AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Hva gjør man når psykologen forsiktig hinter til å prøve SSRI behandling, når jeg egentlig ikke vil prøve slik behandling. Jeg har hatt alvorlige fysiske sykdommer lenge, og er sådan nedfor pga det. Jeg føler da at å drive å medisinere hjernen min, fordi jeg har fysiske symptomer som hemmer livet mitt, virker unødvendig. Er også skeptisk til hvor mye bivirkninger det er med slike medisiner (selvmordstanker, tap av sexlyst, mye bivirkninger med oppstart og avslutning av medisin osv). Noen andre med lignende erfaringer? Anonymkode: 07731...644
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Antidepressiva kan hjelpe deg over kneika sånn at du kalrer å jobbe med deg selv. Det må ikke være SSRI, det finnes andre typer antidepressiva også som fungerer godt. Selv har jeg dårlig erfaring med SSRI pga bivirkninger, men jeg har veldig gdo erfaring med andre typer antidepressiva. Anonymkode: 4eccc...bba
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Det er mye bivirkninger. Og etter en liten stund mister du oversikten over hva som er sykdom og hva som er bivirkninger. Du tror du er verre og virkelig trenger medisin så er det egentlig medisinen som gjør det. Piller er for enkel løsning. Ellers takk. Har prøvd flere av dem før jeg visste bedre. Anonymkode: 4a06e...f90
Bunuel Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Eneste bivirkning jeg har kjent er ubehagelige magesmerter i en uke eller to i oppstartfasen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Antidepressiva kan hjelpe deg over kneika sånn at du kalrer å jobbe med deg selv. Det må ikke være SSRI, det finnes andre typer antidepressiva også som fungerer godt. Selv har jeg dårlig erfaring med SSRI pga bivirkninger, men jeg har veldig gdo erfaring med andre typer antidepressiva. Anonymkode: 4eccc...bba Hvilke har du prøvd? Anonymkode: 07731...644
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har både dårlig og god erfaring med ssri. Tok litt tid å finne en som funket for meg, fikk mye mareritt og ble zombie av en. Fysisk sykdom som også gjorde meg deprimert pga isolasjonen og begrensningene. Men det var faktisk lettere å finne glede i de små tingene i hverdagen og livet når jeg hadde fått hjelp av antidepressiva Anonymkode: 2955f...611
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 SSRI var peanuts i forhold til annet medisinsk behandling jeg har gått på. Det hjalp meg i en tid der jeg trengte den hjelpen. Det er ikke så dramatisk med en lav dose SSRI, du merker tross alt knapt virkningen før det har gått flere måneder. Jeg har også alvorlig fysisk sykdom inkl. kreftdiagnose. Mageproblemer hadde jeg uansett, samt masse ocd- mørke tanker, som kom bedre under kontroll. Eneste SSRI gjør er jo å blokkere SSRI opptaket i hjernen, så det blir mer serotonin tilgjengelig. Hjernen klarer ikke nyttegjøre seg av all serotoninen som skaper litt for mye trafikk og distraksjon i hjernen, slik opplevde jeg det. Anonymkode: 81ab6...9dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå