Gå til innhold

Hvordan vasker dere ørene deres?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sykt teit spørsmål, jeg vet, men jeg har et lite "problem" med ørene mine. Jeg føler de aldri blir rene! Det kjennes ut som jeg har et belegg på dem, spesielt inni øret (ikke i selve inngangen, men på øret om dere skjønner). Drar jeg naglen over får jeg noe hvit guffe under neglene. Det lukter ikke. Merker det også bak ørene. Har prøvd å vaske med sjampo men det blir ikke rent? Er dette normalt? Øret ser rent ut osv. 

Anonymkode: 51f52...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask deg med en klut? 

Anonymkode: 6b5b2...646

• Liker 1
Skrevet

Ørevoks. Æsj

Anonymkode: b8009...77e

Skrevet

Du får kjøpt ørerens på apotek, kanskje det fjerner belegget?

Skrevet

Jeg har også problemer med ørene, men mine lukter vondt av ørevoks. Dusjer og bruker q-tips selv om man ikke skal, redd andre kan merke noe.

Anonymkode: 3b194...0ff

Skrevet

Ja men problemet er ikke INNI selve øret, men utenpå øret! 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men problemet er ikke INNI selve øret, men utenpå øret! 

Vask med klut, gjerne morgen og kveld... det er noe talg/fettgreier som legger seg der og kan lukte hvis det blir "gammelt"...

• Liker 1
Skrevet

Det er vell normal fett og talg du snakker om. Bomullspad med lunka vann er bra nok 

Anonymkode: 31276...440

Skrevet

Eh, man skal da ikke vaske inni ørene??😂😂 i mitt 35 år lange liv har jeg enda ikke gjort det, har likevel rene ører tror jeg🤭

Anonymkode: 8670f...22e

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, man skal da ikke vaske inni ørene??😂😂 i mitt 35 år lange liv har jeg enda ikke gjort det, har likevel rene ører tror jeg🤭

Kan ikke folk lese det som blir skrevet da? Det er ikke snakk om INNI ørene...

Å jo, jeg vasker meg da inni ørene - så langt som fingeren rekker... Hvordan skal man ellers bli kvitt ørevoks, tenker du?

Endret av Teatrica
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Kan ikke folk lese det som blir skrevet da? Det er ikke snakk om INNI ørene...

Les du å en gang til, står "spesielt inni ørene"🤭

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les du å en gang til, står "spesielt inni ørene"🤭

(ikke i selve inngangen, men på øret om dere skjønner). - står det... altså øremuslingen, som ikke er inni øret...

Skrevet
2 minutter siden, Teatrica said:

(ikke i selve inngangen, men på øret om dere skjønner). - står det... altså øremuslingen, som ikke er inni øret...

Det er mye kriker og kroker som samler opp død hud, og fukt. Dra over med fuktig klut hver dag, det er nok. For mye vasking kan gjøre det verre også. 

Skrevet
Akkurat nå, Krok1 skrev:

Det er mye kriker og kroker som samler opp død hud, og fukt. Dra over med fuktig klut hver dag, det er nok. For mye vasking kan gjøre det verre også. 

Ja, var jo ikke jeg som lurte på dette da 😂

Skrevet
2 minutter siden, Teatrica said:

Ja, var jo ikke jeg som lurte på dette da 😂

Wops, sorry 😛 håper Ts ser det likevel 

Skrevet
30 minutter siden, Teatrica skrev:

Ja, inni øremuslingen om du mener det, jeg vasker meg fortsatt ikke inni der😜 vasker meg bak ørene bare😅

Skrevet

Jeg vasker hver dag i alle "krokene" med sånn våtserviett for ansikt. Det funker for meg😀

Anonymkode: 37a7e...5fc

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, inni øremuslingen om du mener det, jeg vasker meg fortsatt ikke inni der😜 vasker meg bak ørene bare😅

Selvfølgelig vasker man inni krikene i øremuslingen!! Det samles masse talg og fett der, som stinker hvis det ikke fjernes...

• Liker 1
Skrevet

Skyller ørene med vann inni når jeg dusjer.

Det er kjempedeilig.

Anonymkode: 8a29e...330

Skrevet

Jeg bruker q-tips. Da får jeg skrapt vekk det belegget du nevner. 

Anonymkode: 8ba72...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...