AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Skjer det rett etter daten, eller gradvis? Jeg har vært på date med en fyr, og det var en utrolig bra date. Han skrøt masse av daten og syns det var synd den tok slutt. Dagene etterpå tok han masse kontakt og snakket om daten. Men de siste dagene har jeg ikke hørt noe og heller ikke fått noe svar tilbake hvis jeg snapper. Er dette måten å ghoste på? Er bare litt forvirrende siden han virket så interessert og frempå i dagene etter daten. Jeg har ikke tatt masse kontakt etterpå fordi jeg ikke vil virke pushy, men de to snapene jeg har sendt ble ikke besvart. Anonymkode: b1fb9...ebd
Ardenus Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Ghosting betyr å bryte all kommunikasjon med noen uten en forklaring eller advarsel. Personen nekter eller ignorerer å svare på henvendelser fra en eller flere personer. Begrepet har oppstått i takt med nett-kulturen på begynnelsen av 2000-tallet og brukes med vennskaprelasjoner på nett eller onlinedating. Media har rapportert om økt ghosting som følge av sosiale medier og datingsapper som Tinder.[1]
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Men skjer det ofte umiddelbart etter en date, eller er det vanlig at de først sender mange meldinger etterpå for så å bryte all kontakt etter et par dager? Anonymkode: b1fb9...ebd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 Det er utrolig varierende. Mange ghoster umiddelbart, mange ghoster etter noen dager/uker. Den ene gangen jeg har blitt ghostet, så kom det plutselig etter flere måneder. Sjeldnere og sjeldnere insj, sjeldnere og sjeldnere svar, til slutt ingen svar. Og etter et par uker uten kontakt, så var jeg plutselig blitt slettet fra alle sosiale medier. Anonymkode: 37524...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig varierende. Mange ghoster umiddelbart, mange ghoster etter noen dager/uker. Den ene gangen jeg har blitt ghostet, så kom det plutselig etter flere måneder. Sjeldnere og sjeldnere insj, sjeldnere og sjeldnere svar, til slutt ingen svar. Og etter et par uker uten kontakt, så var jeg plutselig blitt slettet fra alle sosiale medier. Anonymkode: 37524...7d7 Slow fade Anonymkode: 0ced4...eef
Minamemina Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Utrolig barnslig metode for å avslutte ett forhold/date. Ikke bare gjør dét vondt men det e skikkelig respektløst! Håper ingen av dere som leser dette vil gjøre noe sånt mot en annen person. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 5 timer siden, Minamemina skrev: Utrolig barnslig metode for å avslutte ett forhold/date. Ikke bare gjør dét vondt men det e skikkelig respektløst! Håper ingen av dere som leser dette vil gjøre noe sånt mot en annen person. Er utsatt for dette selv nå, det er veldig mange varianter av dette her. Fra at man forsvinner helt brått uten noen forklaring, og totalt umulig å få tak i. Til at en av partene sakte men sikkert via manglende interesse og prioriteringer sakte men sikkert lar deg skli vekk ved å vise minimal interesse. Dette kalles "slow fading" og er enda verre en ghosting. Jeg har aldri brukt dette ovenfor noen, joda har hatt manglende interesse etter dates, men da sier jeg rimelig fort ifra at jeg ikke har de følelsene som skal til. Feigheten er enorm der ute i datingmarkedet nå. Anonymkode: 42687...de4 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 Ts her. Det som er litt rart er at det har han som har tatt masse Kontakt dagene etterpå. Han virket kjempeinteressert, hadde ikke stusset om det virket labert etterpå og korte meldinger. Men masse snakk om hvor hyggelig det var osv. Men nå - bråstopp. Dette var en ekkel følelse. Hva gjorde dere? Tok kontakt eller lot det bare dø ut? Anonymkode: b1fb9...ebd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette var en ekkel følelse. Hva gjorde dere? Tok kontakt eller lot det bare dø ut? Jeg lar det dø ut,så dater jeg andre når jeg er klar. Kommer hun tilbake? Da skal hun ha en meget god forklaring. Uansett vil jeg da ikke ha sex før det har gått lang tid, evne til å prioritere må vises over lang tid, og det å ville være sammen må vises mye sterkere. Om ikke avsluttes det med direkte ord raskt. Jeg er ferdig med slikt spill! Mitt forslag til alle etter å ha opplevd dette nå en gang. Ta initiativet med gang du merker dalende interesse og sett et ultimatum. Bedring eller brudd. Livet er for kort til å tulle med useriøse idioter. Anonymkode: 42687...de4
Svartfugl Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjer det rett etter daten, eller gradvis? Jeg har vært på date med en fyr, og det var en utrolig bra date. Han skrøt masse av daten og syns det var synd den tok slutt. Dagene etterpå tok han masse kontakt og snakket om daten. Men de siste dagene har jeg ikke hørt noe og heller ikke fått noe svar tilbake hvis jeg snapper. Er dette måten å ghoste på? Er bare litt forvirrende siden han virket så interessert og frempå i dagene etter daten. Jeg har ikke tatt masse kontakt etterpå fordi jeg ikke vil virke pushy, men de to snapene jeg har sendt ble ikke besvart. Anonymkode: b1fb9...ebd Var snappene spørsmål, eller var det bare bilder? Jeg svarer ikke alltid på snap, skjønner ikke hva jeg skal svare på en selfie eller bildet av middagen til noen uansett. Send heller et konkret spørsmål, da har du nok svaret ditt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå