Gå til innhold

Treningsvansker; Svimmelhet, kvalme og besvimt.


Rora

Anbefalte innlegg

Etter å ha trent en stund så begynte jeg å slite mye med svimmelhet og endte opp med å besvime et par ganger. Tok en lang pause fra trening og startet i januar igjen.

Første dagen med trening igjen gikk ikke så bra, samme skjedde; ble utrolig svimmel, ekstremt kvalm og følte at jeg kunne svime av når som helst, treningen var ikke noe særlig intens, men PT ba meg om å slutte for dagen da han så hvor dårlig jeg plutselig ble.

Jeg fortsatte å trene å det gikk bra og jeg økte intensiteten ettersom jeg ble sterkere å det fortsatte like bra. 

Plutselig etter å ha hatt det samme programmet en stund uten å endre noe som helst så kom det tilbake igjen flere ganger hvor jeg ble svimmel, kvalm og svimte av i garderoben.

Jeg føler ikke at treningen er intens nok for at dette her skal skje og jeg har snakket med PT og lege. Det eneste de hadde å komme med var at jeg kunne ha lavt blodtrykk og jeg fikk sjekket det hos legen, men vi fant ingenting.

Fikk høre av noen at det kunne komme av kostholdet men føler jeg spiser ganske bra; 3 - 4 måltider om dagen. (Så jeg trener ikke på tom mage)

Dette har bare skjedd når jeg trener og jeg har lyst til å fortsette å trene for å komme i bedre form for a klare mer aktivt arbeid. Desverre så begynner dette å bli veldig slitsomt for meg når det fortsetter på denne måten.

Er det noen her som har opplevd lignende eller vet hva det kan være?

Endret av Rora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elektrolytt-ubalanse? Opplever selv å bli småkvalm og "svak" under/etter trening av og til, og kan bli litt svimmel. Blir alltid raskt bedre etter å ha fått i meg litt salt. Man svetter jo gjerne en del når man trener, og man mister dermed salter. Kanskje teste det å ta en "saltshot" før trening? Litt salt i et glass vann. Høres ikke så godt ut, men det kan hjelpe. 😊

Anonymkode: c33f7...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å trene for 5 år siden var jeg ofte uvel i løpet av, og etter, treningen. Ble kvalm, ville kaste opp og kunne føle meg svak og dårlig etterpå. Gikk også til legen som ikke fant noe galt. 

For min del så var jeg ganske inaktiv for 5 år siden, så kroppen reagerte negativt på treningsstresset og den høye pulsen. Jeg var jo ikke vant til det så det var et sjokk for kroppen. 

Tok det med ro og trente meg sakte men sikkert opp, og etter ca 6 måneder så begynte treningen å gi mer enn den tok. Jeg blir imidlertid fremdeles "lightheaded" etter lange og intense økter. Det er fordi blodtrykket synker mye etter trening, og jeg har målt så lave verdier som 80/48 etter en lang og hard økt. 

Det er ikke farlig da. Passer meg bare for å ikke reise meg fort, og er forsiktig med varme dusjer rett etter trening. Jeg har løpt halvmaraton, og vært på heftige cross-fit bootcamps, så vet at formen og helsen er optimal.

Stol på prosessen, men tren deg rolig opp. 

Anonymkode: 9306b...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...