Gå til innhold

Havrepizza, hvor kaloririkt egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag lagde min mor sin berømte havrepizza:

300 gram havregryn som ble kverna til mel, 2 SS lettrømme, 1 dl lettmelk, 2 dl vann og 2 egg. I fyllet hadde hun revet gulrot, løk, paprika, sopp, tomatsaus som hun laget selv, litt karbonadedeig og masse digg krydder. Litt ost på toppen. 

Den var veldig god og mettende og for god til å være sunn! Jeg forsynte meg av 3 stk og tenker bare på om det er mulig at noe såååå godt kan være sunt?😂 Er redd jeg sprengte kaloribudsjettet mitt for i dag. 

Anonymkode: 54893...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si uten å vite vekt på fyllet, samt vekten på «3 stk».

Anonymkode: 781e9...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så er det mer kalorier i den kontra en vanlig, tynn pizzabunn. Havregryn er kaloririkt og tungt selv om det såklart inneholder mer næring enn hvetemel. 

Anonymkode: 7c5bf...9e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig så er det mer kalorier i den kontra en vanlig, tynn pizzabunn. Havregryn er kaloririkt og tungt selv om det såklart inneholder mer næring enn hvetemel. 

Anonymkode: 7c5bf...9e8

Shit 😩😤

Anonymkode: 54893...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det, har vært mett siden kl 16 og ikke spist noe etter det og ikke cravet noe søtt, noe som er et godt tegn. Pluss at det ikke var tomme kalorier, får trøste meg med det 😂

Anonymkode: 54893...a52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den høres sunn ut og så er det fornuftig bruk av kalorier, du fikk i deg gode og riktige næringsstoffer.

Og så er det vel mengdekontroll det kommer ann på... hvor mye spiste du faktisk, kunne du stoppet ved to biter og litt salat? Evt hva har du spist før idag? 

Anonymkode: 681e8...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag lagde min mor sin berømte havrepizza:

300 gram havregryn som ble kverna til mel, 2 SS lettrømme, 1 dl lettmelk, 2 dl vann og 2 egg. I fyllet hadde hun revet gulrot, løk, paprika, sopp, tomatsaus som hun laget selv, litt karbonadedeig og masse digg krydder. Litt ost på toppen. 

Den var veldig god og mettende og for god til å være sunn! Jeg forsynte meg av 3 stk og tenker bare på om det er mulig at noe såååå godt kan være sunt?😂 Er redd jeg sprengte kaloribudsjettet mitt for i dag. 

Anonymkode: 54893...a52

Helt umulig å svare på, særlig når du ikke engang sier hvor mange stykker det ble til sammen. Hele bunnen tilsvarer ca. 1350-1400 kcal. Fyllet og ost  kommer i tillegg.

Anonymkode: 30023...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt havremel på Rema 1000 og sikkert noen andre butikker også. Så trenger man ikke å kverne havregryn selv 😉

Anonymkode: 7924d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en del havremel selv, med proteinshake

Det er en god frokost til meg, havre er kraftkost hehe

Holder meg mett i 3-4 timer minst.

Havre gir en grovere bunn, mer næring fiber.

Iforhold til mange andre pizza-varianter, så hørtes den pizzaen ikke så gale ut☺️

havre har et næringsinnhold på ca rundt 360 370 calorier pr 100g.

det er mer kostfiber i havre en hvetemel eks.

 

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...