Gå til innhold

Hvor høy IQ har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dess flere iq-tester jeg tar, dess høyere score får jeg. 

Min erfaring er at mange tester på internett er sånne trekantmønster og klosser osv som danner nye mønster for hvert bilde. Du skal finne hva det siste er. Så om man driver mye med slike oppgaver vil man etterhvert bli flinkerer til å løse denne type oppgaver. Ergo "score høyere".

Anonymkode: bbf36...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chiyo skrev:

TS, du kan ikke skrive at du fikk en høy score på en Mensa test her inne på KG, du vil få så mye hat. :fnise: Folk blir veldig nasty når noen skriver at de har høy IQ. Jeg lurer egentlig på hvorfor, men sånn er det nå. 
Jeg har også tatt den testen. På nettsiden til Mensa fikk jeg 135, men det er en prøvetest. Man burde alltid ta en offisiell test hvis man genuint har lyst å vite hvilken IQ man har. 

Haha, har sett akkurat det samme :fnise: Man kan ikke skrive at man fikk høy score på en Mensa test, og heller ikke at man har et evnerikt barn på KG. Da klikker folk. Skjønner ikke hvorfor jeg heller.

Anonymkode: d63df...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en score på 115 på mensa-testen på nett. Det er ett standardavvik over snittscoren, og er derfor høyt, men ikke skyhøyt.

Jeg ble positivt overrasket over at resultatet var over snittet, selv om jeg er klar over at denne testen er en ufullstendig prøvetest (ordentlige intelligenstester utføres av psykologer og er langt med omfangsrike). Man kan ikke forvente at man er scorer høyere enn den jevne borger. Likevel er det påfallende at alle i denne tråden har IQ over 120 (utenom en lege som innrømmer at h*n "bare" har 113).

Anonymkode: fb9d1...d21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, har sett akkurat det samme :fnise: Man kan ikke skrive at man fikk høy score på en Mensa test, og heller ikke at man har et evnerikt barn på KG. Da klikker folk. Skjønner ikke hvorfor jeg heller.

Anonymkode: d63df...f46

Sikkert Janteloven blandet med mindreverdighetskompleks. Jeg tror intelligens er et veldig sensitivt tema, fordi samfunnet ser på høy IQ som postitivt. Det er derfor ulovlig å peke ut at man har høy IQ, fordi det gjør andre irritert. Jeg kan være enig i at det er kleint når folk skryter veldig mye av seg selv, men man skal ikke måtte "skamme" seg over at man fått en høy score. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensa: 112

Illustrert vitenskap: 125

Det er typ 2% som har over 130, så vet ikke helt om jeg stoler på alle svarene her 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare tatt en nettest, og det var mange år siden, så jeg stoler selvsagt ikke på resultatet (144). Jeg har alltid surfet gjennom skolen og har doktorgrad - regner IQ kanskje er litt over 100, men neppe mye over, så 144 er neppe reelt. Jeg har imidlertid ingen planer om å ta en Mensa-test, det ser jeg ingen grunn til - hva skulle jeg bruke resultatet til? Det er uten betydning for meg. Dessuten er jeg skikkelig dårlig til å  finne ut av sånne tallrekker. 😂 Føler vel også at hjernekapasiteten har gått dramatisk nedover siden jeg fikk barn, så det er ikke sikkert jeg ville likt resultatet av en Mensa-IQ-test. 😂 Jeg er rimelig sikker på at jeg ville gjort det dårligere på en IQ-test nå enn jeg ville gjort for 20 år siden - selv om jeg nok er mye flinkere til å gjøre en jobb nå enn for 20 år siden, fordi jeg har mer arbeidserfaring og er flinkere til å se sammenhenger og løse komplekse problemer. Det ville ikke gitt uttelling på en IQ-test. Å finne ut hva neste figur eller tall i rekken er har ingen betydning for jobben min eller livet mitt.

Anonymkode: 96f71...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...