Gå til innhold

lavkarbo/keto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veide meg for 1 uke siden da jeg startet på lavkarbo, veide da 98.4kg, nå veier jeg 87.9kg. Altså gått ned nesten 11kg på en uke. Nesten litt for godt til å være sant. Jeg har ingen søtsug. Dette har aldri skjedd meg før, da jeg alltid har lyst på noe søtt å kose meg med.

 

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: ea7f7...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så unormalt å miste 5-10kg den første uken på et ketogent kosthold. Det meste er vannvekt, men også noe fett. Du vil nok fortsette å miste vekt, men mest trolig "bare" 2kg i uken fremover. Hvis du holder den hormonelle balansen oppe, så går man raskt ned i vekt. Sørg for å få i deg nok elektrolytter gjennom maten.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er for godt til å være sant? 

Anonymkode: 8e1f4...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikker på at det ikke er for godt til å være sant? 

Anonymkode: 8e1f4...794

Det føles sånn. Men vekten lyger ikke. Jeg har slitt med overvekt hele livet, og ingenting har hjulpet meg å gå ned. Ser ut som lavkarbo er det eneste som hjelper. Kan gå en hel dag uten å kjenne sult. Venner synes det er rart at jeg ikke kjenner noe som helst lyst på kaker eller brus. Utrolig befriende følelse. Huden min er strammere, jeg tenker mer klart, har mer energi. Eneste er at jeg har hatt noe hodepine 3. og 4. dagen.

Anonymkode: ea7f7...d37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har gått ned så mye og at du ikke har blingset på vekta de? Det høres helt rart ut å gå ned så utrolig mye på lavkarbo.

Jeg har gått på lavkarbo og gått ned mye i vekt jeg også og det er en utrolig deilig følelse. Jeg har også opplevd det du sier med strammere og finere hud, slutt på cravings og ikke noe sult. Det med mer energi er også veldig deilig. 

 

Anonymkode: 8e7d7...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du helt sikker på at du har gått ned så mye og at du ikke har blingset på vekta de? Det høres helt rart ut å gå ned så utrolig mye på lavkarbo.

Jeg har gått på lavkarbo og gått ned mye i vekt jeg også og det er en utrolig deilig følelse. Jeg har også opplevd det du sier med strammere og finere hud, slutt på cravings og ikke noe sult. Det med mer energi er også veldig deilig. 

 

Anonymkode: 8e7d7...ee0

Mulig vekten er 1-2kg unøyaktig, men ja er nesten litt paff over hvor lett det var å gå ned. Håper at jeg kan gå ned noen kilo hver uke. :)

Anonymkode: ea7f7...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Mulig vekten er 1-2kg unøyaktig, men ja er nesten litt paff over hvor lett det var å gå ned. Håper at jeg kan gå ned noen kilo hver uke. :)

Anonymkode: ea7f7...d37

Hva har du spist ?:)

Anonymkode: 05940...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2020 at 11:56 AM, AnonymBruker said:

Veide meg for 1 uke siden da jeg startet på lavkarbo, veide da 98.4kg, nå veier jeg 87.9kg. Altså gått ned nesten 11kg på en uke. Nesten litt for godt til å være sant. Jeg har ingen søtsug. Dette har aldri skjedd meg før, da jeg alltid har lyst på noe søtt å kose meg med.

 

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: ea7f7...d37

Hvor mye av dette tror du er netto fett ? du forstår at karbohydrater binder vann. Når du kutter karbohydratene så slippes vannet.  Forstår ikke helt hvorfor du henger deg opp i disse 11kg på denne måten? det er vel netto fett du er interessert i hva nedgang angår eller? 

1 kg fett inneholder 9000kcal..40min på sykkel forbrenner vel noe sånt som 100kcal? 

Lavkarbo? ikke særlig bra hva nedgang i fett% angår sånn utover noen uker ihvertfall. Kroppen ofrer i større og større grad musklaturen for å spalte energien den trenger. Av 2 grunner, den ene er at energien fra muskelceller er mer tilgjengelig. Den andre grunnen er at musklatur er den største forbrukeren av energien som ligger i fettcellene i hviletilstand. Kroppen prioriterer å konservere fettet fremfor "dyr i drift" musklatur. 

Derfor jeg ikke helt skjønner den lavkarbo strategien til mange...men tror valgene blir tatt på et altfor tynt kunnskapsnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...