Gå til innhold

Starte med linser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt briller i mange år men aldri egentlig likt det. Har brukt linser en liten periode for mange år siden så ønsker nå tips om hva folk anbefaler.
Jeg slet med å få av og på linsene og foretrakk den gang de som var litt mer harde enn de myke.
Hva er ca pris på linser også?
Hvordan er det med sminke i forbindelse med linser, må man kjøpe egnet sminke eller kan man bruke den man har?
Tusen takk på forhånd for svar :)

Anonymkode: 4f2b7...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler de som du bare trenger å bytte en gang i måneden. Altså at du sover med dem også. De er også litt hardere. Men du bør uansett gå til optiker for å få en anbefaling. Jeg kjøper alltid på nett, søker etter de beste prisene. Det er store prisforskjeller. 

Jeg kan bruke alt av sminke osv, men må være litt forsiktig med sminkefjernere og kremer med olje i. Det kan fort legge seg på linsene. 

Skrevet
31 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Anbefaler de som du bare trenger å bytte en gang i måneden. Altså at du sover med dem også. De er også litt hardere. Men du bør uansett gå til optiker for å få en anbefaling. Jeg kjøper alltid på nett, søker etter de beste prisene. Det er store prisforskjeller. 

Jeg kan bruke alt av sminke osv, men må være litt forsiktig med sminkefjernere og kremer med olje i. Det kan fort legge seg på linsene. 

Enig, disse har jeg brukt i mange år og blir aldri tørr på øynene. Tar dem ut en gang i uka og renser dem over natten. Jeg bruker lite penger på linser, kjøper på nett og sjekker prisene flere steder før jeg handler. Tror jeg bruker omtrent 2000 i året.

Anonymkode: deeda...704

Skrevet

Bruker Acuvue 2. Bruker de 2 uker i strekk, altså sover med dem også. Funker veldig bra

Anonymkode: d9cd7...92d

Skrevet

Kommer veldig an på øynene dine. Jeg har månedslinser som jeg kan sove med, såkalte døgnlinser. 
det fungerer ikke i det hele tatt for meg. Må av med dem om kvelden for blir svært tørr i øynene. Det hjelper ikke med blink dråper heller. 
Når det gjelder hva slags linser du kan bruke så kan du bestille en synskontroll på Brilleland e.l så får du prøvelinser for å se hva som passer for deg. 
Jeg prøvde 7-8 typer før jeg endte med noen jeg kunne bruke. 
Da har jeg linseabonnement som er inkl Så mange synsprøver du trenger i året for ca 270 i mnd, men summen kommer helt an på hva slags linser du kan bruke. 

Jeg synes forøvrig at dagslinser er mer behagelig å bruke men det er endel dyrere enn månedslinser pluss at det er bedritent å miste månedslinsene. 

Å ta av og på linsene er bare masete noen få dager så tenker du ikke på det lenger. 

Anonymkode: ef0df...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...