AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Jeg har egentlig fått veldig lyst på en av disse veldig små selskapshundene, som bichon havanais, russisk tsvetnaya bolonka, malteser eller lignende. Samtidig tenker jeg at jeg gjerne skulle hatt en hund jeg kan ta med på joggetur, og da er vel ikke disse bittesmå hundene det beste. Øskelisten: - liten eller ganske liten hund, som er "snill og mild" (ikke noe utpreget jaktinstinkt el.l., den kan gjerne "se snill ut" også😅) og ikke bjeffete - rolig hund som liker masse kos i sofaen, samtidig som den også orker å være med på joggetur i forholdsvis rolig tempo (ca 10 km/t) - allergivennlig - passer for en førstegangs (men veldig lærevillig!) hundeeier Har dere noen tips til aktuelle hunderaser? Skjønner at alle hunder må trenes opp til å takle joggeturer, men potensialet er jo selvfølgelig veldig ulikt mellom ulike raser. Det er ikke aktuelt med en svær hund og/eller en hund som trenger timesvis med trening hver dag. Den bør tåle noen dager med lite trening uten å gå på veggen. Lufteturer/gåturer skal den selvfølgelig få hver eneste dag! Anonymkode: 0c750...574
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 T Tibetansk spaniel. Vår hund eller valp som nærmer seg to år, er veldig snill. Han er alltid snill mot andre hunder, men hvis han reagerer på noen så er det bare å gi en streng, kort beskjed og han lytter og følger. Alle hunder er eller kan bli snille hvis de har gode eiere som setter grenser. Anonymkode: 53198...a09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå