AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Nettopp blitt sykemeldt for første gang i mitt livet grunnet en spiseforstyrrelse og andre psykologiske faktorer som følger med dette. Er ikke komfortabel med å fortelle sjefen hva det gjelder fordi jeg er butikksjef og «sjefen» min er noen jeg nesten aldri snakker med eller forholder meg noe særlig til. I vårt firma er også hun som er HR direktør svært nær sjefen min. Så lurer jeg på om HR/HR direktør får innsyn i diagnosen min i sykmeldingen eller blir den «skjult» der også? Redd for at hun muligens skal kunne fortelle sjefen min hva det gjelder når jeg kun forteller vagt som at jeg har hatt mye magetrøbbel i det siste. Anonymkode: 08008...ccb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Nei, grunn til sykemelding vises ikke til arbeidsgiver. Anonymkode: 16026...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Som nevnt over. Og sjefer har ikke rett på å vite grunnen til sykdom heller. HR har taushetsplikt også, så om HR sjefen visler til sjefen din har h*n brutt den loven og det er oppsigelsesgrunn Anonymkode: f4000...739 1
LeneXCII Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 (endret) Hvis du logger deg inn på nav, kan du se hva arb giver ser av sykemld Endret 12. februar 2020 av LeneXCII 2
Thie Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Jobben får ikke vite om diagnose. Det de trenger å vite er om det er noe som kan tilrettelegges for, og hvordan helsa påvirker arbeidsevnen din. Ingen grunn til å bli stresset over dette
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Det er kun du, legen din og nav som kan se diagnosen på sykemeldingen. Arbeidsgiver har ingen rett til å få vite diagnose. Anonymkode: 937d7...8fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå