Gå til innhold

Bekymra for ONS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før jul traff jeg en søt dame på byen som ville ha meg med hjem, og sånn ble det. Hjemme hos henne skrudde hu ikke på noe lys eller noe og bare geleidet meg inn på soverommet. Vi hadde sex og sovnet av. Jeg våknet neste morgen av at hun ristet i meg og ville jeg skulle gå. Fikk på meg klærne og merket at det lukta veldig innestengt der og det lå klær strødd overalt. 

Jeg spurte om jeg kunne ta et glass vann før jeg gikk for jeg var ordentlig dårlig etter byturen kvelden før. Hun sa ja men at jeg måtte gå etterpå. Når jeg gikk ut av soverommet ble jeg møtt av en stue som så så jævlig ut at jeg har problemer med å beskrive det. Ølbokser overalt, til og med i sofaen, tallerkener med mat, skitt og rot overalt. Det lukta ikke godt. Vinduene var dekket for med persienner. Kjøkkenkroken.... Jeg endte opp med å skru på krana og late som at jeg tok vann men jeg hælte ikke ta i noen ting. 

Når jeg skulle få på meg skoene lå det et brukt bind klistra til gulvet i gangen. Det ble så mye å ta inn for meg og jeg ville bare vekk derfra så jeg gikk uten å si hadet. Pisse gjorde jeg bak noe buskas ute for jeg hadde ikke lyst til å besøke badet hennes. 

I ettertid har jeg tenkt mye på denne jenta og jeg lurer på om hun får noe hjelp. Dette var ikke noe som hadde blitt rotete over noen dager. Har også dårlig samvittighet for at jeg bare gikk uten å si hadet eller noen ting, men hun ville jo jeg skulle gå. Jeg har ikke navn på henne eller noe, vet kun hvor hun bor. Dette har gnagd på meg for jeg tenker hva hvis hun er alene med alt det kaoset der? Jeg vil tippe hun aldersmessig er 25-30 år..... 

Er det dumt av meg å ringe på hos henne? Eller hva gjør jeg, bør jeg ikke gjøre noe? 

Anonymkode: eaa6f...dd0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så omsorgsfull du er😊 Jeg hadde kanskje forsøkt å ta kontakt. Dette høres ut som en person som har mistet kontrollen. Hun var kanskje også skamfull siden hun ønsket å få deg fort ut?

• Liker 6
Skrevet

Det er søtt at du bekymrer deg. Men jeg tenker at det nok ikke er din å hjelpe henne, siden du er en fremmed. Man må regne med at hun har andre mennesker i livet sitt som vet hvordan det står til og eventuelt kan hjelpe henne. 

Anonymkode: c15e6...c0c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er søtt at du bekymrer deg. Men jeg tenker at det nok ikke er din å hjelpe henne, siden du er en fremmed. Man må regne med at hun har andre mennesker i livet sitt som vet hvordan det står til og eventuelt kan hjelpe henne. 

Anonymkode: c15e6...c0c

Hvorfor må man regne med at hun har andre mennesker i livet som kan hjelpe? Slik ta beskriver det så virket det ikke akkurat slik. Det er dessverre veldig mange mange som er overlatt til seg selv.

• Liker 7
Skrevet

Høres ut som du er en omsorgsfull person. Om du har energi og ork til å ta inn en tilsynelatende psykisk syk person inn i livet ditt så kan du ta kontakt med henne. For det kan fort bli veldig krevende, og du bør tenke godt igjennom det før du tar kontakt.

Utover det er det ikke stort du kan gjøre dessverre.

Anonymkode: 3122f...d48

• Liker 6
Skrevet

Utrolig fint tenkt av deg ta♥️ 

Dukan selvfølgelig gå tilbake og spørre henne hvordan hun har det, eller eventuelt tilby hjelp. Men, og det er dessverre et stort men her, mest sannsynlig har damen et stort behov for hjelp som få privatpersoner vil være i stand til å håndtere.

Hvis du bestemmer deg for å oppsøke henne anbefaler jeg deg å tenke godt gjennom på forhånd hva du ""vil oppnå", og hva du er villig til å bidra med. Det er fort gjort å bli spist levende i slike situasjoner, det er vondt å se mennesker leve slik, og lett å bli revet med. Plutselig har du timeplanen full av handling, kjøring til legetime, henting av møbler, lån til mat, medisiner osv

Hvis hun i det hele tatt vil snakke med deg eller ta imot hjelp. Mange skammer seg veldig over å ha havnet i en slik situasjon og vil for all del unngå oppmerksomhet rundt egen person/vansker. Men som sagt du kan jo forsøke, ring på og be henne ut på en kaffe, så kan du feks tilby deg å hjelpe med en skikkelig opprydding, og kjøre vekk søppel el lignende.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Menchit skrev:

Hvorfor må man regne med at hun har andre mennesker i livet som kan hjelpe? Slik ta beskriver det så virket det ikke akkurat slik. Det er dessverre veldig mange mange som er overlatt til seg selv.

Enig, kunne ønske noen strakk ut en hånd til meg. Nå lever ikke jeg slik som ts beskriver denne leiligheten, men jeg er ensom og kommer fra en dysfunksjonell familie. Ingen gode familieforhold, og få venner pga sykdom. Det skader ikke å bry seg. Kunne ønske flere så de som ikke blir sett.

Anonymkode: db009...00a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i nesten like skitne ungkarshjem.

Jeg har tenkt at de var ungkarer.

Om hun lever et stressende liv og bare ville ha seg et knull før hun begynte å rydde, eller er deprimert, er ikke godt å si. 

Hvis hun har det vanskelig, er neppe du (som ikke kjenner henne) den rette til å hjelpe henne. 

Anonymkode: f6cc4...937

• Liker 1
Skrevet

Dette minner meg om da Ross datet en dirty girl

Anonymkode: 45c00...a22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...