Gå til innhold

Ny jobb, ny lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kanskje flytte fra Oslo til en mellomstor by ca 5 timer unna, ingenting er bestemt enda. Jeg eier leilighet og har fast 100% jobb i Oslo kommune med ca 500 000 i grunnlønn som miljøterapeut (egne turnustilegg). Dersom jeg søker jobb i denne kommunen ca 5 timer unna og blir tilbudt en stilling veldig lik den jeg jobber i nå, kan jeg si at ett vilkår for at jeg skal ta jobben er at jeg beholder min nåværende lønn (dersom de ikke tilbyr høyere selvsagt)?
Boligprisene er litt lavere i denne kommunen så det kan være ett argument for at jeg ikke bør beholde min nåværende lønn. Til gjengjeld jobber jeg ett sted hvor kravet til egnethet og sterk psyke er viktig.

Anonymkode: a1dcf...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal kanskje flytte fra Oslo til en mellomstor by ca 5 timer unna, ingenting er bestemt enda. Jeg eier leilighet og har fast 100% jobb i Oslo kommune med ca 500 000 i grunnlønn som miljøterapeut (egne turnustilegg). Dersom jeg søker jobb i denne kommunen ca 5 timer unna og blir tilbudt en stilling veldig lik den jeg jobber i nå, kan jeg si at ett vilkår for at jeg skal ta jobben er at jeg beholder min nåværende lønn (dersom de ikke tilbyr høyere selvsagt)?
Boligprisene er litt lavere i denne kommunen så det kan være ett argument for at jeg ikke bør beholde min nåværende lønn. Til gjengjeld jobber jeg ett sted hvor kravet til egnethet og sterk psyke er viktig.

Anonymkode: a1dcf...ab7

Lønningene i Oslo er generelt høyere enn andre stedet, men det skadet ikke å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det funker. Selv om du flytter til en annen større by (eks. Stavanger) skal det godt gjøres å tjene like bra som i Oslo (erfaringsmessig, fra et par år tilbake, kan være ting har endret seg).

Anonymkode: 9ff29...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...