Gå til innhold

Hvilken tittel skal brukes?


Mister Nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en partner er i oppstartfasen i en bedrift, og jeg som sitter å utarbeider partnerskapsavtalen, sliter med å finne riktige stillingstitler på oss to. 

Vi er begge to eiere av firmaet med 50% andel hver, og skal registreres som et AS fortløpende. Dette er et firma som skal utarbeides på internasjonal basis, med kunder i en del forskjellige land, og her er det viktig at vi får på plass de riktige titlene når det først registreres som et AS (hvorav jeg har hørt det kan bli kluss hvis feil stillinger er plassert). 

Per nå sliter jeg å forstå hovedforskjellen mellom daglig leder, administrerende direktør, chairman, CEO, COO, og alle disse titlene som er relevante når man har en internasjonal kundebase. På dette tidspunktet er det kun oss to som skal sitte med ansvaret, men kommer mest sannsynlig til å ansette etterhvert, når firmaet begynner å komme seg. Vi har en gjensidig enighet om at jeg tar rollen som bedriftsleder, og partneren som nestleder av firmaet.

Med dette trenger jeg at noen hjelper meg å plassere de riktige ordene både på norsk og engelsk. Er det noen som kunne vært behjelpelige med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om etablererkontoret i din region kan hjelpe deg.

Anonymkode: bdeed...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...