Gå til innhold

Sliter med tidlig oppvåkning

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg sliter med at jeg våkner rundt 2- tiden hver natt. Jeg sliter med å sovne igjen, og når jeg først sovner igjen (etter to timer) våkner jeg ofte/småelver frem til klokka ringer. og dette gjør at jeg er super sliten hver morgen. Blir bare verre og verre. Noen som har noen tips og gode råd? Trenger virkelig å kunne sove snart. Har bestilt legetime, men er ikke før om 2 uker. 

Anonymkode: dbbfb...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det kun når du sover med kjæresten din? Snorker han? Har dere problemer?

Anonymkode: 250fa...7f5

Skrevet

Jeg sover på eget rom nå. Ja det har vært endel ting siste halvåret, men sov bra de første 5 mnd så usikker på om der er derfor. Jeg vet bekymringer kan sette seg så man våkner tidlig Ts

Anonymkode: dbbfb...a37

Skrevet

Dette er noe du absolutt må ta på alvor. Bestill en hastetime hos fastlegen og få deg noe å sove på, evt sykemelding om du behøver dette. 

Det beste du selv kan gjøre er å drikke masse vann gjennom dagen, minst to liter i løpet av dagen, gjerne litt mer i starten. Ta magnesiumtilskudd og spis gjerne noe søtt ikke lenge før leggetid. Gå lengre turer, hvor du sliter ut deg selv litt.

Anonymkode: 1e25f...8e8

Skrevet

Hvordan er dagene dine? Har du selv noen tanker om hva det kan skyldes?

Sliter også med søvn.  Våkner lett av naboens bil, så har begynt å sove med ørepropper. Sover ofte bedre når jeg har trent litt. Prøver å drikke mye tidlig på dagen og mindre om kvelden.

Anonymkode: 2e4f8...f48

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å drikke mye tidlig på dagen og mindre om kvelden.

Kan absolutt anbefale å drikke mye jevnt over. Dehydrering er typisk med på å stresse kroppen.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan absolutt anbefale å drikke mye jevnt over. Dehydrering er typisk med på å stresse kroppen.

Å våkne av å måtte på do, hjelper ikke mot søvnproblemer. Jeg får ikke sove igjen. Er ikke dehydrert, drikker mye, men mindre før leggetid 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å våkne av å måtte på do, hjelper ikke mot søvnproblemer. Jeg får ikke sove igjen. Er ikke dehydrert, drikker mye, men mindre før leggetid 

Nei, men så er det (som vanlig) ikke deg denne tråden handler om. 

Skrevet

Hvordan er stemningsleiet ditt? Har du gode og dårlige perioder som veksler? Jeg vet at folk med bipolar lidelse kan være plaget med tidlig oppvåkning i hypomaniske perioder.

Anonymkode: 1db0e...f11

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er stemningsleiet ditt? Har du gode og dårlige perioder som veksler? Jeg vet at folk med bipolar lidelse kan være plaget med tidlig oppvåkning i hypomaniske perioder.

Anonymkode: 1db0e...f11

Uoppdaget adhd eller add også..

Anonymkode: f36ad...ff6

Skrevet

Ryddet for medisindosering. 

_popcorn_, mod

Skrevet

nå begynner  jeg å bli litt lei av at mine alltid like velmenende råd modereres vekk!

Prøv lette ting flrst; kamillete og sedix på kvelden. Dropp skjerm før legging, ta varm dusj. avspenningsøvelser på app som du kan lytte til.

ellers finnes mange innsovningsmedisiner. Jeg fikk tolvon av legen min. det er ikke sovemedisin (egentlig antidepressiva men da må man ta høye doser): jeg fikk foreskrevet kun en liten dosering og da virker den bare søvndyssende. Funket veldig bra på meg i en periode da jeg slet med søvnen.

Anonymkode: f36ad...ff6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...