Gå til innhold

Bakteriell vaginose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har den siste tiden slitt med at det kommer en ekstremt stram lukt når jeg tisser. Lukten kan vel beskrives som fiskelukt, og det lukter like stramt hele tiden. Jeg har tenkt på at kanskje lukten egentlig kommer fra underlivet, men at jeg bare kjenner det når jeg tisser. Er det fler som har opplevd dette? Har kjøpt vivag kapsler som skal brukes hver kveld i åtte dager, og om det ikke blir bedre av det skal jeg selvfølgelig gå til fastlegen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Mimmii skrev:

Hei! Jeg har den siste tiden slitt med at det kommer en ekstremt stram lukt når jeg tisser. Lukten kan vel beskrives som fiskelukt, og det lukter like stramt hele tiden. Jeg har tenkt på at kanskje lukten egentlig kommer fra underlivet, men at jeg bare kjenner det når jeg tisser. Er det fler som har opplevd dette? Har kjøpt vivag kapsler som skal brukes hver kveld i åtte dager, og om det ikke blir bedre av det skal jeg selvfølgelig gå til fastlegen. 

Ja, det kan høres ut som du har bakteriell vaginose. Jeg får det jevnlig...De vivagkapslene tar bare bort lukten så lenge du bruker det (i alle fall er det min erfaring), så legebesøk vil sannsynligvis være beste løsning. Første gang du får symptomer fra underlivet (enten det er sopp eller bv), er det uansett anbefalt å oppsøke lege, for å forsikre deg om at det ikke er noe annet som feiler deg.

Anonymkode: 56e3a...ea8

• Liker 1
Skrevet

Sikkert lurt å bestille time til fastlegen, de tar en prøve som det tar opptil en uke å få svar på. De vivag kapslene tar bare vekk lukten mens de ligger der, så du blir «avhengig» av de. 

Anonymkode: 3e05a...d70

• Liker 1
Skrevet

Hmm, okei. Takk for svar! Jeg trodde vivag kapslene stabiliserte floraen i underlivet, slik at en bakteriell vaginose kan gå over av seg selv..

Skrevet
3 minutter siden, Mimmii said:

Hmm, okei. Takk for svar! Jeg trodde vivag kapslene stabiliserte floraen i underlivet, slik at en bakteriell vaginose kan gå over av seg selv..

Det stemmer ikke.

Kom deg til legen. Det er ekkelt når kvinner har BV, for man kjenner lukten så godt.

Anonymkode: bc461...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...