AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Jeg har slitt med bakteriell vaginose i flere år...Jeg får det, og håper alltid at det går over av seg selv (det kan jo gjøre det i følge diverse legesider på nett), men hver gang blir det verre og verre og lukten blir så stram at jeg frykter andre skal merke den. Sex er heller ikke særlig fristende, lukta kommer tilbake med en gang, selv etter en dusj! Jeg lurer på om det er andre som har slitt med det og blitt mer eller mindre kvitt det? Jeg er ganske lei av å klisse med antibiotikakrem hver annen måned, og jeg får dessuten lett sopp av kremen... Ting jeg er nøye med: - Skyller ikke med vann inn i skjeden. - Vasker meg ikke unormalt mye, kun daglig vask og ingen såpe i underlivet. - Sover uten truse for å gi "luft" (vet ikke om dette har effekt). Andre tips? Har noen erfaring med å kun bruke bomullstruser? Ikke spesielt sexy, men det er jo ikke spesielt sexy å stinke fisk der nede heller...Hva med barbering, noen effekt ved å unngå det? Andre ting? Er så innmari lei av dette nå. Anonymkode: 72ff6...411
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Har du spiral? Jeg hadde aldri hatt bv, før jeg fikk spiral. Hvis det blir en tilbakevendende greie ryker spiralen. Anonymkode: 8dced...1af
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Krem? Du må få antibiotika i tablettform. Hva slags lege er det du har som ikke gir deg behandlingen du trenger? Anonymkode: 576a2...6f3 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krem? Du må få antibiotika i tablettform. Hva slags lege er det du har som ikke gir deg behandlingen du trenger? Anonymkode: 576a2...6f3 Du kan få antibiotka i kremform og tablettform samt en bakteriedrepende krem som ikke er antibiotka. Jeg har prøvd begge deler. Anonymkode: 72ff6...411
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du spiral? Jeg hadde aldri hatt bv, før jeg fikk spiral. Hvis det blir en tilbakevendende greie ryker spiralen. Anonymkode: 8dced...1af Nei, har ikke spiral... Anonymkode: 72ff6...411
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Bare Flagyl som hjelper her. Anonymkode: fb904...17e 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Jeg slet med det før, men så endret jeg kodthold og problemet forsvant helt. Fokuser på gode bakterier og tarmhelse. Probiotika. Yoghurt, fermentert mat, kimchi osv. Betennelsesdempende mat: ingefær, gurkemeie, rotgrønnsaker, bær, mørk sjokolade osv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan få antibiotka i kremform og tablettform samt en bakteriedrepende krem som ikke er antibiotka. Jeg har prøvd begge deler. Anonymkode: 72ff6...411 Jeg er fullstendig klar over dette, men deet er ganske innlysende at du ikke får rett behandling. Gå til legen og krev bedre behandling. Anonymkode: 576a2...6f3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Ta en sjekk hos gynekolog. Ta celleprøve av skjeden og dobbeltsjekk alt. Anonymkode: fdedb...eec
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en sjekk hos gynekolog. Ta celleprøve av skjeden og dobbeltsjekk alt. Anonymkode: fdedb...eec Har tatt celleprøve. Alt er ok. Og tviler på at celleforandringer fører til stinkende utflod. Jeg lurer jo ikke på om det er noe annet galt med meg, jeg lurer på om noen har funnet fram til rutiner eller tiltaker som begrenser eller forebygger infeksjonen jeg stadig plages med. 😊 Anonymkode: 72ff6...411
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullstendig klar over dette, men deet er ganske innlysende at du ikke får rett behandling. Gå til legen og krev bedre behandling. Anonymkode: 576a2...6f3 Hvorfor er det "innlysende" at jeg ikke får rett behandling? Til din informasjon har jeg blitt behandlet med begge alternativer. Det har alltid gått over, men kommet tilbake.... Anonymkode: 72ff6...411
