AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Lørdag skulle jeg ta ut ny pakker med p-piller. Apotekerdama var av den ufine sorten. Sukket før jeg fikk sagt hva jeg ville. Jeg ønsket Yasmin med norsk tekst bak brettene. Hun søkte opp å fant ut at de hadde ikke Yasmin som jeg bruker. Alt var feil. Hun lurte på hvorfor jeg hadde så mange pakker igjen på resepten. Hvorfor jeg skulle ha den med norsk tekst? Jeg hadde resept som går ut i mars og en i mai. Tasting og sukking flere ganger. Spurte hvor mange pakker det stod igjen i mars? Det var 6 pakker. I mai stod det 5 pakker. Fra samme lege. Hun gjentok surt hvorfor jeg hadde så mange pakker på resepten? Jeg en godt voksen dame på 45 ble irritert og sa at det er ikke jeg som har skrevet ut reseptene. Men min Lege!! Det er ikke noe jeg som pasient råder over. I går gikk jeg på et annet apotek på et annet sted. Der fikk jeg 4 pakker Yasmin fra resepten som går ut i mars. Altså så har jeg egentlig igjen 2 pakker. Men på kvitteringen fra apoteket står det at resepten er nå tom. De visste ikke at jeg hadde fått informasjon på lørdag fra et annet apotek om at jeg har 6 pakker igjen på resepten fra mars. Her fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg ville ha så mange pakker? Å at ei pakke hadde jeg i 3 mnd. Fordi jeg kjører et stykke for å komme til apotek. Å nei jeg har ikke ei pakke i 3 mnd. Jeg går kontinuerlig på p-pillen og har ei pakke i 2 mnd ca. Ei pakke inneholder 3 brett. 21x3. = 63 dager. Så da smyger tankene om at de er uærlige om resepter. Da hun satte på klistremerker på pakkene spurte jeg om det var mars resepten hun holdt på med? eh nei tror det er fra mai svarte hun. Hvorfor det? når jeg har en resept som går ut i mars? Ja hun kunne endre det da. så kikket hun på dataen og påstod hun hadde tatt mars likevel. Usikker på om det er helt sant. Skal stikke innom et apotek en dag og sjekke. Anonymkode: 59bb4...7d0
Jodaneida Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Det kan du sjekke helt selv på helenorge.no. Logg deg inn og se alle reseptene dine, og informasjon om dem. 13
niniel Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Reseptene dine kan du sjekke selv på helenorge.no
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 ^ helsenorge.no Anonymkode: 3aade...086 2
Hattivatti Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 (endret) Hva er egentlig problemet? Er jo bare å be legen om ny resept når du trenger det. Endret 12. februar 2020 av Ryuk 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Bestill reseptvarer fra nettapotek, så slipper du alt dette. Anonymkode: bfe0e...7b1
_popcorn_ Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Ryddet for brukerangrep. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Skrevet 8. mars 2020 On 2/12/2020 at 9:19 AM, niniel said: Reseptene dine kan du sjekke selv på helenorge.no Helsenorge.no. 😉 Anonymkode: f74e4...440
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Skrevet 8. mars 2020 men du, å gå uavbrutt på Yasmin når du er 45 år.... Jeg tenker på den økte rosikoen for venøs blodpropp... hva sier legen din til det? Anonymkode: f74e4...440 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Skrevet 8. mars 2020 jasmin har kjent høyere risiko for blodpropp... Ikke for å skremme Anonymkode: f74e4...440 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Skrevet 8. mars 2020 Høres ut som du har vært på mitt lokal Boots-apotek 😄 holder meg unna dem ! De skal hele tiden prakke på meg serum fra No7 full av miljøskadelige siloxaner, jeg hater dritten, og plenty parfyme. Hva har dette med mitt ærend å gjøre liksom!!🤨 Anonymkode: f74e4...440
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå