Gå til innhold

Masteroppgave-kan det gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med masteroppgave og ligger veldig dårlig an. Skal levere om tre måneder (60 poeng). Av ulike årsaker har jeg ikke fått gjennomført intervju enda. Det vil skje i løpet av de neste ukene. Jeg vet at transkripsjon og analyse av intervjuene tar veldig lang tid. Jeg har noe av metodedelen i boks, litt teori og gjennomgang av litteratur. Jeg vil så gjerne bli ferdig, men innser jo at det kan bli veldig vanskelig. Har lien vært i noenlunde samme situasjon og faktisk fått det til? 

Anonymkode: 952c1...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo ikke metodedelen i boks før du er ferdig med intervjuene, men nesten ferdig er du nok.

Hva sier veileder? 

Anonymkode: 530e0...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var litt uklart. Jeg har jo bare det som går på beskrivelsen av metoden og en skisse der jeg må fylle inn etter det er gjort. Hun sier at mirakler har skjedd før, men selvsagt er hun ikke sikker på at dette går. 

Anonymkode: 952c1...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke metodedelen i boks før du er ferdig med intervjuene, men nesten ferdig er du nok.

Hva sier veileder? 

Anonymkode: 530e0...472

Hun skriver jo at "noe av metodedelen er i boks", og det kan den jo være uten intervjuene? 

Anonymkode: 67b99...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange intervjue? Hvor lenge ca? Skal du bare skrive oppgaven eller også jobbe ved siden av? Når er intervjuene alle ført? 

 

Jeg skrev halvparten av masteren på fire uker, alt går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går. Jeg gjorde 7 intervjuer på en time hver, pluss transkripsjon, på to uker, og analysen tok tre uker, men det var MYE jobb. Hadde null liv utenom de ukene. Ingen tv, trening, sosialt. 

Anonymkode: 6fdce...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette klarer du hvis du bestemmer deg for å virkelig gå inn for det :)  Jeg var i en lignende situasjon, etter at jeg trodde jeg skulle klare å skrive oppgaven samtidig som jeg begynte i ny jobb etter endt permisjon med en baby som fortsatt ikke sov så godt om natten. Jeg utsatte og utsatte. Og tenkte til slutt at dette kommer ikke til å gå. Men så bestemte jeg meg for at jeg SKAL bli ferdig. Og det gikk. Jeg fikk ikke helt den karakteren jeg ønsket, og syntes det var litt surt å ikke få gått så dypt inn i det som jeg ønsket (syntes i utgangspunktet det var interessant å jobbe med temaet, men var helt tom for overskudd på den tiden). Men dette var jeg innstilt på da jeg bestemte meg for å gå "all inn" og få levert, og jeg var først og fremst fornøyd med å ha fullført utdanningen. Lykke til!!

Anonymkode: feb54...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli veldig knapt med tid for å klare det. Da må du legge vekk bokstavelig talt alt annet de neste tre månedene. Min master brukte jeg 7 mnd på. Januar: 6 intervju. Februar: Transkribering av 15 timer materiale. Mars: Dataanalyse. April-juni: skrev førsteutkast. Juni-august: Innspurt til levering. De tre siste månedene hadde jeg ikke noe liv utenom masteren. Leverte 120 sider, fikk B.

Anonymkode: 9c49b...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...