AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Synes det har blitt i overkant mange annonser på finn.no, hvor hundeeiere søker etter et hjem nr 2 til den firbeinte. Ofte legger de frem dette som om at de gjør deg en tjeneste type; ''Har du lyst på hund, men har ikke tid eller mulighet til å ha en fast? Da er dette en ypperlig mulighet...'' De skal ikke betale noe for tjenesten, og de forventer at det andre hjemmet skal følge opp hunden på alle mulige måter. For all del, det er sikkert en grei løsning der uforutsette ting har skjedd/dukket opp. Men ofte gjelder dette veldig unge hunder, og valper, og da tenker jeg at man kanskje ikke skulle ha hatt hund i utgangspunktet. Hund tar tid, masse tid. Har du hund må du faktisk prioritere deretter. Du må også være villig til å betale noen for pass, dersom du absolutt må reise til syden. Har du råd til sydentur, har du også råd til hundepass ( min mening ). Hvorfor skaffe valp, dersom du kun har tid til å ha den 2 uker per mnd? Er dette en ny trend? Anonymkode: 4b95f...0cc 1
Myrmica Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Enig! Synes jeg ser mer og mer av det samme. Synes det er veldig forståelig om man har hund, og plutselig sitter med en familie med tre barn og to jobber, og ser at hunden får mindre tid enn den gjorde før. Men det virker nesten som noen får hund med utgangspunkt i å sette den bort med jevne mellomrom... Det verste er de som trenger hundepass pga utenlandsopphold e.l., og ikke vil betale for det. De "maskerer" hundepass som en deltidshundordning, og mener det er en kjempemulighet for de som bare vil ha hund innimellom. Hovedmotivet for hundeeieren er jo gratis hundepass... Har også sett et par som averterer at de setter ut hund på fôr, og så viser det seg at de slett ikke mener en vanlig fôravtale, de vil bare ha noen til å passe hunden gratis i 5 måneder mens de selv er ute av landet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 4 timer siden, Myrmica skrev: Enig! Synes jeg ser mer og mer av det samme. Synes det er veldig forståelig om man har hund, og plutselig sitter med en familie med tre barn og to jobber, og ser at hunden får mindre tid enn den gjorde før. Men det virker nesten som noen får hund med utgangspunkt i å sette den bort med jevne mellomrom... Det verste er de som trenger hundepass pga utenlandsopphold e.l., og ikke vil betale for det. De "maskerer" hundepass som en deltidshundordning, og mener det er en kjempemulighet for de som bare vil ha hund innimellom. Hovedmotivet for hundeeieren er jo gratis hundepass... Har også sett et par som averterer at de setter ut hund på fôr, og så viser det seg at de slett ikke mener en vanlig fôravtale, de vil bare ha noen til å passe hunden gratis i 5 måneder mens de selv er ute av landet. Ja, har også lagt merke til de som ser etter deltidshjem for en lengre periode. Tenker at dersom man trenger pass i 5-6mnd'er, så måtte det jo være bedre med en varig omplassering. Leste en annonse der det var en familie som bodde utenlands ( hvert år ) i hele vinterhalvåret, og ville at hunden skulle bo hos et annet hjem her i Norge de mnd'ene de bodde utenlands. Når det har gått så lang tid, vil jo hunden være godt etablert i sitt andre/nye hjem, og så skal den plutselig gå igjennom en ny omstilling igjen, for så å oppleve det på nytt og på nytt. Personlig ville jeg ha hatt problemer med å gi tilbake en hund, etter å hatt den så lenge, man knytter jo et bånd til dem. Anonymkode: 4b95f...0cc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå