Gå til innhold

Hvordan rekke alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man rekke og trene mellom alt i hverdagen? Jeg begynner på jobb mellom 07 og 07.30 og er ferdig ca 15.30. Etter det må jeg hente i bhg. Kan evt trene fra 05.30 men det er fryktelig tidlig. Hvordan gjør du det? 

Anonymkode: ecaad...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må prioritere. Velge bort noe, legge til noe, gjøre noe annerledes. Jeg har ikke barn, type eller familie å ta hensyn til så jeg kan kjøre mitt eget løp og trene nesten når jeg vil. Eneste forpliktelsen jeg har er jobb, og det er turnus, så. 

Anonymkode: d69b0...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på vei til jobb, har gjort alt klart dagen før. Orker riktignok ikke de tøffeste øktene på morgenen. Henter/leverer annenhver dag. Så da kan man trene mens den andre fikser henting, husarbeid, mat, leksehjelp, så har man likevel fellestid. De dagene det ikke er trening sitter jeg litt overtid, eller fikser annet praktisk. 

I helgene har man jo rikelig med tid, og kan rekke to lange økter. 

Har jo også 3-4 timer hver kveld. Men her foretrekker jeg normalt å jobbe, gå en kveldstur, være sosial, eller gjøre noe praktisk, da jeg blir veldig våken av trening. Ikke så glad i å se på TV, det hjelper jo godt på tiden. 

Innimellom er jo løsningen å trene hjemme, da man ikke er to om ting den dagen. Jeg har slynge, vekter, kjører fullkroppsprogram. Planlegger også å kjøpe en tredemølle. 

Anonymkode: dfda9...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen bytter på å dra og trene når barnet sover.

Anonymkode: 91e35...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker akkurat det samme og blir så utrolig demotivert av hele greia. Er akkurat som at jeg gir opp før jeg har prøvd. 
Nå er det slik at jeg er aleneforsørger for ett barn og pendler 45 min hver vei til jobb ink stopp i barnehagen. 
Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få tiden eller orket til å begynne. 
Jeg er heldig nok til å være normalvektig og «slank», helt til jeg kler av meg. Da kommer strekkmerkene, celulittene og pølsemagen frem. Jeg hater virkelig kroppen min fra magen og ned. 
sorry, dette ble mye sutring og ingen tips eller hjelp, men jeg satt og snakket om nettopp dette i dag, og ble bare sykt demotivert over at jeg er sånn innstilt. 

Anonymkode: 52642...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobb mellom 6:45 og 08:30, hjem alt fra klokka 15:00 til 16:45. Lage middag og hjelpe med lekser fra jeg kommer hjem til  jeg går på trening ca 17:45. Ikke trening hver dag, altså, men de dagene jeg trener. Fungerer fint for meg. :)

Anonymkode: 5df88...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener annenhver dag rundt barnas leggetid. De går begge i barnehagen og legger seg kl 19. Da tar den ene siste del av legging mens den andre går på trening fra ca 18.30 - 19.30. Etter dusj pleier vi å gjøre klar matpakker, henge opp klær eller annet forefallende før vi slapper av sammen noen timer. 

Anonymkode: 6229a...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren med barn hjemme, vet funkygine har noen fine videoer :) Kvalitetstid, lek og trening, 3 fluer i en smekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man rekke og trene mellom alt i hverdagen? Jeg begynner på jobb mellom 07 og 07.30 og er ferdig ca 15.30. Etter det må jeg hente i bhg. Kan evt trene fra 05.30 men det er fryktelig tidlig. Hvordan gjør du det? 

Anonymkode: ecaad...fa4

Du orker ikke, men du rekker😊 man kan kjøre noe som heter myo reps og stimulere en muskel ganske bra på 10 min, man kan kjøre 4x4 intervall trening og få grise bra kondisjon på 20 min!! Du kan trene hjemme? Du kan trene hit på kjøkken mens pizza er i ovnen, du kan løpe opp trapper på vei til jobb, du kan parkere litt unna barnehagen å gå, men du kan også bare gi f.

Anonymkode: c51af...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren en dag i helgen + 2 hverdags kvelder. Få noen til å passe kidden, tren helekroppen når du først trener.

kjør 90 sec pause mellom setts og 10-15 reps om du vill jobbe litt med pust( kondisjon) samtidig.  

Anonymkode: c51af...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka trener jeg klokka 06.00. 
Trener også lørdag/søndag, ofte får jeg til begge dager. 
En gang i uka trener jeg klokka 20.
En gang i uka trener jeg ved leggetid og overlater barn og hjem til partner. 

Har en partner som jobber turnus, så er avhengig av å få treningskalenderen til å gå opp med den og jeg reiser en del i jobben. Men får til å trene minst 4 ganger i uka, ofte blir det flere økter også. 
Det jeg derimot ikke har tid til Netflix. Ser på TV kanskje 1 time i uka i snitt. 

Anonymkode: 58081...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener kl 6-7 to dager i uken og på kvelden 2-3 dager i uken. Treningen går ut over søvn, tid med barna (går på trening ca likt som legging), vask/rydding, og det går utover jobbing/TV/sofa på kvelden.
 

Jeg er to barns mor, med 100% og litt mer jobb. 

Anonymkode: a1ab6...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter barna har lagt seg, enten med en eller annen treningsfilm fra nett, med kettlebells, strikk ol. Gå/jogg deg en tur mens samboeren din legger barna? Vi bytter på legginga, så når jeg er den som legger yngste først stikker jeg ut når mannen går for å legge eldste. Kl er da ca 1930 og en time ute i raskt tempo gjør underverker, både mtp fysisk aktivitet og det er deilig å klarne hodet. Har fortsatt mer igjen av kvelden når jeg kommer hjem.

I helgene drar vi gjerne på tur sammen, sykkel på sommeren, ski om vinteren, ellers går vi.. Mer etter barnas premisser på disse turene, men alt teller :) vil man ha en tyngre økt får man byttes på å dra på trening. Og ALDRI ha dårlig samvittighet for at man prioriterer en times investering i god helse.

Anonymkode: 6ea49...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man rekke og trene mellom alt i hverdagen? Jeg begynner på jobb mellom 07 og 07.30 og er ferdig ca 15.30. Etter det må jeg hente i bhg. Kan evt trene fra 05.30 men det er fryktelig tidlig. Hvordan gjør du det? 

Anonymkode: ecaad...fa4

Trene når barnet er lagt på kvelden? Hjemmetrening selvfølgelig hvis det er ingen andre som kan passe.

Anonymkode: bb5a7...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...