Gå til innhold

Hvor mye koster bilen dere i mnd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjører lite, så blir 1000-2000 i mnd på bensin.

Så kommer veiavgift, billig forsikring da jeg ikke har kasko lenger, 600 i mnd (bilen er 19 år). 

Bildeler, 2-5000 i året. 

Ifjor kom og nye vinterdekk, 4000. 

Er nøye med å ha ganske nye dekk.

Anonymkode: 02df2...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sant. Fikk 6000 for en nylig godkjent syvseter i fjor, f.eks. Som med alt annet så bør man unngå de altfor bastante påstandene. :)

Anonymkode: e7714...f91

Det var derfor jeg ikke var bastant å sa, i de aller fleste tilfeller. 😁

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.2.2020 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Mine faste månedlige utgifter er drivstoff 800 kr, forsikring 300 kr, trafikkforsikringsavgift 300 og bompenger 200, tilsammen 1600 kroner. I tillegg kommer service, reparasjoner, EU-kontroll, dekk osv med ujevne mellomrom. 

Anonymkode: 1473e...eae

For ikke å glemme parkering.. Bil kan fort bli dyrt ts, så legg av et større budsjett enn du tror du skal ha. I tillegg til overnevnte kommer småutgifter som bilvask (om du ikke kan vaske den selv), nye vindusviskere, spylevæske, osv. Kan du ikke skifte dekk selv blir det også en liten utgift. Mange små bekker, men over år blir det jo litt. 

Anonymkode: 49af6...aff

AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2020 den 21.44, Coronas skrev:

Pr mnd: 2373kr i lån , superkasko forsikring inkl trafikksikkerhetsforsikring 610kr, 650kr i bensin (hybrid) 800kr parkering + 2000kr i året for dekkhotell/hjulskift. Legger av 1000kr i mnd for reperasjonsutgifter ol

Har du ikke bod eller garasje der du kan ha dekkene? 2000 kr for dekkhotell høres jo svindyrt ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ikke bod eller garasje der du kan ha dekkene? 2000 kr for dekkhotell høres jo svindyrt ut. 

men dekkhotell tilbyr jo hjullskift inkludert, to ganger i året. Synes du det ikke er greit da?

Vår bil: reparasjoner - 20 tusen i året, gammelt bil

bensin 1 tusen i mnd

forsikring 700 kr i mnd

Bom varierer 300-600 kr

Verdiavskriving - ferdig avskrevet, 0 lån, 0 verdi. Parkering 150 kr i mnd

Anonymkode: e2087...4f2

AnonymBruker
Skrevet

15.832 kr i forsikring + veiavgift (første bil, under 25, topp dekning, blablabla).
Usikker på mye jeg bruker på bensin, har egentlig ikke tanket siden slutten av februar. Bruker bilen foreløpig til øvelseskjøring, så den blir kjørt en times tid noen dager i uka. Kan ikke noe særlig om sånt, men i følge far bruker den veldig lite bensin, så det har vel noe å si det og.

Anonymkode: 71d0d...e28

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

15.832 kr i forsikring + veiavgift (første bil, under 25, topp dekning, blablabla).
Usikker på mye jeg bruker på bensin, har egentlig ikke tanket siden slutten av februar. Bruker bilen foreløpig til øvelseskjøring, så den blir kjørt en times tid noen dager i uka. Kan ikke noe særlig om sånt, men i følge far bruker den veldig lite bensin, så det har vel noe å si det og.

Oi, en liten bit falt ut. 200 ish kroner i bom. Bom-fakturaene kommer litt hulter til bulter, så har ikke lagt sammen summene helt nøyaktig. Kommer plutselig en faktura på én bompassering på tirsdag og en faktura på sju på onsdag. Og så går det to måneder før neste kommer, og da er det rot i systemet igjen.

Skrevet
På 18.4.2020 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Nei. Leier leilighet.

Inkl i prisen er vask. Det er på Toyota. De sjekker dekk. Fikk også beskjed at bremser bør skiftes til sommeren. Jeg orker ikke å bytte hjul selv. Har ikke krefter til å få opp mutterene. Langt mindre stramme de godt nok. Pluss jeg får kaffe og lest lokalavisen når jeg venter 🙂 i år betalte jeg bare 650kr og 950 i fjor så 2000kr var å ta litt i

Skrevet
6 hours ago, Coronas said:

betalte jeg bare 650kr og 950 i fjor så 2000kr var å ta litt

Hvor i landet? Pr år eller pr sesong? Under 1000 pr år hørtes veldig billig ut. De jeg har sjekket ligger på 900-1500 pr sesong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...