AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #21 Skrevet 14. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvfølgelig ikke veldig stor risiko for at babyen skal få knekt nakken, de fleste blir ikke skadet. Men er det en risiko som er verdt å ta? Spesielt når man vet at kiropraktikk ikke er vitenskaps- eller bevisbasert så ser jeg ikke hvorfor man skal gå til en kiropraktiker. Kiropraktikk er kiropraktikk, selv i Norge. I mine øyne finnes det ingen seriøse kiropraktikk-klinikker. Uansett hvor fine lokalene ser ut og hvor offisielle titler kiropraktikere og andre alternativbehandlere smykker seg med, så kommer de ikke unna det faktum at behandlingen deres ikke er basert i virkeligheten. Anonymkode: 3c3aa...848d De trykker bare lett på babyen. Anonymkode: e2ad1...fea
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #22 Skrevet 15. februar 2020 Dere vet at en kiropraktor har 5 års skolegang + autorisasjon i Norge? De har også mulighet til hendvisning til røgten, CT osv v mistanke. De er også en del av HELFO refusjonsordningen. En kiropraktor er ekspert på muskel og skjelett lidlser... synes det er litt drøyt å kalle de kvakksalver.. ts: jeg har ingen erfaring fra kiropraktor med babyer. Men vil anbefale å velge en som har videreutdanning/ spesialisering i småbarn. 😊👍🏻 Anonymkode: 93c5b...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #23 Skrevet 15. februar 2020 Du får fysio via helsestasjon om du ønsker vi dro en gang pga hodet mot en side og skjev hodeform, men var ingenting galt med henne heldigvis. Hun blir sakte bedre men skulle ønske hun fikk sove på magen fra starten av (under oppsyn). Føler meg som en fæl mamma siden hodeformen aldri blir 100% bra og vi kunne ha reist til utlandet og ordnet et sånn pannebånd dyrt men da hadde hun sluppet å se rar ut resten av livet. Anonymkode: e6f3e...021
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #24 Skrevet 15. februar 2020 Kiropraktikk er i mine øyne kvakksalveri og spedbarn har ingenting der å gjøre. De er «eksperter» i muskler og ledd ja, hvorfor påstår de så de kan kurere kolikk, ADHD, astma øreinfeksjlber osv ?? og hvordan kan en kiropraktor merke om et spedbarn har «låsninger» i feks rygg?! Hva mener de med låsning?? En rygg kan faen ikke «låses» - så har man et alvorlig problem . Låsning i rygg=smerte. Kan de snakke med babyen som forteller det...? Ingen vitenskapelig undersøkelser har vist at kiropraktikk har annen virkning enn PLACEBO!!!! Anonymkode: 6e8ce...376
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #25 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2020 den 22.15): Det er selvfølgelig ikke veldig stor risiko for at babyen skal få knekt nakken, de fleste blir ikke skadet. Men er det en risiko som er verdt å ta? Spesielt når man vet at kiropraktikk ikke er vitenskaps- eller bevisbasert så ser jeg ikke hvorfor man skal gå til en kiropraktiker. Kiropraktikk er kiropraktikk, selv i Norge. I mine øyne finnes det ingen seriøse kiropraktikk-klinikker. Uansett hvor fine lokalene ser ut og hvor offisielle titler kiropraktikere og andre alternativbehandlere smykker seg med, så kommer de ikke unna det faktum at behandlingen deres ikke er basert i virkeligheten. Anonymkode: 3c3aa...848 Det er også en risiko ved å sette baby i bil og kjøre avgårde. Trafikkulykker med døden som følge skjer stadig vekk. Er det en risiko å ta? Det er også en risiko for at baby dør under fødsel. Er det en risiko å ta? Det er også en risiko ved å legge baby i vogn og trille tur. Det har skjedd at barnevogner har blitt påkjørt. Er det da en nødvendig risiko å ta? Det er en risiko for skader ved å gå i en trapp. Er det da en risiko verdt og ta? Skal jeg fortsette?? Anonymkode: cbbb8...401 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #26 Skrevet 5. januar 2023 On 2/14/2020 at 4:33 PM, AnonymBruker said: Nei nei nei! Kiropraktikk er halvveis pseudomedisin delvis basert på fantasiteorier, og er potensielt farlig for babyer. Har vært noen tilfeller der babyer har dødd av det, fordi de har så ømfintlig ryggrad. Gå heller til fysioterapeut hvis man vil ha denne type behandling. Anonymkode: 3c3aa...848 Kiropraktor og fysio gjør ca det samme med babyer Anonymkode: be349...aa6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #27 Skrevet 5. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kiropraktor og fysio gjør ca det samme med babyer Anonymkode: be349...aa6 Fysioterapeutene er i det minste forskningsbasert. Kiropraktikk har ingen dekning i forskning. Anonymkode: 79e36...c36 1
jabx Skrevet 5. januar 2023 #28 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er også en risiko ved å sette baby i bil og kjøre avgårde. Trafikkulykker med døden som følge skjer stadig vekk. Er det en risiko å ta? Det er også en risiko for at baby dør under fødsel. Er det en risiko å ta? Det er også en risiko ved å legge baby i vogn og trille tur. Det har skjedd at barnevogner har blitt påkjørt. Er det da en nødvendig risiko å ta? Det er en risiko for skader ved å gå i en trapp. Er det da en risiko verdt og ta? Skal jeg fortsette?? Anonymkode: cbbb8...401 Nei, for ingenting av dette er relevant for det faktum at kiropraktorer er kvakksalvere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #29 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ville aldri latt en kiropraktor knekke på babyen min. Bruk i stedet fysioterapaut, som har en medisink0/evidensbasert kompetanse. Anonymkode: 4f045...e21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå