Gå til innhold

Skulder operasjon AC ledd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har operert skuldra pga skade i ac leddet? 

Jeg lurer også på hva som må "til" for at det blir dekket av staten? 

Jeg må operere skuldra mi uansett, da jeg er svært plaget og klarer ikke å utføre jobben min. Men privat koster dette ca 25.000kr.. Penger jeg ikke har, da jeg sliter økonomisk. 

Anonymkode: 27f66...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vet du at du må operere? Har du vært hos lege? Tatt MR? Det er slett ikke alle skulderplager som blir bedre av operasjon, faktisk viser forskning av mange blir like bra av fysioterapi. Du får operasjon av det offentlige hvis det er indikasjon, men det er risiko med operasjon også, så anbefaler deg å teste fysio først.  

Anonymkode: 8e6d6...569

Skrevet

Hvorfor i all verden vurderer du det privat? Offentlig er jo gratis. Du spør hvordan du får det dekket offentlig?

Du går til fastlegen som gjør en klinisk undersøkelse og vurderer om ortoped må se på det. Så kommer du til ortoped som gjør ytterligere undersøkelser, som oftest har du vært på røntgen og MR i forkant. Hvis det da er indikasjon for operasjon som har større nytte for deg vil du bli satt i operasjonskø. Det er fritt sykehusvalg i Norge, så du kan gå inn på helsenorge.no og sjekke køa rundt omkring og flytte deg om du vil det.

Så, start hos fastlegen din

Anonymkode: 9c0ec...47b

Skrevet

Ts her. 

Jeg vet at den må opereres da jeg sparte opp penger til å gå til spesialist privat. Han tok ultralyd, og fant to forskjellige skader i skuldra mi, da blant annet i ac leddet. 

Jeg er klar over at jeg må starte hos fastlegen, jeg lurte mer på konkrete ting som gjør at man får det dekket. Det er dyrt å fly til lege, ortoped og slikt. Så om jeg er langt unna operasjon, kan jeg heller bruke de på fysioterapi. 

Jeg står forøvrig på vente liste hos fysioterapeut. 

Anonymkode: 27f66...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...