Gå til innhold

Når dra til legevakt ved besvimelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når burde man det? 

Har vondt i hodet, hvor lenge vil det være normalt å ha vondt i hodet etter å ha slått det i besvimelse?

Anonymkode: 3c1eb...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer Ann på hvordan du slo det. Stod du oppreist når du besvimte og deiste hodet i gulvet eller en kant så er det lurt å høre med legevakten. 
Er du usikker på hva du skal gjøre så ringer du 116117 og spør dem. 

Anonymkode: 2351f...f62

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer Ann på hvordan du slo det. Stod du oppreist når du besvimte og deiste hodet i gulvet eller en kant så er det lurt å høre med legevakten. 
Er du usikker på hva du skal gjøre så ringer du 116117 og spør dem. 

Jeg sto oppreist. Aner ikke hvor lenge jeg var besvimt. 

Føler meg også litt nummen/"lam" ved munnen og kjeven på den siden som jeg har vondt i hodet.

Hva gjør legevakten isåfall? Bare titter på deg i 5 sekunder og så bare "du har ikke hjernerystelse, hade!"? Orker ikke dra til legevakta for det..

Skrevet

Heller enn tur for mye enn en for lite...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg også litt nummen/"lam" ved munnen og kjeven på den siden som jeg har vondt i hodet.

Hva gjør legevakten isåfall? Bare titter på deg i 5 sekunder og så bare "du har ikke hjernerystelse, hade!"? Orker ikke dra til legevakta for det..

Du ringer nå. Lammelse kan være tegn på slag. Da haster det så hjernen ikke skal bli skadet. 

Anonymkode: 16493...0b2

• Liker 4
Skrevet

Tenker et besøk på legevakten er på sin plass. Du har ganske alvorlige symptomer.

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke har en åpenbar årsak til besvimelsen, og du i tillegg har lammelser, er det verdt en tur for å sjekke. 

Anonymkode: 82d85...135

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ringer nå. Lammelse kan være tegn på slag. Da haster det så hjernen ikke skal bli skadet. 

Jeg er ikke noe nummen i munnen eller kjeven lenger nå. Det varte kanskje 2 timer. Kan det fortsatt være slag da? Har fortssatt vondt i hodet da.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor du ringer for å spørre dem først!🙄 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke noe nummen i munnen eller kjeven lenger nå. Det varte kanskje 2 timer. Kan det fortsatt være slag da? Har fortssatt vondt i hodet da.

Ja det kan være TIA(drypp) f eks.... ring legevakt !

Anonymkode: 348d4...351

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Ring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...