Gå til innhold

Vennetråd for introverte!


Petunia2

Anbefalte innlegg

Mange kjenner behovet for å finne en spesiell venn. En som er lik seg. Og det er ekstra utfordrende for introverte å finne andre introverte. Naturlig nok.

Så jeg starter en tråd her hvor vi kan finne hverandre!

Jeg starter med meg sjøl:

Kvinne midten av 40-åra.

Personlighet: empatisk, tenkende og praktisk anlagt.

Interesser: hage og strikking 

Larvik kommune

Behov for å finne folk med samme innstilling til livet, de fleste jeg kjenner elsker trening, friluftsliv og det sosiale livet.

Som introvert vil jeg ikke ønske mye samvær, men litt er det naturlig at det blir, hvis kjemien stemmer maks.

 

Endret av Petunia2
Fikk ikke med alt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

Jeg prøver meg jeg også :)

Jeg blir 38 i år. Er litt mellom bosteder nå, men bor nå på Vestlandet. 

Jeg trener styrketrening ca 3 ganger i uka, men jeg er ikke overdrevet opptatt av det. Ikke noe friluftsmenneske, men går tur i ny ned og liker å være ute i naturen. 

Jeg liker å være sosial, men har behov for å være alene også. Jeg er heller ikke særlig glad i spontane treff. Noe tidligere venninner ikke har hatt særlig stor forståelse for. 

Jeg ser ganske mye serier og filmer, spiller litt, leser bøker, driver litt med foto, liker å lage mat, dra på konserter, reising og jeg er veldig glad i dyr. 

Ellers vil jeg nok beskrive meg selv som ganske sjenert i begynnelsen, jeg er empatisk, jeg liker å tro at jeg er reflektert. 

Jeg er veldig dårlig på small talk og kan være treig med å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gift mann på 51 som bor i Porsgrunn med to barn og kone. Savner noen jeg kan finne på ting sammen med. 

Jeg liker friluft, gåturer, joggetur, ti-toppen, sjøen, fiske, livet i fjæra, akvarium, teknisk tegning, helsestudio, reise, slalåm, tresløyd, snekring, kino, flersnors drageflyging, nettflix, ...osv.

Røyk og alkohol er ikke helt min ting. Jeg er høflig, rolig, snill, aktiv, impulsiv, ukomplisert og jeg kan lytte. 

Nå i vinter reiser jeg ofte til slalåm bakken, Rauland, Gaustablikk eller Kongsberg. Men jeg reiser mest til Kongsberg. Har du lyst til å være med? 

Lurer du på noe eller ønsker kontakt så send gjerne en PM. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Jeg er en dame på 28 år fra Vestfold med samboer , ei datter og en hund på 8 år :) 

Gjør ikke så mye ut av meg selv egentlig 😜 liker fotografering (hobby) , musikk , kosekveld hjemme med god mat og film/serier , er en stille og rolig person som liker det rolig rundt meg :) verken drikker eller fester og liker heller rolige kvelder hjemme eller andre steder :) Sjenert i begynnelsen men ser på meg selv som en snill,ærlig , glad og positiv person :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest envillen

Hei.

Mann 55, introvert.

Liker å prate/diskutere ting som er viktig i samfunnet, ikke så mye smalltalk 😉

Liker å være ute, året rundt, liker at det er stille, liker også å finne på ting 🙂

Har hund, bor i nordland, natur, snill, rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne, 47 fra Viken (som om det sier så mye!) 😁

Jeg er veldig dårlig på small talk, er ikke noe glad i skravling om dill og dall, men liker dype samtaler og diskusjoner om ting som har mening. 🙂

Jeg savner noen få, gode venner. Noen å bare chatte med på Facebook, skrive et hei til nå og da, og kanskje treffes for en halvliter ute i sola. Jeg elsker de folka man kan sitte sammen med, i stillhet, uten at det føles kleint! 

Jeg er ikke noe friluftsmenneske, liker å gå i byen (hvilken som helst by, egentlig), gå på kino, cafe og pub. Liker fotball (United) og Netflix. Leser bøker og liker å følge med på det som skjer i verden. 

Hadde vært fint å blitt kjent med noen her å være introvert sammen med!

Endret av Hinkelpinkel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.2.2020 den 15.05, TheCatLady skrev:

Jeg prøver meg jeg også :)

Jeg blir 38 i år. Er litt mellom bosteder nå, men bor nå på Vestlandet. 

Jeg trener styrketrening ca 3 ganger i uka, men jeg er ikke overdrevet opptatt av det. Ikke noe friluftsmenneske, men går tur i ny ned og liker å være ute i naturen. 

Jeg liker å være sosial, men har behov for å være alene også. Jeg er heller ikke særlig glad i spontane treff. Noe tidligere venninner ikke har hatt særlig stor forståelse for. 

Jeg ser ganske mye serier og filmer, spiller litt, leser bøker, driver litt med foto, liker å lage mat, dra på konserter, reising og jeg er veldig glad i dyr. 

Ellers vil jeg nok beskrive meg selv som ganske sjenert i begynnelsen, jeg er empatisk, jeg liker å tro at jeg er reflektert. 

Jeg er veldig dårlig på small talk og kan være treig med å svare. 

Hei CatLady. 

Jeg bor i Bergen. Hvor bor du nøyaktig? 

Jeg trener også av og til (det er vanskelig å si det 😂). Jeg liker også å være i naturen men sliter litt med klatring på fjell. Også jeg elsker hunder, vin, nattliv, matlaging, metal, og krimromaner (jeg er 29). Elsker chattgrupper, send meme og vitser og sånt..

Sele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, Jeg er i begynnelsen av 50-årene og bor i Viken. (Østfold) med hunden min. Ble glad da jeg så denne tråden.

Jeg liker å treffes bare det ikke er spontant🙂.

Liker å gå turer med hunden min, se på serier og film, lese, er positiv som person, har humor og holder meg i form, men er ikke en som går "styrketurer" i flokk. 

Er veldig glad i bl.a. natur , naturhistorie og-vitenskap, sjø og hav, trær og planter, dyr og musikk , .

Er sosial til en viss grad, men er også glad i å tilbringe tid uten folk. blir fort overstimulert av for mange folk for ofte og bråk og liker best å ta en kaffe/te et rolig sted, eller en tur, når  man treffes. Er ikke glad i shopping.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 28 år og bor på vestlandet med samboer og barn. 

mine hobbyer er fotografering, bøker og hage, altså kanskje en litt kjedelig person for mange . 

Ønsker meg hovedsaklig vennskap på nett, men er åpen for å treffes om det føles riktig, jeg er ikke så flink sosialt 😄 

Åpen for å bli kjent med både menn og kvinner :) 

Send gjerne en pm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte at det kunne vært hyggelig å finne noen nye bekjente/venner for å finne på noe gøy med eller bare for en kaffekopp hjemme. Det kan bli litt vel mye sosialisering rundt familie og barn må jeg ærlig innrømme 😅 Jeg er nok ikke den mest introverte men pga litt helseutfordringer får det litt begrensninger likevel ,uten at det sier så mye 😀

Venner flyttet for mange år siden, og ellers med andre har det blitt litt for hektisk hverdag og mistet litt kontakt. 

Som person er jeg familiekjær, lojal, blid med mye livserfaring 😉 

Liker bla dyr, natur, blomster og planter, interiør, film og musikk, et godt måltid m.m. Er 42 og bosatt i Innlandet. 

 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Henger meg på her:

Jeg er en mann på 45 og bor i Viken. Lever et ganske vanlig liv med jobb, leilighet, interesser, osv. Er glad i gode og gjerne dypere samtaler, ikke så glad i overfladisk small-talk. Liker å fiske, følger med på nyheter og samfunnet rundt meg, finner menneskesinnet utrolig interessant, spiller litt, leser og hører på musikk. Er mye alene, trives også med det, men søker nye venner (gjerne introverte) av begge kjønn for sosial omgang i blant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Henger meg på her jeg også: 

Jeg er en mann på 54 år, bor i Ålesund. Lever med kone og to store barn, jeg er veldig glad i naturen, camping, gå lange turer, hagearbeid, gå på kafe, går på kino eller bare sitte i sofaen og se en god film eller serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Denne introverte her på 36 år som er innflyttet til Hønefoss hadde hatt godt av litt sosial kontakt ☺️
Går turer, liker dyr og å reise, digger festivaler 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...