blåtimen Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Har ingen erfaring med den slags og lurer på hva som er vanlig å skrive i kortet til babygaven? Adresserer man til foreldrene eller babyen? Føler "velkommen til verden" blir for lite, men vet ikke hva mer man kan skrive. "Gleder meg til å bli kjent med deg"? Hjelp!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Kjære "baby-navn" Velkommen til verden, gleder meg til å bli kjent med deg! Hilsen Blåtimen - Er helt greit. Eller: Kjære "mornavn og farnnavn!! Gratulerer så mye med lillebaby og velkommen til verden til henne/han! Alle gode ønsker til dere alle tre fra Blåtimen. Eller dette diktet: BARE ET BARN Bare et barn kan lage en far og en mor av en lyst og en lengsel. Bare et barn kan puste liv i en slekt. Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden. Har du spurt et barn hva som er der? Barn viser kjærlighet – uten å kreve noe tilbake. Har du kjent at det gir deg glede og styrke men gjør deg sårbar? Barn viser deg dine verste svakheter – uten beskyldninger. Har du kjent at det gjør deg til en sint kriger uten noen å drepe? Barn viser deg din egen fortid i speilet i nåtiden. Har du lyttet til forskjellen? Barn viser deg noe du aldri har sett før – et dataspill – en pønkersveis – et ozonhull i avisen – en midgardsorm. Har du spurt og lært i stedet for å svare? Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden. Det har med seg spørsmål med skjulte svar og svar med skjulte spørsmål. Den som vil lære noe om livet bør ikke overse en så sikker kilde. Bruk tiden – for plutselig er barnet forsvunnet langt inn i en voksen. (Trond Viggo Torgersen) Anonymkode: 39856...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Jeg skriver gjerne noe a la "velkommen til verden" til babyen, og "gratulerer som nybakte foreldre" til foreldrene. Må også si det var et nydelig dikt over her! Et annet jeg liker er dette av Andre Bjerke: To luker i himmelen Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til. Anonymkode: 8436d...90e 1
blåtimen Skrevet 13. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære "baby-navn" Velkommen til verden, gleder meg til å bli kjent med deg! Hilsen Blåtimen - Er helt greit. Eller: Kjære "mornavn og farnnavn!! Gratulerer så mye med lillebaby og velkommen til verden til henne/han! Alle gode ønsker til dere alle tre fra Blåtimen. Eller dette diktet: BARE ET BARN Bare et barn kan lage en far og en mor av en lyst og en lengsel. Bare et barn kan puste liv i en slekt. Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden. Har du spurt et barn hva som er der? Barn viser kjærlighet – uten å kreve noe tilbake. Har du kjent at det gir deg glede og styrke men gjør deg sårbar? Barn viser deg dine verste svakheter – uten beskyldninger. Har du kjent at det gjør deg til en sint kriger uten noen å drepe? Barn viser deg din egen fortid i speilet i nåtiden. Har du lyttet til forskjellen? Barn viser deg noe du aldri har sett før – et dataspill – en pønkersveis – et ozonhull i avisen – en midgardsorm. Har du spurt og lært i stedet for å svare? Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden. Det har med seg spørsmål med skjulte svar og svar med skjulte spørsmål. Den som vil lære noe om livet bør ikke overse en så sikker kilde. Bruk tiden – for plutselig er barnet forsvunnet langt inn i en voksen. (Trond Viggo Torgersen) Anonymkode: 39856...6ab 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver gjerne noe a la "velkommen til verden" til babyen, og "gratulerer som nybakte foreldre" til foreldrene. Må også si det var et nydelig dikt over her! Et annet jeg liker er dette av Andre Bjerke: To luker i himmelen Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til. Anonymkode: 8436d...90e Tusen takk, begge to! Ble litt klokere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå