Gå til innhold

Rundkjøringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon pågående. La oss si du kjører inn i en rundkjøring og skal ta 3. avkjørsel. Den første avkjørselen er det ikke lov å ta da det kommer møtende trafikk inn i rundkjøringen. Blir det da korrekt å si at man tar 2. eller 3. avkjøring (i og med at første avkjøring ikke er lov)?

Anonymkode: 79006...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kommer trafikk inn i første "avkjørsel" er det ikke noen avkjørsel, da er det en innkjørsel. Så tredje avkjørsel blir derfor andre avkjørsel, i og med at første avkjørsel ikke er noen avkjørsel. 

Anonymkode: 41488...728

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke kalle den første en avkjørsel siden det ikke er lov å kjøre av der. 

Anonymkode: 87d88...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google maps regner i hvert fall ikke med veier inn til rundkjøringer hvor man kun kan kjøre inn, når de teller avkjøringer. 

Anonymkode: 42e2f...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet er å beskrive det ville jeg sagt 3. arm.

Anonymkode: c53ed...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt: Det heter bare avkjørsel dersom du faktisk kan ta av der. Du teller antall reelle muligheter til å ta av.

Anonymkode: 2d135...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørelæreren min bruker denne huskeregelen:

Dersom første avkjøring er sperret, regner du den som 0. Tell den som 0, og resten som 1, 2, 3. Dersom den er åpen, er du 0.

Anonymkode: bda3a...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kjørelæreren min bruker denne huskeregelen:

Dersom første avkjøring er sperret, regner du den som 0. Tell den som 0, og resten som 1, 2, 3. Dersom den er åpen, er du 0.

Anonymkode: bda3a...f65

Det var en knotete måte å si at man skal la være å telle med den på. Hva hvis man verken kan kjøre av på første eller andre arm? Begynne å telle på -1?

Anonymkode: c53ed...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var en knotete måte å si at man skal la være å telle med den på. Hva hvis man verken kan kjøre av på første eller andre arm? Begynne å telle på -1?

Anonymkode: c53ed...17e

Jeg synes ihvertfall det er lettere å telle dem som 0 enn å ikke telle. :) Hun har ikke nevnt hvordan man kan tenke 0-er når to er stengt, men jeg ville telt dem som 0 og 0.

Anonymkode: bda3a...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ihvertfall det er lettere å telle dem som 0 enn å ikke telle. :) Hun har ikke nevnt hvordan man kan tenke 0-er når to er stengt, men jeg ville telt dem som 0 og 0.

Anonymkode: bda3a...f65

Hva er forskjellen på å gjøre det og å ikke telle med dem?

Anonymkode: c53ed...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Har en diskusjon pågående. La oss si du kjører inn i en rundkjøring og skal ta 3. avkjørsel. Den første avkjørselen er det ikke lov å ta da det kommer møtende trafikk inn i rundkjøringen. Blir det da korrekt å si at man tar 2. eller 3. avkjøring (i og med at første avkjøring ikke er lov)?

Anonymkode: 79006...337

Andre avkjørsel og tredje arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...