AnonymBruker Skrevet 26. april #41 Skrevet 26. april Jeg er 162 cm høy og bruker 37 i sko. Før jeg fikk mitt første barn brukte jeg 36, men måtte kaste alt av sko etter den graviditeten gitt. Var spent på de to neste svangerskapene men beina holdt seg på 37. Jeg har alltid tenkt at det er fint med små føtter. At 39-40 er litt stort, til og med for en voksen og høy kvinne. Jeg tenker ikke det lenger. 12-åringen min bruker det nå, og selv om hun bare er 3-4 cm høyere enn meg så synes jeg absolutt ikke det ser rart ut. Jeg ser også at de fleste på hennes alder som er like høy eller høyere bruker samme størrelse eller større. Anonymkode: 32e50...7e3
AnonymBruker Skrevet 26. april #42 Skrevet 26. april Jeg er 174 høy og bruker str 39. Føler ikke det er stort egentlig, passer til høyden min. Problemet er heller at jeg er bredt bygget 😅 Brede føtter, brede skuldre, brede hofter. Skulle gjerne vært petite. Anonymkode: 473da...eeb
AnonymBruker Skrevet 26. april #43 Skrevet 26. april Er 169 og bruker mest 39, noen i 38. Søster og mor bruker 40 og 41 , de er begge 4-5 cm høyere enn meg. Anonymkode: 57270...2c4
AnonymBruker Skrevet 26. april #44 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 169 og bruker mest 39, noen i 38. Søster og mor bruker 40 og 41 , de er begge 4-5 cm høyere enn meg. Anonymkode: 57270...2c4 Leser at flere fikk større føtter av graviditeten, det er muligens vanlig? Ingen forandring på mine føtter selv om jeg fikk ett par barn. Anonymkode: 57270...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #45 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 12.2.2020 den 22.45): Hva str i sko synes dere menn er for stort for dame? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det har så mye å bety, fordi man ikke pleier å se nærme på føttene til hverandre så veldig mye, men leser her inne nokså ofte om "store" føtter for dame. Jeg har str 40, men er 175 høy så bør jo ha denne størrelsen for å balansere høyden og vekten. Min mor på samme høyde bruker str 39... Anonymkode: 95a7c...6d2 Jeg bruker str.37 Anonymkode: 47c76...ee2
Thomasine Skrevet 26. april #46 Skrevet 26. april Xcase33 skrev (På 13.2.2020 den 5.37): Det er litt dealbreaker, str 39 er egentlig limiten min ihvertfall. Noe annet er jo at folk kan tro man er samboer med en mann når de kommer inn på gangen og ser skoene til dem som bor der. 🤣 Seriøst? Hvor gammel er du? Ikke så gammel eller veldig umoden for alderen, tror jeg. Tenk om noen trodde du var samboer med en mann…🫣😂 Skostørrelse-limit må være noe nytt?😉
AnonymBruker Skrevet 26. april #47 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 12.2.2020 den 22.45): Hva str i sko synes dere menn er for stort for dame? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det har så mye å bety, fordi man ikke pleier å se nærme på føttene til hverandre så veldig mye, men leser her inne nokså ofte om "store" føtter for dame. Jeg har str 40, men er 175 høy så bør jo ha denne størrelsen for å balansere høyden og vekten. Min mor på samme høyde bruker str 39... Anonymkode: 95a7c...6d2 ? Jeg har vært på KG i maaaaaaange år og kan knapt huske å ha sett dette som tema her. Jeg har str 40-41-42. Varierer fra skomerke til skomerke, men har aldri opplevd at det har vært et tema for menn. Jeg har flere tanter som er veldig høye og har store føtter (43,44,45), og gifte er de alle sammen. Datteren min bruker 43 og også hun har kjæreste. Anonymkode: 0d0e9...8f2 2
asterix Skrevet 26. april #48 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser at flere fikk større føtter av graviditeten, det er muligens vanlig? Ingen forandring på mine føtter selv om jeg fikk ett par barn. Anonymkode: 57270...2c4 Jeg har i hvert fall samme skostørrelse selv etter 9 barn. La aldri på meg noe særlig da, så da var det jo ingen ekstra belastning på føttene som fikk dem til å utvide seg.
AnonymBruker Skrevet 27. april #49 Skrevet 27. april Jeg bruker 39 og 40, men jeg er også 176 cm høy, så jeg synes ikke det kan forventes at jeg har skostørrelse 36, liksom 🙈 Har en sjelden gang fått kommentarer fra menn når de først har lagt merke til at skoene mine er nesten like store som deres (han brukte selv 41 i sko). Anonymkode: 32984...23c
AnonymBruker Skrevet 27. april #50 Skrevet 27. april Synes 36- 37 er finest på damer. Store føtter er maskulint. Anonymkode: 0f7ed...8e5
AnonymBruker Skrevet 27. april #51 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 13.2.2020 den 0.07): Jeg er 183 cm og bruker 43/44i sko (var 42 før to svangerskap). Folk blir ofte overrasket når jeg sier str, føttene mine ser ganske nette ut egentlig. Anonymkode: 8f837...304 Det tror jeg ikke. Anonymkode: 894f5...7b9
AnonymBruker Skrevet 27. april #52 Skrevet 27. april Over 40 er vel stort for dame, stopper ikke de fleste damesko på det? Selv bruker jeg 35 og sliter like mye med å finne sko… Anonymkode: 8783e...ef6
AnonymBruker Skrevet 28. april #53 Skrevet 28. april 165, 37 i sko. Liker menn at damer har små føtter altså? Anonymkode: c3b5f...4a0
AnonymBruker Skrevet 28. april #54 Skrevet 28. april 179 og bruker 40. Har ganske smale føtter. Jeg har ofte tenkt at de burde vært større. Det er mye vekt som skal fordeles på en liten flate og jeg sliter med smerter i føttene (nei, jeg er ikke overvektig). Anonymkode: 61aa6...5ee
Uanonym bruker Skrevet 28. april #55 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 20.44): Leser at flere fikk større føtter av graviditeten, det er muligens vanlig? Ingen forandring på mine føtter selv om jeg fikk ett par barn. Anonymkode: 57270...2c4 Noen får større føtter på den måten at de flater seg ut pga. mer belastning på føttene siden mange går mye opp i vekt. Men det er ikke sånn at føttene vokser når man er gravid! Jeg er 174 cm og bruker str. 39. Jeg tenker vel at 41-42 og oppover er store føtter for kvinner, på samme måte som jeg tenker at 35-36 er små føtter, men tenker ikke at hverken store eller små er negativt, bare uvanlig. Min mann bruker str. 49 i sko, det er i alle fall stort 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #56 Skrevet 28. april Er str 37. Men har så brede tær, at det ser ut som jeg har mye større bein enn jeg har. Føler det er formen som betyr noe, ikke størrelsen. Ikke at det er viktig i det hele tatt. Men synes vakre ankler og føtter kan være fint. Anonymkode: 4d241...b53
AnonymBruker Skrevet 28. april #57 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er str 37. Men har så brede tær, at det ser ut som jeg har mye større bein enn jeg har. Føler det er formen som betyr noe, ikke størrelsen. Ikke at det er viktig i det hele tatt. Men synes vakre ankler og føtter kan være fint. Anonymkode: 4d241...b53 Mener føtter * ikke bein. Anonymkode: 4d241...b53
AnonymBruker Skrevet 4. mai #58 Skrevet 4. mai Jeg er mann, bruker 44-45 selv og kunne virkelig ikke gitt mer faen i hvorvidt en dame brukte 35, 44 eller noe mellom de to. Eller mer eller mindre for den saks skyld. Helt fullstendig uten betydning. Anonymkode: 288fb...086 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #59 Skrevet 4. mai Jeg liker ikke over 38 på damer og under 42 på menn. Jeg er sær. Anonymkode: 53ab3...107
Hedonborealis Skrevet 5. mai #60 Skrevet 5. mai Skostørrelsen har absolutt ingenting å si! Jeg henger meg ikke opp i et enkelt element, hele komposisjonen teller, det ytre, som det indre. Jeg kan gå glipp av mye fint, når store føtter er en dealbreaker for meg. Dessuten er det ikke størrelsen på føttene som er utslagsgivende for selve utseende. Har sett små føtter som så ut som kråkebein. Who cares?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå