Gå til innhold

Tjener advokater mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om advokater tjener mye? Og om det er vanskelig å lage sitt eget firma og gjør det bra

Anonymkode: 85721...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, advokater tjener godt. Over millionen i snitt, med litt erfaring. Om det er vanskelig er jo et litt diffust spørsmål. Det er jo ikke vanskelig å starte sin egen virksomhet, så fremt man har litt egenkapital. Men det vil være krevende å bygge seg opp et renome, slik at inntjeningen blir god. "Hvorfor skal kundene komme akkurat til deg?"

Anonymkode: c1e07...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, advokater tjener godt. Over millionen i snitt, med litt erfaring. Om det er vanskelig er jo et litt diffust spørsmål. Det er jo ikke vanskelig å starte sin egen virksomhet, så fremt man har litt egenkapital. Men det vil være krevende å bygge seg opp et renome, slik at inntjeningen blir god. "Hvorfor skal kundene komme akkurat til deg?"

Anonymkode: c1e07...d29

Takk for bra svar:) vet ikke om det er et dumt spm men er det vanskelig å tjene bra eller å få jobb som advokat med unorsk bakgrunn?

Anonymkode: 85721...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvil du bli advokat pga høy lønn?

Anonymkode: 317f0...611

Vil*

Anonymkode: 317f0...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken type advokat du ønsker å være det. Finnes mer enn forsvarsadvokat.
Men har du ikke spurt om dette tidligere, siden du er «unorsk»?

Anonymkode: ebf04...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvil du bli advokat pga høy lønn?

Anonymkode: 317f0...611

Nei? Fordi jeg syns det er et yrke som passer meg og det virker bare så sykt spennende og jeg elsker bare alt med det yrke. Jeg har bare lite erfaring om juss studiet og lønnen

Anonymkode: 85721...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kommer an på hvilken type advokat du ønsker å være det. Finnes mer enn forsvarsadvokat.
Men har du ikke spurt om dette tidligere, siden du er «unorsk»?

Anonymkode: ebf04...e73

Nei skal starte å studere i år

Anonymkode: 85721...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Fordi jeg syns det er et yrke som passer meg og det virker bare så sykt spennende og jeg elsker bare alt med det yrke. Jeg har bare lite erfaring om juss studiet og lønnen

Anonymkode: 85721...933

Det er mye selskapsrett og kontraktutforming og tvister og langdrygt kontorarbeid. Har en kompis som er advokat, og det virker ikke sykt spennende spør du meg.

Mesteparten av jobben er ikke som i amerikanske filmer. 

Han tjener bra, da. 

Anonymkode: 5f5b3...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mye selskapsrett og kontraktutforming og tvister og langdrygt kontorarbeid. Har en kompis som er advokat, og det virker ikke sykt spennende spør du meg.

Mesteparten av jobben er ikke som i amerikanske filmer. 

Han tjener bra, da. 

Anonymkode: 5f5b3...fc3

Hvilke inntrykk har du fått? Hvordan virker jobben

Anonymkode: 85721...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for bra svar:) vet ikke om det er et dumt spm men er det vanskelig å tjene bra eller å få jobb som advokat med unorsk bakgrunn?

Anonymkode: 85721...933

Så lenge du behersker norsk godt både skriftlig og muntlig er ikke bakgrunnen din vesentlig. Finnes mange ikke-vestlige advokater. 

Anonymkode: b0d41...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye tjener er advokat? hvor langt er et tau?

Noen advokater tjener 600 000. Noen tjener 6 millioner. En tjener 55 millioner:

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2017/11/norges-best-betalte-advokat-tjente-55-millioner-i-fjor

https://www.advokatbladet.no/forretningsadvokater-lonnsstatistikk-lonnsutvikling/tjente-i-snitt-83-millioner-kroner-i-fjor/145835

 

Anonymkode: 714c6...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta med i betraktningen at advokater ofte jobber veldig mye, og at lønnen gjenspeiler det.

Anonymkode: cf853...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke inntrykk har du fått? Hvordan virker jobben

Anonymkode: 85721...933

En advokat KAN tjene godt. Men de fleste advokater jobber også ekstremt mye. Avhengig av hva du ender opp å jobbe med, så kan du sikte deg inn på alt fra 8-20 timers arbeidsdager. 

For ikke å glemme at du først må igjennom 5 år på universitetet og deretter 2 (ish) år som advokatfullmektig.

Jeg vil ikke si at advokat er noe du bør velge dersom du bare er litt interessert i jus og synes det er "sykt" spennende. Du må virkelig VILLE det. Angående det du sier om å være "unorsk" - jeg kjenner endel advokater/jurister og de er fra både her og der.

Anonymkode: c9afc...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for bra svar:) vet ikke om det er et dumt spm men er det vanskelig å tjene bra eller å få jobb som advokat med unorsk bakgrunn?

Anonymkode: 85721...933

Nei, Norge er ett inkluderende samfunn!

Anonymkode: 88d64...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

hvor mye tjener er advokat? hvor langt er et tau?

Noen advokater tjener 600 000. Noen tjener 6 millioner. En tjener 55 millioner:

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2017/11/norges-best-betalte-advokat-tjente-55-millioner-i-fjor

https://www.advokatbladet.no/forretningsadvokater-lonnsstatistikk-lonnsutvikling/tjente-i-snitt-83-millioner-kroner-i-fjor/145835

 

Anonymkode: 714c6...e19

Her sjekker de jo kun skattelistene. Det står jo at advokaten som tjener 55 millioner også er/var stryreleder i Norwegian og at inntektene hans ikke bare kommer fra advokatvirksomheten. 

Anonymkode: b0d41...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...