Gå til innhold

Ryddemelding i CBE-tråden


Aricia

Anbefalte innlegg

@Måne Rampelyset : Du har akkurat ryddet i CBE-tråden og lagt igjen meldingen "ryddet for brukerangrep".

Mitt siste innlegg i tråden er slettet. Det handlet om diskursanalyse, og hadde en lenke til en kronikk i avisen Vårt Land om temaet. Jeg vil gjerne ha utdypet hvordan det var et brukerangrep.

Endret av Aricia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

når vi rydder innlegg som bryter reglene, så ryddes også innlegg som siterer dette.

Du siterte et ryddet innlegg, og dermed ble ditt også tatt. Det betyr ikke dermed at ditt innlegg brøt noen regler.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Måne Rampelyset skrev:

Hei,

når vi rydder innlegg som bryter reglene, så ryddes også innlegg som siterer dette.

Du siterte et ryddet innlegg, og dermed ble ditt også tatt. Det betyr ikke dermed at ditt innlegg brøt noen regler.

Måne, admin.

Det er ikke det ryddemeldingen din indikerer når du skriver "ryddet for brukerangrep". Da anklager du også mitt innlegg for å ha brutt denne regelen. Hvis ikke må du i så fall føye til "og svar til dette".

Jeg mener ellers at innlegget jeg siterte da jeg skrev mitt innlegg heller ikke var noe brukerangrep, ellers hadde jeg ikke sitert det. (Men neste svar til meg fra samme bruker var det).

Og virkelig altså, oppriktig talt: Jeg synes det er mildt sagt ironisk når jeg leser de siste sidene i tråden nå opp mot det jeg selv akkurat har fått slettet, må jeg si. Jeg kunne lett rapportert omtrent alt som står der nå som latterliggjøring, feks. Men et ganske knusktørt innlegg om debatteknikk, svært relevant for bloggeres tendens til å tro at de kan kontrollere andres tolkning og lesing av det de ytrer på nett, det må slettes. (Jeg fikk engang en lenke til en kronikk i Aftenposten slettet som "injurie", en slags personlig rekord, så mulig jeg er blitt litt nærtagende og paranoid etter det).

Endret av Aricia
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og beklager. Nå har jeg lagt til «og svar til dette». Jeg kan bli flinkere til å tilføye dette til ryddemeldingene framover.

For å forklare nærmere: det du siterte var ikke direkte regelbrudd. Men du siterte noen, som siterte noen, som igjen siterte et regelbrudd. Da ryddes det slik. Hvis innlegget ditt kan stå på egne ben, må du gjerne poste det på nytt.

Når de gjelder de gjenstående innleggene du reagerer på, kan du gjerne rapportere dem på nytt, så vil vi foreta en ny vurdering.

Måne, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et enkelt spørsmål i tråden som jeg ikke fikk svar på, da det foregikk så mye rart i tråden at innholdet så merkelig ut. Hvorfor er det slettet som brukerangrep? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg hadde et enkelt spørsmål i tråden som jeg ikke fikk svar på, da det foregikk så mye rart i tråden at innholdet så merkelig ut. Hvorfor er det slettet som brukerangrep? 

Hei,

jeg antok du refererte til de innleggene som ble slettet, og hvis ditt sto igjen ville det ikke gi mening. Det er på bakgrunn av tidligere tilbakemeldinger at vi rydder slik. Ditt innlegg var ikke regelbrudd.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker blokkeringsfunksjonen på KG fullt for å slippe å lese irriterende støy som produseres kun for å provosere til regelbrudd. Det er jo derfor brukerne har fått denne muligheten. Jeg refererte til "mygg i tråden" da jeg registrerte en usammenhengende strøm, uten å kunne se en annen brukers regelbrudd og provokasjon. Hvordan skal vi som benytter oss av muligheten til å blokkere lite berikende brukere, forholde oss til at deres regelbrudd påvirker vår deltakelse ved moderering?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at jeg har mottatt tilbakemelding innenfor 24 timer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Kan ikke se at jeg har mottatt tilbakemelding innenfor 24 timer.

Vi har gitt oss selv frist innen 48 timer på å svare på spørsmål, men prøver å få svart innen 24 timer.

Vi vet ikke hvilke brukere du har ignorert, og hvordan tråden dermed ser ut for deg. Hvis den ser usammenhengende ut, kan vi bare beklage det.

Måne, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...