Gå til innhold

wifi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir siste adresse du har vært på en wifi og router med mobilen fanget opp automatisk til neste wifi router du benytter deg automatisk til uten at du bruker mobilen aktivt,  eks. hjemme til arbeidsplass. 

Eller blir det først registrert når du skriver ny adresse i adresselinjen? 

 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anwa skrev:

Hæ? Her må du nok omformulere kraftig om du skal få noe svar 🤔

Da må du nok lese på nytt. Det er veldig enkelt beskrevet. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nok lese på nytt. Det er veldig enkelt beskrevet. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Javel. Jeg jobber forøvrig med IKT men klarer likevel ikke fange opp tydelig hva du prøver å kommunisere, men hvis du sier det så 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Blir siste adresse du har vært på en wifi og router med mobilen fanget opp automatisk til neste wifi router du benytter deg automatisk til uten at du bruker mobilen aktivt,  eks. hjemme til arbeidsplass. 

Eller blir det først registrert når du skriver ny adresse i adresselinjen? 

 

Anonymkode: 8b69b...b3e

For 3-4 år siden hadde jeg samsung tlf, den koblet seg på annen ruter hvis jeg hadde vært pålogget tidligere, feks. var påkoblet hjemme og kjørte til et kjøpesenter som hadde fri wifi som jeg hadde vært tilkoblet tidligere så gikk det automatisk, nå har jeg en huawei og den fungerer ikke på samme måten, må lete opp wifi og trykke koble til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wedding said:

For 3-4 år siden hadde jeg samsung tlf, den koblet seg på annen ruter hvis jeg hadde vært pålogget tidligere, feks. var påkoblet hjemme og kjørte til et kjøpesenter som hadde fri wifi som jeg hadde vært tilkoblet tidligere så gikk det automatisk, nå har jeg en huawei og den fungerer ikke på samme måten, må lete opp wifi og trykke koble til.

På engelsk går du inn på Settings / Connections / Wi-Fi / trykk tannhjulet på nettverket / aktiver Auto reconnect.

Anonymkode: a58f3...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Wedding skrev:

For 3-4 år siden hadde jeg samsung tlf, den koblet seg på annen ruter hvis jeg hadde vært pålogget tidligere, feks. var påkoblet hjemme og kjørte til et kjøpesenter som hadde fri wifi som jeg hadde vært tilkoblet tidligere så gikk det automatisk, nå har jeg en huawei og den fungerer ikke på samme måten, må lete opp wifi og trykke koble til.

Jeg har nettopp en samsung telefon, og da regner jeg vel med at om har jeg vært på usunn side, så blir den registrert på den nye routeren automatisk, uten at jeg har på ny gjort noe med telefonen.

Eller fungerer det i praksis på en annen måte? blir den siste siden du var på registrert selv om du ikke bruker telefonen?

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wedding skrev:

For 3-4 år siden hadde jeg samsung tlf, den koblet seg på annen ruter hvis jeg hadde vært pålogget tidligere, feks. var påkoblet hjemme og kjørte til et kjøpesenter som hadde fri wifi som jeg hadde vært tilkoblet tidligere så gikk det automatisk, nå har jeg en huawei og den fungerer ikke på samme måten, må lete opp wifi og trykke koble til.

jeg blir automatisk koblet opp til wifien siden jeg har registert meg der, men frykter den siste siden jeg var på blir registrert uten bruker telefonen. Har vel lært jeg må slå av wifi når jeg går ut huset. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg blir automatisk koblet opp til wifien siden jeg har registert meg der, men frykter den siste siden jeg var på blir registrert uten bruker telefonen. Har vel lært jeg må slå av wifi når jeg går ut huset. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Slik jeg husker det så var den siden jeg sist brukte som kom opp, nå har jeg lært meg til å avslutte med google.com da slipper jeg å engste meg for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wedding skrev:

Slik jeg husker det så var den siden jeg sist brukte som kom opp, nå har jeg lært meg til å avslutte med google.com da slipper jeg å engste meg for noe.

Fordi siden blir jo hengende fast, men du kan jo like gjerne se siden uten å ha internett, men om det blir registrert det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi siden blir jo hengende fast, men du kan jo like gjerne se siden uten å ha internett, men om det blir registrert det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Litt i tvil om hva du mener med registrert, siden er allerede nedlastet så jeg tror ikke det blir noen ny nedlasting, men om den blir registrert på nettverket har jeg ingen aning om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wedding skrev:

Litt i tvil om hva du mener med registrert, siden er allerede nedlastet så jeg tror ikke det blir noen ny nedlasting, men om den blir registrert på nettverket har jeg ingen aning om.

Får håpe det er noen som vet det bedre etterhvert... Men jeg har en mistanke for at det gjør det, får håpe det er en sjanse at den frykten kan bli feid vekk. Men min unnskyldning er iallfall at jeg ikke har brukt det aktivt på den nye routeren, men gjorde det forut. 

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med "registrert"? Rutere registrerer ikke noe, de bare videresender data. Som det har blitt sagt før så er ikke spørsmålet ditt så klart som du tror.

Anonymkode: a58f3...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye mer innviklet trenger enn å gjøre det?

Anonymkode: 8b69b...b3e

Lykke til.

Anonymkode: a58f3...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mer innviklet trenger enn å gjøre det?

Anonymkode: 8b69b...b3e

Du burde i utgangspunktet ha noe klarhet i hva du faktisk spør om, og bruke faktisk terminologi fremfor hva du syns det gir mening at det heter.

Å ha en vennlig innstilling til noen som prøver og hjelpe deg hjelper også veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...