Gå til innhold

Ha med valp på universitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe valp, og egentlig så passer det perfekt nå. «Problemet», som også er fordelen  min, er at jeg er student. Det er en fordel fordi jeg har mye fri og god tid til valpen. Problemet oppstår når forelesningene er obligatoriske, og jeg er på skolen fra 08-15. Det er altfor lenge å dra fra en valp, synes jeg, selv om vi har få slike forelesninger. 

Rasen jeg vurderer er Malteser. Altså en liten, røytefri og allergivennlig hund. Skjønner jeg må snakke med skolen, men er det helt urealistisk å tenke at den kunne fått lov å sitte i et lite reisebur ved føttene mine? Og blitt luftet i pausene?

Anonymkode: b202f...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er urealistisk. As llergivenmlig betyr ikke at alle tåler den. Jeg reagerer på allergivennlige hunder også. 

Anonymkode: 24a9a...e5a

• Liker 5
Skrevet

Tviler sterkt på at seriøse universiteter vil tillate hunder i forelesning. 

Anonymkode: 35d90...17e

• Liker 7
Skrevet

Du bør ikke få deg hund i studietiden, vent til du vet hva du vil i livet. Trust me.

Anonymkode: c8bd4...77f

• Liker 8
Skrevet

På "mitt" universitetet er ikke hunder tillatt. 

Skrevet

Fullstendig urealistisk. Jeg har et familiemedlem med sterk allergiutløst astma som ville vært i livsfare av å være i samme rom som en såkalt allergivennlig hund i så lang tid. 
Og sånn rent bortsett fra allergiaspektet kan du ikke vite mye om hunder dersom du ikke forstår hvor forstyrrende en valp vil være for medstudentene dine. Det er ikke et lydløst og ubevegelig kosedyr du skal skaffe deg.

Anonymkode: c1479...9a9

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk lov i 2014, men da var det snakk om 3 timer på et grupperom, én gang.

Husk at en valp tar veldig mye av oppmerksomheten, noe foreleserne ikke vil sette pris på. Den kan også bråke, kanskje du må ta den med ut hvert kvarter.