AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Hei hundeeiere. Jeg har to små barn og vi bor i en gate med mange hunder, vi har selv ingen dyr og ingen erfaring med det. Derfor spør jeg dere. Ene naboen har en hund som ofte ligger utenfor døren i bånd. (Ingen bilgate her) den er fredelig og barna mine har klappet de mange ganger når eierne holder den i bånd. Greia er at barna mine vil klappe og kose på den når de går forbi, men jeg har lært at man aldri skal klappe en hund uten forespørsel. Samtidig vil jeg ikke at barna mine skal bli redd hund og føle at de er farlige. Til nå har jeg sagt at vi kan vinke og si hei, men hunden hviler så vi må ikke forstyrre han. Hva syntes dere er riktig å gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: cfa78...060
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Fin ting det dere gjør nå. Aldri gå bort til en hund i bånd uten eier.. Anonymkode: 78f71...e6f 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Man skal ALDRI gå bort til hunder i bånd uten at eieren er der. Har ingenting med at barna skal bli redd bikkja, men at en hund som står uten eieren sin kan reagere annerledes enn hvis eieren er der. Trodde dette var godt opplyst om nå? 😬 fortsett som du gjør du Anonymkode: 59d79...e15 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Gjør som dere gjør nå. Når hunden er ute i bånd alene så hviler den, og dere kan hilse når den er med eier. Jeg har en hund som står på utsiden i bånd. Han elsker å ligge å kikke. Det hender han leker litt, tisser i buskene og styrer med sitt. Han er fredelig. Elsker å hilse på folk, men han får ikke hilse på alle og enhver. Han kan i tillegg bli så glad at han hopper og kan fort overfalle ett mindre barn. (Dette får han ikke lov til når vi er på tur, og vi trener på å hilse rett). Så man vet aldri hva som kan skje, så du bør ikke gå inn når hunden er alene. Og før noen sier noe, hunden står bare der av og til, og nabobarn vet at de ikke får gå bort. Vi skal og stenge av med gjerder når snøen er borte. Anonymkode: 88a74...042 2
Howl Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Dere kan vinke til hunden, men aldri gå bort til den uten at eier er der. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Man skal absolutt aldri gå bort til en hund som står i bånd, særlig ikke når eier ikke er der. Hunder kan føle seg trengt opp i et hjørne når de står i bånd, og man vet ikke hva annet som kan ha skjedd den dagen som evt kan ha skremt hunden. Når det er sagt har jeg blitt "bitt" tre ganger av hund, to av gangene var mens eier var der og alle hundene var løse. Ingen veldig alvorlige bitt dog, sjeldent at hunder gjør det. Anonymkode: 97f27...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 Tusen takk for gode svar ☺️ Sett andre nabounger klappe den av og til, og vært usikker på hva som er korrekt, men da fortsetter vi varsomheten Anonymkode: cfa78...060 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå