Gå til innhold

Avlive hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde du med deg noen inn da dyrlegen skulle avlive hunden din? Eller var du alene? Hvordan var det? Trist. Gruer meg til akkurat den dagen.

Anonymkode: 561f8...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var alene, og det var grusomt. Men jeg trøster meg med at det var riktig. 

Anonymkode: 5e4c4...dec

Skrevet

Jeg var alene. Savner henne fortsatt, etter 15 år. Cita❤️😭❤️❤️❤️. Har ny hund nå da. Men glemmer henne aldri. Ser i ettertid at hun burde vært avlivet før, pga smerter. De kan ikke uttrykke smerte slik som oss, så her må vi eiere følge med.

Anonymkode: 82286...14c

• Liker 2
Skrevet

Hadde med meg samboeren min. Om jeg hadde hatt aleneansvaret for hunden ville jeg tatt med en venn, som hunden også var trygg på. Det er så trist og vanskelig, men det er veldig fint å ha noen å dele sorgen med. For oss var det en stund preget av vanskelige følelser, sorg og kjærlighet. Hunden var ung (2,5 år), men hadde fått påvist alvorlig sykdom, som hadde utviklet seg i rekordfart. Han var full av kreft og smerter. Det var den rette avgjørelsen å ta, selv om det føltes urettferdig. Veterinæren var fantastisk og gjorde alt i vårt tempo. Han døde i armene mine. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte avlive hunden min i forrige uke etter lengre tid med sykdom. Hadde med meg samboer og holdt henne i armene mine helt til siste stund. Hun var min beste venn i 10 år, og jeg savner henne så masse at det gjør fysisk vondt❤️

Var glad for at samboer var med meg, men hadde jeg måttet reise alene så hadde det ikke gjort meg så mye. Det viktigste for meg er at hun ikke var alene, og at jeg fikk være sammen med henne.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Dro alene for å avlive hunden. Han var 15 og et halvt år, og veldig klar for å få vandre. Hadde bestilt time og forberedt meg i flere uker, og var derfor helt sikker på at jeg kom til å takle det greit. Det var GRUSOMT. Klarte ikke en gang å si navnet mitt da jeg kom til veterinæren fordi jeg var helt på gråten. 
Holdt han mens han fikk sprøytene og satt der en stund etterpå fordi jeg syntes det var vanskelig å gå fra han. 
Vil definitivt anbefale å ta med noen som du og hund er trygg på, det kommer hvertfall jeg til å gjøre hvis jeg blir nødt til å avlive hund flere ganger. 

Anonymkode: 062b5...6c5

• Liker 4
Skrevet

Ja, og det er tungt, men jeg har alltid vært rolig selv. Sagt til hundene at det går bra, de skal få komme hjem. Likevel, begge skjønte det. Ene begynte å skjelve av nervøsitet, og når jeg trodde de satte beroligende var det morder-sprøyta. Dårlig dyrlege, jeg spurte hva grunnen var og det var fordi hunden var nervøs sa han. Grusomt. 

Den andre var så syk at han visste han skulle dø, men var roligere og roet seg ned, litt stressa viste tegnene. Han fikk narkose, så det gikk rolig for seg. 

• Liker 4
Skrevet

❤️❤️❤️

Anonymkode: 4c60a...71a

Skrevet
På 12.2.2020 den 4.44, AnonymBruker skrev:

Hadde du med deg noen inn da dyrlegen skulle avlive hunden din? Eller var du alene? Hvordan var det? Trist. Gruer meg til akkurat den dagen.

Anonymkode: 561f8...c9a

Jeg var alene. Litt fordi mannen skulle jobbe, men veldig mye fordi han syns det var så jævlig at han ikke orket. Han kunne fått fri om han ville. Men jeg har ganske lang erfaring med dette etter x antall dyr opp gjennom årene

Som med mange av de andre dyrene mine så var det helt grusomt, men dyrlegene jeg bruker er veldig flinke til å tilpasse seg hvert enkelt menneske. Og de kjenner meg såpass godt at de vet hvordan jeg vil ha det. Det er lite dilldall og trøstende ord da jeg ikke takler slikt, men jeg vet at de er veldig trøstende mot de som trenger det. 
Har også jobbet på dyreklinikk så vet veldig godt hvordan ting fungerer. Det hjelper jo også veldig. 

Tok med meg halsbåndet hjem etter eget ønske, parkerte i gårdsplassen og satt kanskje i bilen i en halvtime og hylgrein. 

Anonymkode: c1c48...0cd

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg skulle avlive min hund på en Mandag, hun sovnet inn i mine armer Dagen før, veldig glad for det. Hadde hun da hjemme til mandag, syntes det var godt . Jeg valgt separat kremering å urne hjem er så glad for det. Hun skulle hjem der hun hørte hjemme ❤️🥰🐾

• Liker 1
Skrevet

Hva var årsaken til at de ble avlivet om jeg kan spørre. Min er 10 år og husene er helt ødelagt, hun går ikke tur, ligger i gangen stort sett. Får smertestillende hver dag pluss glukosamin. Føler hun lever så redusert, eneste gleden hun har er kos og når vi putter godbiter i en ball. Jeg er så i tvil hvor lenge hun kan ha det slik. Hun viser ikke tegn til smerte men hun har smerte for hun blir rynkete og grå i ansiktet hvis vi glemmer tablettene.

Anonymkode: 3b2f6...35d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva var årsaken til at de ble avlivet om jeg kan spørre. Min er 10 år og husene er helt ødelagt, hun går ikke tur, ligger i gangen stort sett. Får smertestillende hver dag pluss glukosamin. Føler hun lever så redusert, eneste gleden hun har er kos og når vi putter godbiter i en ball. Jeg er så i tvil hvor lenge hun kan ha det slik. Hun viser ikke tegn til smerte men hun har smerte for hun blir rynkete og grå i ansiktet hvis vi glemmer tablettene.

Jeg synes tiden er inne å la henne få slippe. Hvis ikke så vil du angre senere, når du blar gjennom bilder og videoer og ser hvor frisk hun var før, og hvor skranten hun har på slutten. Jeg er den siste som avliver dyr, tro meg. Men jeg vet hvor vondt det er å sitte med dårlig samvittighet for det gikk for langt. Den feilen skal jeg ikke gjøre igjen. Håper jeg. Lettere sagt enn gjort. Det er ikke noe liv å bare ligge i en gang med et lite lysglimt her og der pga en godbit. Dyrene lider i stillhet, de skjuler hvor vondt de faktisk har det. Du har gjort alt du kan, og nå må du som eier sette grensen og inmse at nok er nok❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her må du som eier ta ansvar og avlive. Det er en del av det å være hundeeier, å kunne innse når hundens livskvalitet er så redusert at den har det bedre død.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har hunden ødelagt husene dine?!?

Anonymkode: 8ed13...f38

Skrevet

Jeg har aldri avlivd noen av dyrene mine hos veterinæren. Jeg har fått veterinæren til å komme hjem til oss.

Og mine dyr har fått dø hjemme, der de er trygge med familien sin rundt seg

Det anbefaler jeg sterkt!

• Liker 1
Skrevet

Min gamle hadde så mye dårligere erfaringer med dyrlegen på slutten, ikke dyrlegens skyld men hun måtte gjennom flere runder med å rense ører og ting hun hatet. Tok derfor kontakt med en hestevetrinær som tar imot hester til behandling hjemme i stallen, og min hund ble avlivet der. Hun koblet ikke stedet med veterinær, og var rolig hele veien. Beste avslutningen min kunne fått. 

Skrevet

Her skjedde alt så fort. Hunden gikk fra å være frisk på morgenen, til at vi måtte avlive på ettermiddagen. Svulst som vi ikke ante var der, og som hadde sprukket (hunden var på kontroll et halvt år før dette, og da var alle verdier fine). 

Vi dro rett til veterinær i håp om å kunne redde hunden, selv om jeg så at det ikke var bra. Og etter mange undersøkelser og diverse, var det ikke noe mer å gjøre.. 

Min mor kastet seg i bilen etter oss da jeg ringte å fortalte at vi var på vei til veterinær. Så min mor var inne å tok farvel med hunden før veterinær satte sprøyte. Når veterinær satte sprøyte så var det meg og samboer som var til stede, og hunden sovnet i fanget mitt.. 

Det er noe av det jævligste jeg har opplevd i hele mitt liv.. Men for alle dyra mine har jeg vært til stede til siste slutt, og jeg har bestandig hatt samboer med meg (har jo vært like mye hans dyr som mine).

Jeg vurderte veldig lenge frem og tilbake før jeg skaffet meg dyr igjen. Men jeg har hund igjen nå. Det er helt forferdelig når man må ta farvel med de, men samtidig er tiden man får med de før det skjer fylt med å mye glede og kjærlighet at jeg ikke vil være foruten å ha dyr. Men prisen vi betaler for å ha de, er stor når den tid kommer. 💔 

Anonymkode: a3150...62e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har hunden ødelagt husene dine?!?

Anonymkode: 8ed13...f38

Hasene skulle det være.

Denne hunden har alltid vert veldig rolig helt fra den var liten så fart har det aldri vert. Hun leker på gress og hun har god fart opp trapper og i ulent terreng (da er lykken stor) problemet er å komme til det terrenget når hun ikke går på asfalt og grusa veier inn dit. 

Skrevet

Jeg hadde med meg en venn, det var grusomt. Trøster meg med at det var det eneste rette å gjøre. Da hun ikke ble bedre av operasjon og medisiner. Tenker på alle de gode minnene med henne.

Anonymkode: 0f718...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...