Gå til innhold

Så utrolig fortvilet (trening)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fysiske tester i slutten av skoleåret, som jeg naturligvis må bestå for å få vitnemål. 

En av disse testene er liggende hangups/kroppshev som jeg sliter vanvittig med. Trener denne øvelsen annenhver dag, men får ikke fremgang. 

Lurer på om jeg spiser for lite protein. Ifølge en "proteinkalkulator" på nett skal jeg ha 150 gram om dagen. Kan noen presentere et eksempel på et sunt kosthold med 150gr protein? 

Ale tips mottas med stor takk! 

Anonymkode: ede96...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte med å fortelle hvordan du trener og på hvilken intensitet. Kjører du til utmattelse? Hvor mange reps tar du og hvor mange skal du ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Du kan jo starte med å fortelle hvordan du trener og på hvilken intensitet. Kjører du til utmattelse? Hvor mange reps tar du og hvor mange skal du ta?

Jeg trener denne øvelsen annenhver dag i smith-maskin. Hever stanga i en vinkel hvor jeg klarer å ta 4-5 repetisjoner. Tar så mange sett med disse repetisjonene til jeg ikke klarer flere fulle repetisjoner. På siste repetisjon i hvert sett holder jeg statisk i øverste posisjon. Det er den siste skvisen med skulderbladene som jeg sliter med. 

Jeg må ta 4 repetisjoner for å stå. Nå klarer jeg ingen, og har trent øvelsen siden september/november i fjor. Testet i selve testbommen i dag og fikk ikke til en eneste repetisjon.

Klarer ikke skjønne at treninga mi er så gal, og er redd det ligger i kostholdet. Spiser så og si bare sunt. Spiser salat med en boks tunfisk i på skolen, så spiser jeg laksefilet til middag med salat og ris/søtpotet/potet. Torskeburger i helgene med salat.

Skal jeg ha i meg mer protein må jeg legge det til frokost og kvelds. Kanskje egg til frokost og fiskepålegg til kvelds (makrell i tomat/laksefilet). Har gått ned en del i vekt siden jul. Det har skjedd meget gradvis, men jeg er redd for at vektreduksjonen går utover muskelbyggingen. Det skal den vel egentlig ikke gjøre hvis jeg får i meg nok protein. 

Jeg er sinnssykt skuffet, frustrert og fortvilet nå. Legger ned så mye arbeid for å klare dette.

Anonymkode: ede96...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trener denne øvelsen annenhver dag i smith-maskin. Hever stanga i en vinkel hvor jeg klarer å ta 4-5 repetisjoner. Tar så mange sett med disse repetisjonene til jeg ikke klarer flere fulle repetisjoner. På siste repetisjon i hvert sett holder jeg statisk i øverste posisjon. Det er den siste skvisen med skulderbladene som jeg sliter med. 

Jeg må ta 4 repetisjoner for å stå. Nå klarer jeg ingen, og har trent øvelsen siden september/november i fjor. Testet i selve testbommen i dag og fikk ikke til en eneste repetisjon.

Klarer ikke skjønne at treninga mi er så gal, og er redd det ligger i kostholdet. Spiser så og si bare sunt. Spiser salat med en boks tunfisk i på skolen, så spiser jeg laksefilet til middag med salat og ris/søtpotet/potet. Torskeburger i helgene med salat.

Skal jeg ha i meg mer protein må jeg legge det til frokost og kvelds. Kanskje egg til frokost og fiskepålegg til kvelds (makrell i tomat/laksefilet). Har gått ned en del i vekt siden jul. Det har skjedd meget gradvis, men jeg er redd for at vektreduksjonen går utover muskelbyggingen. Det skal den vel egentlig ikke gjøre hvis jeg får i meg nok protein. 

Jeg er sinnssykt skuffet, frustrert og fortvilet nå. Legger ned så mye arbeid for å klare dette.

Anonymkode: ede96...553

Skaffe deg noen PT-timer? Kanskje en som har utdanning innen ernæring eller fysioterapi. Kan være løsningen!

Anonymkode: 28cb5...bce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener denne øvelsen annenhver dag i smith-maskin. Hever stanga i en vinkel hvor jeg klarer å ta 4-5 repetisjoner. Tar så mange sett med disse repetisjonene til jeg ikke klarer flere fulle repetisjoner. På siste repetisjon i hvert sett holder jeg statisk i øverste posisjon. Det er den siste skvisen med skulderbladene som jeg sliter med. 

Jeg må ta 4 repetisjoner for å stå. Nå klarer jeg ingen, og har trent øvelsen siden september/november i fjor. Testet i selve testbommen i dag og fikk ikke til en eneste repetisjon.

Klarer ikke skjønne at treninga mi er så gal, og er redd det ligger i kostholdet. Spiser så og si bare sunt. Spiser salat med en boks tunfisk i på skolen, så spiser jeg laksefilet til middag med salat og ris/søtpotet/potet. Torskeburger i helgene med salat.

Skal jeg ha i meg mer protein må jeg legge det til frokost og kvelds. Kanskje egg til frokost og fiskepålegg til kvelds (makrell i tomat/laksefilet). Har gått ned en del i vekt siden jul. Det har skjedd meget gradvis, men jeg er redd for at vektreduksjonen går utover muskelbyggingen. Det skal den vel egentlig ikke gjøre hvis jeg får i meg nok protein. 

Jeg er sinnssykt skuffet, frustrert og fortvilet nå. Legger ned så mye arbeid for å klare dette.

Anonymkode: ede96...553

Da starter du med stangroing. Dvs. foroverbøyd roing med olympiastang. Legger til videoer her. Legg merke til grepet på disse videoene. Den ene er med underarmstak og den andre er med overarmstak. Sistnevnte jobber du mere med ryggen og førstnevnte kan oppleves som lettere da biceps jobber mere. 

Kjør dette 3x3 reps. Start på ei vekt som er "lett". Øk deretter vekta med 2,5 - 5 kg i uka.  Den ene dagen trener du bare med fast vekt. Den skal være lett. Her kan du med fordel kjøre flere reps lik 5-8. Ikke mere. Det er styrke du skal trene. 

I tillegg trener du nedtrekk i kabelmaskin. 

Her trener du 5x3. 5 reps og 3 sett. Vekten må du bestemme selv, men progresjon er en fordel her også. Ikke failure. Du skal trene med overskudd. ;)

Etter noen uker kan du prøve den øvelsen du skal ha. Da bør du klare flere reps. For denne øvelsen er ikke ille den nå¨r du først får kontakt med musklene dine. 

Bare husk å teste overtak kontra undertak hvor du er sterkest. 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fysiske tester i slutten av skoleåret, som jeg naturligvis må bestå for å få vitnemål. 

En av disse testene er liggende hangups/kroppshev som jeg sliter vanvittig med. Trener denne øvelsen annenhver dag, men får ikke fremgang. 

Lurer på om jeg spiser for lite protein. Ifølge en "proteinkalkulator" på nett skal jeg ha 150 gram om dagen. Kan noen presentere et eksempel på et sunt kosthold med 150gr protein? 

Ale tips mottas med stor takk! 

Anonymkode: ede96...553

www.flexikost.no. Kan anbefale det på sterkeste. Tilpasset kosthold etter hva slags mål du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som det er et teknikkproblem. Hadde samme problemet med pullups! Tviler på at mer protein i kostholdet hjelper. 

Kan du betale for et par timer med PT som kan hjelpe deg? 

Anonymkode: 48986...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...