Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for påminnelsen. Sliter mye med depresjon og traumer, og regelmessig skriving har en veldig positiv effekt på meg, spesielt dagbok. Merker stooor forskjell på hodet mitt perioder hvor jeg skriver mye kontra perioder hvor jeg glemmer det! Har skrevet dagbok siden jeg var et knøtt og blir klarere og lettere i hodet av det.

Anonymkode: c74a1...c4f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.2.2020 den 1.47):

.

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Jeg syns også skriving er fint. Men glemmer det ofte 

Anonymkode: 17ccd...d8b

Skrevet

Jeg skriver også. Både dagbok og dikt. Settrr pris på det der og da, og jammen har jeg produsert mye fint og hjerterått også. :)

Skrevet

Har skrevet dagbok i snart 6 år. Skriver kun når jeg er deprimert, så det eneste jeg kan se tilbake på er de negative sidene av livet mitt. Klarer ikke skrive når jeg et lykkelig for da lever jeg og glemmer bort at jeg burde skrive ned fine tanker også. 

Anonymkode: 80768...857

Skrevet

Jeg bruker også en slags dagbok, men jeg skriver ikke hver da, bare når jeg føler jeg trenger det. Bruker den til å tracke humøret og formen generelt, og å ha litt oversikt over måneden og sånt. Skriver også med drømmer! Jeg har bipolar lidelse og det hjelper meg veldig på å holde meg stabil og oppdage symptomer, samt å kunne gå tilbake og se fysisk bevis på at jeg har hatt det bra. Det er godt å ha når man er dypt deprimert.

Anonymkode: ff6da...299

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.2.2020 den 12.27):

Jeg syns også skriving er fint. Men glemmer det ofte 

Anonymkode: 17ccd...d8b

❤️

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)
1 time siden, Gorilla skrev:

Så spennende. 💕 Har du skrevet mange dikt nylig? Ville du delt noen av dem her? 

De to siste årene har jeg skrevet 79 stk. Telte her om dagen. :) Jeg tror dessverre ikke jeg vil det. Jeg har litt lyst å forsøke publisere en dag og på et forum er ikke opphavsretten beskyttet. :)

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet
18 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

De to siste årene har jeg skrevet 79 stk. Telte her om dagen. :) Jeg tror dessverre ikke jeg vil det. Jeg har litt lyst å forsøke publisere en dag og på et forum er ikke opphavsretten beskyttet. :)

Oi så mange! Så flink du er ❤️ Det er forståelig. Ønsker du å gi ut diktsamling i bokform?

Skrevet
3 timer siden, Gorilla skrev:

Oi så mange! Så flink du er ❤️ Det er forståelig. Ønsker du å gi ut diktsamling i bokform?

Takk. :)

Ja det hadde vært kult, men det er jo ikke så lett å komme gjennom nåløyet til et forlag. Så vi får se. Har fått gode tilbakemeldinger når jeg har lest opp til forsamlinger i hvert fall. 

Skrevet
4 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Takk. :)

Ja det hadde vært kult, men det er jo ikke så lett å komme gjennom nåløyet til et forlag. Så vi får se. Har fått gode tilbakemeldinger når jeg har lest opp til forsamlinger i hvert fall. 

Nei, det er ikke så lett, men det viktigste er å ha tro på seg selv på veien 💞

• Liker 1
Gjest Cammomillo
Skrevet

Takk for lurt tips om dagbok :) skiver du på kvelden før du sovner? Aldri redd for at noen skal lese dem?

Skrevet

Jeg fikk uttelling av dagbokskrivinga da jeg begynte å skrive mer systematisk, og med svært lite fokus på følerier. En nøktern beskrivelse av hva som var, hvordan jeg hadde reagert, hva jeg tenkte om dette og hva jeg håpet på i framtida ga meg hodero. All annen dagbokskriving lager ekstra rot hos meg, på toppen av hva enn som foregår ellers i tilværelsen, men så er jeg svært følelsesmessig og lettrørt av meg. Jeg er helt i ytterskalaen av "ekstrem lett-aktivisert" følelsesmessig som det går an å komme.

Skrevet

Jeg skriver søvndagbok og skal snart ha en søvnregistrering ❤️ Samt har jeg en slags humørstatistikk for hvordan jeg syntes dagen har vært, slik at jeg kan følge grafen i løpet av månedene som går og se utvikling.

Anonymkode: 9f879...365

Skrevet (endret)
Cammomillo skrev (På 11.2.2020 den 23.37):

Takk for lurt tips om dagbok :) skiver du på kvelden før du sovner? Aldri redd for at noen skal lese dem?

Jeg skriver når som helst på døgnet 💕

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)
Sparkling_Pink skrev (På 11.2.2020 den 23.39):

Jeg fikk uttelling av dagbokskrivinga da jeg begynte å skrive mer systematisk, og med svært lite fokus på følerier. En nøktern beskrivelse av hva som var, hvordan jeg hadde reagert, hva jeg tenkte om dette og hva jeg håpet på i framtida ga meg hodero. All annen dagbokskriving lager ekstra rot hos meg, på toppen av hva enn som foregår ellers i tilværelsen, men så er jeg svært følelsesmessig og lettrørt av meg. Jeg er helt i ytterskalaen av "ekstrem lett-aktivisert" følelsesmessig som det går an å komme.

Systematisk, men uten fokus på følelser?

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.2.2020 den 23.41):

Jeg skriver søvndagbok og skal snart ha en søvnregistrering ❤️ Samt har jeg en slags humørstatistikk for hvordan jeg syntes dagen har vært, slik at jeg kan følge grafen i løpet av månedene som går og se utvikling.

Anonymkode: 9f879...365

Hvordan funker søvndagbok? 😊

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
9 minutter siden, Gorilla skrev:

Systematisk, men uten fokus på følelser?

Det forstår jeg. Viktig at du skriver det du føler hjelper deg. 😊 

Sånn har jeg det også! Veldig emosjonell av meg.

Uten fokus på følelser - da mener jeg at jeg ikke har skrevet som om jeg svarte på spørsmål som - Hva følte du i dag? - Hvordan følte du deg i den situasjonen, og hvorfor det? - Hvor føler du at disse reaksjonen kommer fra? - Hva var følelsen i deg da -dette- skjedde? -Hva er forhistorien for de følelsene du har i dag?

Det jeg skrev, som ryddet for min del var mer slik: - I dag har jeg hatt vondt i kroppen. Det er alltid tungt å akseptere dette, men jeg har tilpasset meg godt ut over dagen. Smerteskalaen har vært fra lett til moderat, stort sett gjennomgående fra jeg våknet. Ved tre anledninger måtte jeg re-planlegge dagen. De fineste stundene hadde jeg da jeg pratet med kjæresten min. Jeg håper jeg ved en senere dag som dette kan gi enda mer slæk til meg selv ved å ligge små runder på sofaen og hvile uten å gjøre noe.

Skrevet (endret)
Sparkling_Pink skrev (På 12.2.2020 den 0.39):

Uten fokus på følelser - da mener jeg at jeg ikke har skrevet som om jeg svarte på spørsmål som - Hva følte du i dag? - Hvordan følte du deg i den situasjonen, og hvorfor det? - Hvor føler du at disse reaksjonen kommer fra? - Hva var følelsen i deg da -dette- skjedde? -Hva er forhistorien for de følelsene du har i dag?

Det jeg skrev, som ryddet for min del var mer slik: - I dag har jeg hatt vondt i kroppen. Det er alltid tungt å akseptere dette, men jeg har tilpasset meg godt ut over dagen. Smerteskalaen har vært fra lett til moderat, stort sett gjennomgående fra jeg våknet. Ved tre anledninger måtte jeg re-planlegge dagen. De fineste stundene hadde jeg da jeg pratet med kjæresten min. Jeg håper jeg ved en senere dag som dette kan gi enda mer slæk til meg selv ved å ligge små runder på sofaen og hvile uten å gjøre noe.

Jeg forstår. Alltid godt når man finner sin måte å sortere på. 

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...