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #12 Skrevet 13. februar 2020 Bruk kun bomullsundertøy en periode. Unngå trange jeans, skjørt og kjoler er bedre. Mest mulig luft, og minst mulig irritasjon. Kjøp Vivag eller andre melkesyrebakterier til skjeden og bruk det. Bruk Lactacyd til underlivet, aldri såpe. Hjelper ikke dette så må du ha antibiotikabehandling hos legen. Uansett bør du innføre disse tiltakene siden du har tilbakevendende problem. Anonymkode: a2e27...18b
Gjest HEB1234 Skrevet 14. februar 2020 #13 Skrevet 14. februar 2020 (endret) .. Endret 29. desember 2020 av HEB1234
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #14 Skrevet 14. februar 2020 Jeg var plaget med det i mange år, den ene antibiotika behandlingen etter den andre, og ørten ulike råd som truser av bomull, ingen truse på natta, skylling med yoghurt, ingen såpe, bare vann, spesialsåpe, melkesyre stikkpiller, med kondom, uten kondom... Kom alltid tilbake. Samme mann i alle disse årene. Det gikk ikke over før jeg bytta ut mannen! Garantert ikke løsningen for de fleste, men for min del virket det som at han rett og slett ikke matchet min "kultur" der for neden, at det er en slags kjemi der òg. Var nesten så det føltes renere etter sex med den nye mannen. Veldig rart, men helt sant. Anonymkode: c8069...eae 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #15 Skrevet 14. februar 2020 Bruk alltid bomullstruser, ikke bruk g-streng, sov naken, ikke skyll vann rett inn i underlivet, sov naken, ikke bruk trange bukser, ikke spis overdrevent mye sukker og gjær for å se an om det hjelper, men det går vel mest på sopp sånn egentlig. Ser du skriver at du allerede har gjort et par ting jeg har ramset opp men.. Dessverre er det noen som bare er uheldige. Jeg gikk til fastlegen utallige ganger, og endte opp hos gynekolog hvor jeg fikk Dalacin + en annen krem jeg dessverre ikke husker hva heter. Det hjalp meg veldig. Ellers forsvant det også etter at det ble slutt med eksen, og legen mente at vi kanskje ikke "passet" der nede om man kan si det slik. Det er rett og slett ikke alle man matcher med og bakterier trives bare dårlig der nede. Bakteriell vaginose forsvant med engang jeg sluttet å ligge med han. Anonymkode: 170ad...3b2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #16 Skrevet 14. februar 2020 On 2/13/2020 at 5:14 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er det "innlysende" at jeg ikke får rett behandling? Til din informasjon har jeg blitt behandlet med begge alternativer. Det har alltid gått over, men kommet tilbake.... Anonymkode: 72ff6...411 Neivel. Hvis du trives med å ha det slik får du fortsette da. Jeg hadde satt krav til legen min eller byttet. Anonymkode: 576a2...6f3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Hei. Sliter selv å har googlet så mye å prøvd så mye. Så googlet tilslutt på engelsk. Hydrogenperoksid 3% virker utrolig bra. Google det. Redder meg!! Å jeg har prøv mye. Du kam kjøpe det på apoteket. Så tar du en flaske å blander hydrogen med vann. Ca 50/50. Legger deg ned. Bruk flaske som har sånn drikke tut eller va jeg skal kalle d.gjør det 2-3 ganger om dagen. Men google hydrogenperoxid bacterial vaginosis om du ikke trur meg. Hjelper på meg, leser selvølgelig om de som det ikke virker på. Vil gjerne høre om det virker for deg. Lykke til. Anonymkode: 0a374...642
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 Hun med hydrogenpeoksid igjen. Dalacin virker bare der og da. Så det har jeg sluttet med Anonymkode: 0a374...642
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har fått det jeg og, hatt det i noen måneder nå. Aner ikke hvorfor. Samme mann i sju år, går alltid med bomullstruser, vasker aldri med såpe, osv. Ingen endring på noe whatsoever, så skjønner ingenting. Anonymkode: dcfe0...d1c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Unngå barbering og bruk kun bomullstruser. Anonymkode: 91b64...48c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå