AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Hei Jeg fjernet livmor, eggleder og livmorhals for 2 uker siden. Det blødde litt i 2 dager, så stoppet det, men begynte med rikelig utflod i stedet. Den er hvit eller blank, og lukter vondt. Akkurat nå har jeg jo sexforbud, men hvis ikke dette gir seg kan jeg jo ikke slippe til kjæresten igjen... Noen med erfaring eller gode råd? Anonymkode: 32fb7...2eb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Synes at du bør sjekke slikt med lege når du har hatt en ganske stor operasjon. For å utelukke infeksjon. Anonymkode: 13572...e65 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Uff da. Kontakt lege, det er ikke bra med lukt stort sett.. like greit å utelukke infeksjon. Anonymkode: 44a08...91f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Kontakt stedet som opererte deg og spør der, sånn i tilfelle det er infeksjon eller noe som trenger behandling. Anonymkode: de923...a4c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Hvit og det lukter, hadde vært redd for infeksjon. Ring til lege/legevakt/sykehus ol. forklar situasjonen, og hør hva de tenker. Anonymkode: 72988...2c5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Takk for svar. På sykehsuet var de klare på at det kun var første uken jeg kunne ringe dem hvis det oppsto noe. Fastlegen min vil abolutt ikke bevege seg i det området, og sender i så fall bare en henvisning til Gynekolog, og det tar jo mange uker!. ikke vet jeg om de kan "rote oppi der" alt nå heller. Da jeg fikk streng beskjed om at ingen ting skulle opp der på 12 uker. Får bare krysse fingrene for at det går over etterhvert, men setter pris på om noen andre har erfaringer å dele. TS Anonymkode: 32fb7...2eb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. På sykehsuet var de klare på at det kun var første uken jeg kunne ringe dem hvis det oppsto noe. Fastlegen min vil abolutt ikke bevege seg i det området, og sender i så fall bare en henvisning til Gynekolog, og det tar jo mange uker!. ikke vet jeg om de kan "rote oppi der" alt nå heller. Da jeg fikk streng beskjed om at ingen ting skulle opp der på 12 uker. Får bare krysse fingrene for at det går over etterhvert, men setter pris på om noen andre har erfaringer å dele. TS Anonymkode: 32fb7...2eb Har du feber? Et tegn på infeksjon i kroppen. Jeg skrev også legevakten, da ja man kan ikke ringe sykehus i all tid etterpå. Men jeg tenker at det ikke skader å ringe inn til legevakten, forklare hva som er gjort, og tilstanden nå, og spørre dem om de tror det er noe galt som bør sees på eller om det går over av seg selv. Anonymkode: 72988...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 Ring legevakt NÅ! Det nytter ikke å bare sitte og krysse bein og fingre og håpe at det skal gå over. Jeg har fjernet livmor med mer selv og hadde ingen utflod, men fikk beskjed om å kontakte lege hvis jeg fikk det. Anonymkode: 51174...829 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Jeg hadde gått til fastlegen og fått tatt en CRP. Dersom den var fin og jeg ellers følte meg i god form, ville jeg hatt litt is i magen så lenge utfloden er blank og ikke «puss» aktig. Dersom crp var forhøyet eller jeg ikke følte meg i fin form ville jeg ringt sykehuset likevel. Det verste som kan skje er jo at de ber deg kontakte fastlegen. Evt får du svar på det du lurer på. Anonymkode: 968f3...514
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har vært gjennom samme operasjon nå nylig, og fikk vite (å erfare) at noe lukt forekommer. Ville dog sjekket opp om du føler deg syk på noen som helst måte! Jeg fikk infeksjon, var til 6 gynekologiske undersøkelser før marerittet tok slutt. Ingen fare med GU. Etter en slik operasjon kan det oppstå komplikasjoner, og etter en operasjon, ønsker sykehuset å "ordne" opp selv. Du må ikke vente i mange uker før ny GU, du ber om å bli henvist til sykehuset, evt. ringe sykehuset selv. Lykke til! Anonymkode: 8d8fb...5e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå