AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #1 Skrevet 15. februar 2020 Heei! Jeg tenker veldig mye på en fyr jeg kjenner veldig godt.... Jeg er 22 og han 32. Vi har siden i høst vært veldig mye sammen og vært «fwb» og de fleste i vår omgangskrets vet at vi har en greie og jeg trodde vi var på vei til et forhold. Jeg har vært venn med han gjennom felles venner i ca 4 mnd før dette også, altså har jeg kjent han i ca 10 mnd. Vi fikk veldig god connection siden vi har ganske lik «bagasje» og problemer, så det var naturlig at vi begynte å snakke sammen om slike ting! Vi er begge veldig oppegående og ikke psykisk syke som det kanskje fremstår her! Han har generelt livet på stell med bil, hus (arbeidsledig akkurat nå), og jeg studerer... Vi har bare snakket om fortiden mens vi gikk tur osv som gode venner gjør!😅 Vi hadde avtalt å møtes for 2 uker siden, og jeg sendte melding for å følge opp dette som han ikke har svart på. Har sendt 1 melding etter dette om det går fint med han, etter jeg prøvde å ringe uten svar. Jeg savner han og er bekymret for om han er deprimert, og lurer på hva dere synes om jeg ringer han med skjult nummer? Han har ikke ghostet meg for å bryte kontakt altså, det vet jeg bare at han ikke har gjort... Anonymkode: 9e6b7...0bd
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 Forresten han hadde tatt kontakt med psykolog 1 mnd før han sluttet å svare, så kanskje har han hatt det tyngre enn hva han har gitt utrykk for? Anonymkode: 9e6b7...0bd
~ m a u d e ~ Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 (endret) Nei, du kan godt ringe i vei, men ikke med skjult nummer. All den tid du oppfører deg som normalt, og han ikke gir deg beskjed om hva som skjer, så er det han som oppfører seg teit. Ikke du. Men ringer du med skjult nummer, så kan du si takk og farvel til denne illusjonen; 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er begge veldig oppegående og ikke psykisk syke som det kanskje fremstår her! Å forsøke å lure folk til å svare, er stalkeradferd. Kan forøvrig bare anbefale deg å ikke hekte på at han «kanskje er deprimert». Hvis dere kjenner hverandre godt, som du sier, så antar jeg at dere har kjent hverandre i flere år. Og i så fall vet du vel om han pleier å falle litt ut i blant, og er komfortabel med det. Hvis dere har kun kjent hverandre siden i høst, så kjenner dere hverandre ikke godt. Det å bare forsvinne ut av noens liv er dårlig gjort, uansett årsak. Da er det han som skal erkjenne hvor stor belastning dette er for de rundt, ta det på alvor, og ta ansvar for det. Endret 15. februar 2020 av ~ m a u d e ~ 7
GrønnNellik68 Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 3 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev: Nei, du kan godt ringe i vei, men ikke med skjult nummer. All den tid du oppfører deg som normalt, og han ikke gir deg beskjed om hva som skjer, så er det han som oppfører seg teit. Ikke du. Men ringer du med skjult nummer, så kan du si takk og farvel til denne illusjonen; Å forsøke å lure folk til å svare, er stalkeradferd. Enig med henne over. Hadde latt han være i fred ... hadde han villet blande deg inn når han har det dårlig så hadde han vel gjort det. Hender seg de ikke vil blande inn noen i de negative sidene i livet sitt når det er fwb. Har i hvertfall opplevd det selv. Men de tar som regel kontakt etter en tid .. kanskje når de føler seg bedre osv. Men ja en blir bekymret ja. Forstår den når d er noen en bryr seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5 Skrevet 15. februar 2020 En ghoster er ikke interessert! Årsaken får du aldri vite TS, gå videre. Om han har psykiske problemer eller fysiske av den grunn er han ikke helt lammet i pappskallen sin. Dette er bare bortforklaringer som skjer i ditt hode fordi du er forelsket. Vet dette nøyaktig selv, fordi jeg selv har gått igjennom akkurat det samme. Gå videre og ikke ta kontakt. Om han gjør det? Bør han komme opp med en meget god unnskyldning for ghostingen sin, og du bør være mye mer mistenkelig over at han kan bedrive noe slikt i begynnelsen på en relasjon/ forhold. Manglende interesse kan du nesten bare glemme å endre på. Anonymkode: dd8ff...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #6 Skrevet 15. februar 2020 59 minutter siden, ~ m a u d e ~ skrev: et å bare forsvinne ut av noens liv er dårlig gjort, uabsett årsak. Da er det han som skal erkjenne hvor stor belastning dette er for de rundt, ta det på alvor, og ta ansvar for det. Ja det er ren ondskap å bare forsvinne ut på den måten, det etterlater en som er glad i en med mange ubesvarte spørsmål. Det koster så lite å bare si at man ikke lenger er interessert og de rette følelsene ikke er der. Så enkelt med en setning som tar 1 min å skrive. Mottaker trenger ikke engang svare på det. Da er jo alt sagt og man vet det er over. Mistenker at når noen bare forsvinner slik ut av en relasjon som kjæreste/ forhold/ langvarig date så er det andre inne i bildet. Og man er ikke voksen nok til å avslutte det man har. Er det noe stort tap å miste en slik person? Egentlig ikke, greit at det skjer tidlig og ikke langt ut i et forhold. For slike personer vil gjøre dette om de møter motstand i et langvarig forhold også. Fordi de er for feig til å snakke om følelser og hvor man står i forholdet. Nesten noe ynkelig over det. Anonymkode: dd8ff...ac9
~ m a u d e ~ Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En ghoster er ikke interessert! Anonymkode: dd8ff...ac9 Akkurat det er feil, da. En som ghoster kan faktisk være ekstremt interessert, og konke ut, nettopp av denne grunn. Det sagt, så er det selvfølgelig like mye et rødt flagg at han forsvinner, selv om det er av denne grunn. Kanskje tilmed et mye større rødt flagg! Det skyldes både at; 1) det sier litt om hva man kan forvente av reaksjoner i lignende situasjoner; dere skal gifte dere, han stikker av, dere får barn, han stikker av, dere sliter i forholdet, han stikker av, han gjør noe dumt, han stikker av, osv. og at 2) det er vanskeligere for den etterlatte å slippe taket i den interessen man så tydelig merket at var der, og dermed blir blind for realitetene, og før du vet ordet av det er du en dørmatte som ligger ved en dør hvor en mann går ut og inn av livet ditt som det passer han, og aldri når det passer deg. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe stort tap å miste en slik person? Egentlig ikke, greit at det skjer tidlig og ikke langt ut i et forhold. For slike personer vil gjøre dette om de møter motstand i et langvarig forhold også. Fordi de er for feig til å snakke om følelser og hvor man står i forholdet. Nesten noe ynkelig over det. Anonymkode: dd8ff...ac9 Enig i dette. Hadde det skjedd plutselig, etter 20 år med stabil oppførsel, så hadde det vært noe helt annet. Da hadde det vært et avvik og ikke en vane. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 Jeg hadde ikke ringt Anonymkode: fa32a...da3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #9 Skrevet 15. februar 2020 Tusen takk for alle svar! Jeg kommer til å se han en god del til våren og sommeren gjennom noen felles ting med flere andre folk, hva synes dere jeg bør gjøre da? Snakke med han om dette, eller bare ignorere han annet enn å hilse? Jeg er forelsket i han, men han har stort sett alltid vært vekslende kald og varm, og tenker jeg heller fortjener en som viser at han virkelig vil ha meg. Hvis denne fyren endrer seg slik at han viser meg det hele tiden så ønsker jeg å fortsatt være sammen med han da... Tenker dette kan vær fin lærdom for meg å sette følelsene mine først for en gangs skyld😬 ts Anonymkode: 36e84...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #10 Skrevet 15. februar 2020 Hva du gjør når du treffer ham nærmere sommeren, vurderer du ut fra hva du ønsker/trenger da. Mye kan ha forandret seg frem til den tid. I hvert fall hvis du unngår å leve i vente på ham fremover. Lev livet ditt for deg selv; fokuser på drømmer, ambisjoner og mål som er bare dine. Anonymkode: 132bb...591
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #11 Skrevet 15. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar! Jeg kommer til å se han en god del til våren og sommeren gjennom noen felles ting med flere andre folk, hva synes dere jeg bør gjøre da? Snakke med han om dette, eller bare ignorere han annet enn å hilse? Jeg er forelsket i han, men han har stort sett alltid vært vekslende kald og varm, og tenker jeg heller fortjener en som viser at han virkelig vil ha meg. Hvis denne fyren endrer seg slik at han viser meg det hele tiden så ønsker jeg å fortsatt være sammen med han da... Tenker dette kan vær fin lærdom for meg å sette følelsene mine først for en gangs skyld😬 ts Anonymkode: 36e84...b1c Når du sier han er kald/varm, så stiller jo saken seg litt annerledes. Da skal du absolutt ikke oppsøke han nå. Han er ganske uhøflig som ikke svarer deg nå, og det er opptil han om han vil forsøke å rette opp inntrykket. Anonymkode: d19d1...4ae
Gjest Made4u Skrevet 15. februar 2020 #12 Skrevet 15. februar 2020 En dårlig ide synes jeg, er en uting at mennesker ikke våger å ta kontakt uten å være anonym, gi han nå sjansen til å avvise deg dersom det er det han ønsker. Skal du ringe så ring fra ditt nummer så ser han om det er deg eller ikke og kan da avgjøre om han vil snakke eller ei, å forsøke å lure deg til en samtale han kanskje ikke vil ha blir bare for dumt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå