Gå til innhold

Dere som bruker foundation hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert, ikke behøver man å bruke penger på mat når jeg tenker med om. Totalt unødvendig og bortkastede penger. 

Anonymkode: 56251...c92

😂😂 At det går an å være så korka. For en idiotisk sammenligning.

Anonymkode: 77b4e...4ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører foundation hver dag, og trives med det. 🙂Jeg bruker rensen Calm fra Paulas choice morra og kveld. Den er mild og gjør faktisk huden min myk, samtidig som den fjerner sminke sabla effektivt. Trenger bare én runde med den. Har foreløpig ikke prøvd den på vannfast sminke, det er det eneste.

Anonymkode: 15c03...2d2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

😂😂 At det går an å være så korka. For en idiotisk sammenligning.

Anonymkode: 77b4e...4ac

Og for et bombastisk og tåpelig utsagn da. "Unødvendige og bortkastede penger". Som man roper i skogen,  

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjører foundation hver dag, og trives med det. 🙂Jeg bruker rensen Calm fra Paulas choice morra og kveld. Den er mild og gjør faktisk huden min myk, samtidig som den fjerner sminke sabla effektivt. Trenger bare én runde med den. Har foreløpig ikke prøvd den på vannfast sminke, det er det eneste.

Anonymkode: 15c03...2d2

Høres topp ut. De som uttaler seg bombastisk er gjerne de som ikke har peiling på hva de snakker om. Går ut fra at sminke og hudpleie er et hvitt område på kartet for mange norske kvinner. 

Skrevet

Jeg bruker en som ikke er veldig dekkende, bare for å jevne ut hudfargen litt (er ganske rød). Bruker ikke bronzer osv bare kjapt litt setting pudder uten farge + litt rouge..  Jeg fjerner den egentlig ikke, vasker meg bare i ansiktet med litt vann på kvelden og tørker med håndkle... Og så smører jeg meg med fuktighetskrem for er alltid tørr.

Hvis det tar så mye tid å fjerne ville jeg forsøkt en annen type. Og om den dkeker så mye at du blir helt "flat" så forsøk en som er mindre dekkende eller kanskje en BB-krem. 

Anonymkode: 54d01...586

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er veldig mye mer stress å rense huden om kvelden. Jeg vasker ansiktet før jeg legger meg, uansett om jeg har sminke eller ikke. Det er ikke veldig mye mer "vasking", kanskje litt ekstra såpe eller evt. en skrubbevott.

Jeg har ikke mye kviser, men rødhet og ujevnheter. Tar på en lett foundation og litt concealer rundt øyne og nesebor og litt blush. Bronzer bruker jeg ikke nå.

Er sminkefri når jeg trener og ofte en gang i uken, f.eks. søndag. Iblant om sommeren eller på ferie i sydligere strøk bruker jeg heller ingen sminke, til nød mineralpudder.

Endret av Lønnesirup01
Skrevet (endret)
2 timer siden, BiancaWhite skrev:

Pannekaker er gjerne brunflekkete. Hvor fikk du pannekake fra av alle ting? 
😛 

Må være sånn skikkelig bløt brunkrem man bruker da isf. 

Det spørs vel hvor godt stekt de er? Jeg spiser vanligvis ikke pannekaker med flekker. Synes forresten ansiktet på bildet er et godt eksempel.

image.png.0452047d7cbb44b80e39ba4408a7a14a.png

Endret av ab123
la til bilde
Skrevet

Hvis du synes det er vanskelig å få av foundation bruker du ikke bra nok rens, Ts. 

Jeg bruker foundation hver ukedag på jobb, og det tar meg bare et par minutter. Lett dekkende foundation påføres med fuktig beautyblender, litt rouge/blush eller solpudder i kinnene, mascara og litt farge på leppene. Det er veldig fort gjort. 

Jeg foretrekker å fjerne sminken med oljerens, akkurat nå bruker jeg Micellar Oil fra Decleor. Den tar alt, også øyensminke, helt uten at jeg må gni. Veldig enkelt. Ta en god pumpe olje i hendene, masser ansiktet lett, ta litt vann på fingrene og masser videre. Da blir oljen til en lett «melk». Skyll av. Etter dette renser jeg med en lett gelerens eller skumrens. Denne bruker jeg også i dusjen om morgenen. (Da er det ikke nødvendig med oljerens). 

Hvis du synes det er mye med to ulike renser kan du istedet kjøpe en effektiv gelerens til bruk morgen og kveld. Jeg liker den grønne geleen fra Exuviance. Veldig drøy og veldig effektiv. Jeg pleier å massere den inn to ganger hvis jeg har brukt foundation, men det er ikke tvingende nødvendig. 

Jeg synes ikke det er så mye styr å fjerne sminken, det føles behagelig, jeg liker å påføre serum og krem etterpå (ikke minst våkne opp med fuktet og myk hud), og jeg går jo uansett på badet for å pusse tenner, og tisse. 

Skrevet
På 19.2.2020 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Stunden jeg sminker meg om morgenen er kosestund. Jeg tar en kopp kaffe, setter på en youtubevideo, og koser meg. 

I det jeg kommer hjem renser jeg med dobbelrens. Oljerens, så en skumrens. Så rikelig med fukt, ofte en skrubb og en maske. På kvelden renser jeg med rensekrem. Så et godt serum eller to, og nattkrem. Også dette er avslapning, litt egenpleie i hverdagen. 

Hadde dette bare vært stress og pes hadde jeg nok ikke orket. 

Anonymkode: 22c12...d4e

SÅ enig! Jeg tuller med mannen min at dette er min «hobby». Jeg har ikke masse andre interesser jeg bruker mye tid og penger på, så 15 minutter for meg selv hver morgen er meg vel fortjent. 

Anonymkode: 9f479...f60

Skrevet

Enig i at det er vanskelig å ta av. Men hadde ikke brukt det hver dag om det var lett heller. Det er for klissete.

Anonymkode: 639c0...7f7

Skrevet

Lurer på det BareMineral  Orginal pudderet, men syns det er vanskelig å velge farge også er jeg redd det ikke dekker nok og at det vil bli seende "tørt" ut.    

Anonymkode: 6ceeb...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...