AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Det er en hunn-innekatt, kattunge. Litt usikker på hvor gammel, kanskje par-tre måneder. Har gitt henne mat, hun har vann, dokasse, prøvd å leke litt med henne, men hun er ikke kjempeinteressert i det. Hun kommer ofte til meg da hun mjauer og hopper opp til meg i sofaen. Tror det er en av de mjauene her, men hun kan umulig være sulten da hun spiste for ca 30 min siden. Noen idé om hva jeg kan gjøre, hva hun trenger e.l? 😕 Anonymkode: cf799...354
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Hva slags leker har du prøvd? Er litt vanskelig å svare på hva katten vil, siden jeg ikke kjenner den. Anonymkode: 7372c...e96 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Altså, mange katter er bare pratsomme og mjauer stadig vekk. Om alle behov er dekket prøver den nok ikke si noe konkret. Prat litt tilbake og gi litt kos . Men hvis katten bare er 2-3 mnd er hun jo veldig liten. De blir avvent ved 12 uker. Så sikkert ekstra oppmerksomhetsjuk. Anonymkode: 832db...f98 3
moonflower__ Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Håper katten er 3 mnd, ikke 2... Da er den fryktelig ung for å være borte fra mor. Du sier du passer den. Er du hos den 24/7 eller stikker du innom for en venn eller noe? Så små kattunger burde ikke være alene mesteparten av døgnet. Med mindre det er flere katter i samme hus, da kan det sikkert gå bra i noen få dager. Det er ikke sikkert den vil ha mat selv om det er det som er eksempelet du postet. Kan like gjerne være oppmerksomhet/kos eller lek. En kattunge har mye behov for det. Ikke sikkert den liker lekene du har funnet frem, så prøv noe annet. Mange katter liker å leke apport. Mjau tilbake, det er gøy 😄 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags leker har du prøvd? Er litt vanskelig å svare på hva katten vil, siden jeg ikke kjenner den. Anonymkode: 7372c...e96 Hehe, skjønner det veldig godt altså:) Har prøvd alle lekene hennes:) Anonymkode: cf799...354
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, mange katter er bare pratsomme og mjauer stadig vekk. Om alle behov er dekket prøver den nok ikke si noe konkret. Prat litt tilbake og gi litt kos . Men hvis katten bare er 2-3 mnd er hun jo veldig liten. De blir avvent ved 12 uker. Så sikkert ekstra oppmerksomhetsjuk. Anonymkode: 832db...f98 Åja, det visste jeg ikke. Prøver å prate litt og kose når hun kommer til meg:)) Nei, hun må nok være eldre når jeg tenker jeg om. Broren min fikk ho vel litt før jul, så nærmere 4 mnd da? Jeg er dårlig i matte 😂 Anonymkode: cf799...354
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 23 minutter siden, moonflower__ skrev: Håper katten er 3 mnd, ikke 2... Da er den fryktelig ung for å være borte fra mor. Du sier du passer den. Er du hos den 24/7 eller stikker du innom for en venn eller noe? Så små kattunger burde ikke være alene mesteparten av døgnet. Med mindre det er flere katter i samme hus, da kan det sikkert gå bra i noen få dager. Det er ikke sikkert den vil ha mat selv om det er det som er eksempelet du postet. Kan like gjerne være oppmerksomhet/kos eller lek. En kattunge har mye behov for det. Ikke sikkert den liker lekene du har funnet frem, så prøv noe annet. Mange katter liker å leke apport. Mjau tilbake, det er gøy 😄 Ja, den er nok litt eldre altså- tipper rundt 4 mnd:) Ho er hos meg, men jeg er på jobb. Har hund i tillegg; ho er litt redd for han, men han er så søt og snill mot ho🥰 Ok; blir mer kos fra nå! Nå ser hun på meg dusje 😂 Mye underholdning i vanndråper🙊 Takk for svar🙌🏽 Anonymkode: cf799...354
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 På jobb dagtid* Anonymkode: cf799...354
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Tenker du må starte med å finne ut av hva katten prøver å si deg Du fikk en bitteliten del av tolkningsunderlaget ovenfor, men det var absolutt ikke nok. Denne lenken gir deg hele; Lytt, hør og prøv å tolke katten best mulig. Du må gjerne beskrive lyden for oss. Kanskje vi kan hjelpe, men lytt til Bjarne Braastad først. Det er vel anvendte 12 minutter Anonymkode: e6650...af7
Minya Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Er kattungen liten, er det helt normalt at de prater og maser mye. Den er helt sikkert litt usikker på situasjonen fordi du er et nytt menneske, den er også "mutters alene", så den søker til deg for å få kontakt med et annet levende vesen. Små kattunger har det ofte bedre hvis de er sammen med andre katter, for da tar den/de andre katten/e over mye av oppmerksomhetsøkendet, mens når de er alene med mennesker, søker de oppmerksomhet hos dem. At du har hund er et pluss så lenge hunden er snill med pusefisen, den første skrekken vil gå over. Gi masse oppmerksomhet, kos, lek litt for å aktivisere, så vil den roe littegrann på reka. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå