Gå til innhold

Kontanter eller kort i Krakow?

Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal til Krakow neste uke. Har bestilt taxi som henter meg og barnebarna på flyplassen. Fikk beskjed om at taxien ville ha penger, enten Zloty eller Euro. Har polske bekjente som sier at kort går fint, men smart å ha noen småpenger. Heldigvis så prater de engelsk på store kjøpesentre.
Jeg kommer til å ta ut noe Zloty på flyplassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

Skal til Krakow neste uke. Har bestilt taxi som henter meg og barnebarna på flyplassen. Fikk beskjed om at taxien ville ha penger, enten Zloty eller Euro. Har polske bekjente som sier at kort går fint, men smart å ha noen småpenger. Heldigvis så prater de engelsk på store kjøpesentre.

Takk
Hvilket taxi-selskap har du bestilt hos? 
Jeg vurderer å gjøre det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

De fleste taxier tar kort, men de liker å få kontant slik at de kan kjøre svart 😂 Si ifra før du går inn i taxien at du skal betale med kort så går det fint. 

Er alltid greit å ha litt kontanter på seg, men er ganske moderne. Eneste man bør være litt obs på er at det lønner seg å bruke mastercard hvis man går ut og drikker, så man er sikret å få pengene tilbake dersom de prøver å svindle deg.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Chiquita skrev:

Takk
Hvilket taxi-selskap har du bestilt hos? 
Jeg vurderer å gjøre det samme

Sender PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med kontanter. Kontanter er egentlig den foretrukne valuta i Polen. 

Anonymkode: c3b70...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i alle andre land så ta ut litt kontanter. I Polen kan man betale med kort stort sett over alt i butikker og restauranter. De er langt fremme når det gjelder betaling med kort og kontaktløs betaling (i motsetning til land som Tyskland). Ferierte ved kysten i Polen siste sommer og brukte faktisk ikke kortet et eneste gang, betalte med ApplePay over alt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste og billigste er å bruke Uber app for taxi. Slipper alt styret med betaling i taxi Ellers brukte vi kun kort alle steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...