Gå til innhold

Taushetsplikt i barnehage


lolady

Anbefalte innlegg

Lurer på om taushetsplikten i barnehagen også omfatter informasjon du får om de andre ansatte? Feks forhold, graviditet+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Du" som i "foreldre/foresatte" eller "kollega"?

Jeg jobber i barnehage, og i hht taushetsplikt kan (selvfølgelig!) verken jeg eller dgl leder gi ut info om ansattes privatliv til foreldre/foresatte. F.x forhold, graviditet, sykdom, kontaktinfo... Kolleger kan gjerne ha behov for/nytte av informasjon, men da etter samtykke med den det gjelder. 

Anonymkode: 89509...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje litt an på settingen?

Om dere skravler på pauserommet og det fritt deles at Ola er blitt sammen med Kari, eller at Kari har blitt gravid, vil jeg ikke tro du kan straffes for å fortelle det videre til venner. 

Om du har hørt på personalmøte at Kari skal ut i fødselspermisjon, er det ikke din jobb å dele det videre til foreldre. 

Anonymkode: 318b8...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle innehar du, foresatt eller ansatt? Som ansatt har du taushetsplikt ovenfor dine kolleger, som foresatt har du ingen taushetsplikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, krokko said:

Hvilken rolle innehar du, foresatt eller ansatt? Som ansatt har du taushetsplikt ovenfor dine kolleger, som foresatt har du ingen taushetsplikt. 

Hadde ts vært ansatt så hadde vel h*n skrevet under på kontrakt med taushetsplikt og visst det?

Anonymkode: 71410...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ts vært ansatt så hadde vel h*n skrevet under på kontrakt med taushetsplikt og visst det?

Anonymkode: 71410...5c0

Det er urovekkende mange som ikke leser før de signerer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, krokko skrev:

Det er urovekkende mange som ikke leser før de signerer. 

Er du en av dem som ikke leser gjennom det alt hva du signerer på selv, og således baserer deg på egne erfaringer? Spør, fordi det er stor forskjell på å hevde hva som er lurt og ikke i en diskusjon, og å faktisk etterleve eksemplene selv. Antar at det er mange på nettet som skriver det ene og gjør det andre selv, samtlige vet jo at det er viktig å lese gjennom det dem signerer og kan understreke dette i en tråd som denne, ikke dermed sagt at de leser gjennom alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Made4u skrev:

Er du en av dem som ikke leser gjennom det alt hva du signerer på selv, og således baserer deg på egne erfaringer? Spør, fordi det er stor forskjell på å hevde hva som er lurt og ikke i en diskusjon, og å faktisk etterleve eksemplene selv. Antar at det er mange på nettet som skriver det ene og gjør det andre selv, samtlige vet jo at det er viktig å lese gjennom det dem signerer og kan understreke dette i en tråd som denne, ikke dermed sagt at de leser gjennom alt selv.

Hva er dette for noe tull? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det uansett gått på integritet. Jeg sladrer ikke om alle og enhver hele tiden, spesielt om personene var tilknyttet barnehagen på en eller annen måte hadde jeg sett på det som problematisk

Anonymkode: 1a92b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...