Gå til innhold

Har du noen tips om vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen tips som har gjort vektnedgang enklere? Jeg skal ned rundt 15 kg og det ville vært fint å fått noen tips som hadde gjort vektnedgangen litt enklere.😊

Jeg har planer om å gjøre sånn "intermittent fasting" som det heter på engelsk. Har begynt å spise mitt første måltid rundt klokka 14:30 og det fungerer faktisk ganske fint. Blir ikke veldig sulten og klarer meg kanskje enda lenger uten mat om jeg hadde prøvd. Jeg driver fortsatt å tester litt om når jeg bør starte fasten igjen mot kvelden. 

Kanskje jeg burde lage en plan for hver dag fordi noen middager blir senere enn andre (tenker på fredags taco og andre sånne "kosemåltider" som ofte blir litt sene)?

 

Kunne dette vært en mulighet?:

Mandag - torsdag: spise mellom 14:30 - 19

Fredag ( - lørdag): spise mellom 14:30 - 21

(Lørdag -) søndag: spise mellom 14:30 - 19

Jeg satt lørdag i parentes fordi vi ofte (ikke alltid) har sånne kosemåltider (pizza o.l.) denne dagen.

 

Til dere som har gått ned i vekt: Er det noen tips dere har plukket opp underveis som har hjulpet dere med å gjøre vektnedgangen enklere og mer motiverende? Jeg mister ofte motivasjon fort om jeg ikke ser resultater (noe man ikke kan forvente etter bare et par dager heller). Hva gjorde at deres motivasjon holdt helt fra start, til dere nådde målstreken?

Anonymkode: 453e4...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastet 20.00- 11.00 søndag- torsdag

fredag og lørdag var det ikke så nøye

Spiste kun knekkebrød med godt pålegg til lunsj, større middag og knekkebrød til kvelds. 
Mistet søtsuget etter få dager, men tillot meg noe godt når jeg følte for da. Da ble det et knekkebrød mindre til kvelds. 
Gikk ned 69- 62 kg på 8 uker. 
Var sulten på morgenen og før middag, men det gikk i grunn greit. Sluttet helt med cravings på kveld, bor jeg ALDRI hadde trodd ville skje meg. 
Veide meg ikke på 8 uker, rett og slett i frykt for å miste motivasjon. Så i speilet at kroppen forandret seg og dette var derimot veldig motiverende

 

Lykke til!

Anonymkode: 7d9ea...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ned i vekt i 2017, men etter å ha prøvd all mulig trening og «dietter» bestemte jeg meg for at jeg må finne noe som passer meg og hva jeg liker. 
 

Det jeg gjorde var å finne ut hvilke matvarer jeg ikke er noe glad i og hva jeg ikke kunne leve uten, og la om kostholdet deretter og endte vel mer eller mindre opp på lavkarbo/smartkarbo. På den måten følte jeg aldri at jeg nektet meg selv noenting og jeg gikk ikke rundt og hadde lyst på «ulovlige» matvarer hele tiden. 

For meg så må trening være gøy, og jeg har det mest gøy med venner. Så jeg begynte på lagidrett som inneholdt løping, latter, styrke og utholdenhet. Det er lettere å komme seg på trening hvis man skal møte noen andre😊 

Jeg drev og driver også med periodisk faste, men det er fordi jeg ikke er noe frokostmenneske så for meg kommer det automatisk. 

På 11 uker gikk jeg ned 14,7 kg. Og det beste er at de har holdt seg borte. Ikke sikkert det som funker for meg fungerer for deg, men budskapet er: Finn noe som passer slik du vil leve og ting du er glad i, for da er det lettere å følge det! 

Endret av RødSofa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har hjelpt meg er absolutt det at jeg tillater meg å spise det jeg vil ha. Men jeg spiser mindre mengder, og passer på å ligge i kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...