Gå til innhold

Kjerring, negativt ladet ord?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Phair
Hvordan ble sexlivet deres etter fødsel?

Kvinner: Føler dere at dere er "videre" nå enn før.

Menn: Har kjerringa blitt "videre" nedentil?

Blir man kjerring etter man har født? :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente___

Blir man kjerring etter man har født? :roll::roll:

Herregud :roll:

Tåler vi ikke i dagen samfunn å bli kalt kjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Kan bare snakke for meg selv, og i mine øyne er kjerring et særdeles nedlatende betegnelse. Men til spørsmålet ditt, NEI, man blir ikke videre av å føde barn, men man må være flink til å gjøre knipeøvelser etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv, og i mine øyne er kjerring et særdeles nedlatende betegnelse. Men til spørsmålet ditt, NEI, man blir ikke videre av å føde barn, men man må være flink til å gjøre knipeøvelser etterpå.

Kjerring= Kjær + ring (gift)

Ingenting nedlatende med det ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Jo, i mitt ordbruk så er det det. Sikkert avhengig om hvor man bor i landet, men for meg er det et negativt ladet ord som blir brukt på kvinner. Likeledes som jeg aldri ville kalt min kjæresten for gubbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr akkurat det samme, uansett hvor du bor i landet. De snakker norsk der du bor også ikke sant?

Selvfølgelig kan det brukes på en nedsettende måte, slik som alt annet, men det er ikke ordet i seg selv som er nedsettende.

Strengt tatt betyr det; "Kona mi som jeg er glad i ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv' date=' og i mine øyne er kjerring et særdeles nedlatende betegnelse.[/quote']

:o

Synes det er et koselig ord jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jo, i mitt ordbruk så er det det. Sikkert avhengig om hvor man bor i landet, men for meg er det et negativt ladet ord som blir brukt på kvinner. Likeledes som jeg aldri ville kalt min kjæresten for gubbe.

Der hvor jeg kommer fra er det ingen menn som ville vurdert å kalle kona si dette, fordi det er negativt ladet. Men jeg kjenner andre, eks fra Hedmarksområdet som synes det er koselig ord. Tror så absolutt det varierer rundt i landet.

Selv hadde jeg blitt skikkelig sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Der hvor jeg kommer fra er det ingen menn som ville vurdert å kalle kona si dette, fordi det er negativt ladet. Men jeg kjenner andre, eks fra Hedmarksområdet som synes det er koselig ord. Tror så absolutt det varierer rundt i landet.

Selv hadde jeg blitt skikkelig sur.

TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor jeg kommer fra er det ingen menn som ville vurdert å kalle kona si dette, fordi det er negativt ladet. Men jeg kjenner andre, eks fra Hedmarksområdet som synes det er koselig ord. Tror så absolutt det varierer rundt i landet.Selv hadde jeg blitt skikkelig sur.

Jeg er fra en by i Hedmark, og der er kjerring et skjellsord: Absolutt ikke koselig! Men kjør en mil utenfor byen, så er det plutselig synonym til kvinne, og ikke negativt i det hele tatt. Språk er skikkelig rart... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Bjørnemannen og jeg kaller hverandre kjerring og gubbe, og synes det er koselig :) Har fått noen :o fra folk som ikke kjenner oss, men det er som regel ganske tydelig (ut fra sammenheng og kroppsspråk) at det er positivt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

å ja.. vid/"normal" (helt feil ord men altså..) nedentil etter fødsel var det... - er vel individuelt, som så mye annet.. noen forblir slappere enn før, andre kommer tilbake til det som var før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...