AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Hei. jeg har en Instagram konto på et kjæledyr. Når jeg bruker en hashtag, så opplever jeg flere ganger at de bruker bildene... Når de bruker bildene på den måten, skal de gi beskjed eller reposte det? Eller står man fritt så lenge noen har brukt dems hashtag... ? har ikke helt skjønt meg på det... noen reposter innlegget mens andre gjør ikke det og bruker da også bilde ... noen som Har peil? Anonymkode: 932cd...608
Kalevala Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Det er ikke lov å reposte andres bilder uten tillatelse. Hvilken hashtag du har brukt har ingenting med saken å gjøre. Så: Hvis de ikke har spurt deg og fått din tillatelse, har de ikke lov. Det eneste de lovlig kan gjøre, er å bruke Instagrams innebygde metoder for deling, dvs. videresende til sin story. Her kan du lese litt om det. Under overskriften Bruk av repost-apper ca. midt på siden. https://blogg.valen-utvik.no/bruker-du-bilder-du-finner-på-nett-i-dine-sosiale-kanaler
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå