Gå til innhold

Karriere innen management??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 20 år gammel jente som for tiden er litt lost. 

Jeg har hatt friår i snart to år nå, og har enda ikke hatt noe åpenbaring hvor jeg på et eller annet mirakuløst vis har funnet ut hva jeg vil gjøre/bli her i livet. Men etter mye om og men og frem og tilbake med meg selv, så har jeg konkludert med at jeg må ha en utdanning, enten jeg vil det eller ei, for sånn er det bare blitt, og jeg vil utnytte de gode mulighetene jeg har. Jeg har også funnet ut at i og med at jeg ikke har noe sånn veldig konkret jeg brenner for, og i og med at jeg ikke har så veldig mye å velge mellom mtp karakterene mine, så tror jeg faktisk BI er mitt beste valg. Ikke bare fordi det er eneste jeg tror jeg kommer inn på, som faktisk vil gi meg gode karrieremuligheter, men også fordi jeg faktisk har kommet frem til at min "drømmejobb" er en jobb hvor jeg kan få være litt fleksibel, ikke ha samme oppgaver hver eneste dag, få oppleve og være med på masse gøy og spennende, og få utløp for kreativiteten min. Ikke bare det, men jeg vil også være i en posisjon hvor jeg har litt makt, og blir anerkjent, og jeg har innsett at man i de fleste tilfeller kun oppnår dette hvis man har en grad innen noe. En ting jeg har sett litt ekstra på er management. Jeg tror en jobb som hadde vært midt i blinken for meg er nettopp det, å være en manager. Helst for en person, eller et selskap. Så da lurer jeg på, om det er noen her som vet om dette høres noen lunde realistisk ut, om management er noe jeg bør studere, evt noe annet, for å kunne jobbe med noe i denne duren? Jeg vurderer også å ta nettstudier, der har de ikke management, men de har markedsføringsledelse, så det kan også være interessant. PS: Jeg er ikke så fryktelig stor fan av matte, men tror at det er noe jeg klarer å overkomme hvis jeg virkelig går inn for det, for jeg er langt i fra dum. 

 

Setter stor pris på om noen med mer livserfaring og kunnskap innen dette(?) vil komme med tips!! På forhånd takk. 

Anonymkode: 683bb...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For jobbmulighetene sin del så bør du virkelig velge en av linjene som har mer økonomi og matematikk. Det er tøffere, men det er vanskelig å lykkes med kun det du tenker. Da må du i så fall være voldsomt på med jobb ved siden av og diverse prosjekter, og i tillegg være veldig god til å markedsføre deg selv. Det blir hardt arbeid. 

Ta heller økonomisk styring, finans eller noe slikt. Da kan du jobbe med ledelse, markedsføring osv, men har flere muligheter til å få jobb. 

Anonymkode: 14a71...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jobbe noen år for å få en lederstilling og management bør etter min mening kombineres med andre fag slik at du etterhvert kan få en lederstilling innen feltet ditt.

Anonymkode: 98379...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva du sier du ønsker å bli. Å være manager for en person (kjendis) er nok noe veldig annet enn å jobbe som leder (management). 

Anonymkode: d2bd8...d67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert politi, fengselsbetjent, Forsvaret? Man kan stige i gradene etterhvert som man blir eldre, og din dyktighet sammen med fagkunnskapene dine vil være med på å gi deg anerkjennelse. 

Anonymkode: 6294d...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...