AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg innser at det kanskje begynner å bli på tide å bytte ut den gamle mitsubishien fra 98. Selv har jeg ikke veldig peiling på bil, men jeg har gjort meg noen tanker: Firehjulstrekk skal jeg ha da jeg kjører over en dårlig brøytet fjellovergang daglig i vinterhalvåret. Jeg er også veldig lei av å stå fast når det er 7-8 cm snø (noe det ofte er her). Kan godt tenke meg en litt høyere bil (type SUV), men det er ikke et krav. Kan fint leve med en god stasjonsvogn. Vil gjerne ha en driftsikker bil som kan gå en stund. Bor i nord og på bygda, da blir det fort 20 000 km i året på telleren, og det er derfor en fordel om bilen ikke sluker bensin/diesel. Tenker bilen bør koste maks 120-130 000, gjerne litt mindre. Kan gå litt opp i pris også om jeg får veldig mye mer for pengene, men ser helst at jeg slipper da jeg sparer til bolig. Da håper jeg noen med litt peiling på bil kan gi meg noen gode tips til bilmerker og modeller det er lurt å se etter (og gjerne hva jeg burde styre unna). Anonymkode: e6a3f...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 16. februar 2020 #2 Del Skrevet 16. februar 2020 Anbefaler i hvertfall bil med mulighet for å låse den i 4WD. Eksempler er Mitsubishi Outlander,Nissan X trail,Mitsubishi ASX (de jeg kommer på her og nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Del Skrevet 16. februar 2020 Vi har outlander fra 2011, super bil med god plass. Kjører for det meste på forhjul, men veldig greit å ha firehjulstrekk på dårlig føre. Rustbehandlet den under så håper vi kan ha den lenge den passer ditt budsjett, men du har kanskje ikke behov for så stor bil. Er vel heller ingen hybrider med firehjulstrekk i den prisklassen så da ville jeg gått for diesel. Toyota rav4 kan også passe (den er mindre) Anonymkode: 27453...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #4 Del Skrevet 17. februar 2020 Denne her koster 80000 ny, kommer frem overalt...og den fås ikke kjøpt i Norge, selvsagt: Av stasjonsvogner har du også et godt utvalg hos Subaru, men de sluker mye drivstoff. Kan du reise langt for bil eller skal du kjøpe lokalt? Anonymkode: b1df3...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå