Eun Skrevet 11. februar 2020 #21 Skrevet 11. februar 2020 Tynn pizzabunn med en enkel tomatsaus og smuldret gorgonzola. Toppes med ruccola, ristede valnøtter og honning. NAM! Ikke direkte uvanlig, men opplever stadig at folk ser på meg som om jeg er en idiot når jeg nevner den kombinasjonen.
Rosewood Skrevet 11. februar 2020 #22 Skrevet 11. februar 2020 16 timer siden, boblevann skrev: Sikkert ikke så uvanlig, men nytt for meg og nydelig godt: creme fraiche, spekeskinke og mozarella 😍 Åhhh det er så godt! 😋🤤😍 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #23 Skrevet 11. februar 2020 16 hours ago, Jasmine9 said: Pommes frites er en veldig god, uvanlig topping! Best om du har på etter pizzaen er ferdig og at du krydrer chipsen først. Jeg lager vegansk pizza med helt vanlig tomatsaus først, paprika, litt gul løk, mais, spinat, champinjong, vegansk mozzarella om jeg har og krydre med litt basilikum, paprikapulver og litt salt. Pesto på toppen når den er klar for spising. Og chips om jeg gidder/vil! Funker fint med litt ananas for dem som liker det også. Hvordan fungerer vegansk mozzarella? Og hvor finner du det og vegansk pesto? Anonymkode: 03f0e...816
Inwe Skrevet 11. februar 2020 #24 Skrevet 11. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer vegansk mozzarella? Og hvor finner du det og vegansk pesto? Anonymkode: 03f0e...816 Vegansk mozzarella finnes på meny iallefall, den ene pestoen hos Coop er vegansk (mener det er fra smak bedre serien). 1
Brunello Skrevet 11. februar 2020 #25 Skrevet 11. februar 2020 (endret) 2 timer siden, ellipse skrev: Ansjos, reker og gresskar I og med at ansjos er en av ingrediensene på den originale, klassiske Napoletanske pizzaen, er det litt spesielt å hevde at det er uvanlig å ha ansjos på pizza. Endret 11. februar 2020 av Brunello 1
Brunello Skrevet 11. februar 2020 #26 Skrevet 11. februar 2020 13 minutter siden, Inwe skrev: Vegansk mozzarella finnes på meny iallefall, den ene pestoen hos Coop er vegansk (mener det er fra smak bedre serien). Vegansk mozzarella finnes ikke. Mozzarella er en ost laget av ku eller bøffelmelk. Det er også ost i pesto, så også dette er umulig å få vegansk.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #27 Skrevet 11. februar 2020 34 minutter siden, Brunello skrev: Vegansk mozzarella finnes ikke. Mozzarella er en ost laget av ku eller bøffelmelk. Det er også ost i pesto, så også dette er umulig å få vegansk. Enig. Har man valgt å bli veganer så har man vel ikke behov for feks kjøtterstatning som skal smake tilnærmet likt? Er feks en "revet ost" som heter "revet topping". Det synes jeg er mer korrekt. Og pesto kunne en kalt basilikum-saus/dressing. Og feks "kjøttdeigen" meatish, bedre å kalle det vegan/vegetar-deig. Anonymkode: 54814...6dc 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #28 Skrevet 11. februar 2020 Lys saus (creme fraiche med 2ss sweet chili saus) med reinskav, granateple, sylta rødløk og ruccola. Samme lyse saus med mango og bacon. Mango blir litt som ananas på pizza Anonymkode: 7cec9...2be
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #29 Skrevet 11. februar 2020 Tynne potetskiver, sprø bacon og litt ost. Ikke noe saus. Anonymkode: 804c0...28f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #30 Skrevet 11. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Har man valgt å bli veganer så har man vel ikke behov for feks kjøtterstatning som skal smake tilnærmet likt? Er feks en "revet ost" som heter "revet topping". Det synes jeg er mer korrekt. Og pesto kunne en kalt basilikum-saus/dressing. Og feks "kjøttdeigen" meatish, bedre å kalle det vegan/vegetar-deig. Anonymkode: 54814...6dc Ja for folk ble veganere fordi de ikke liker animalske produkter. Og det blir helt feil å « ta» oss for at coop kaller det pesto eller at en produsent kaller en kjøtterstatning for meatish. Er det rart det er krig i verden når folk klager å henge seg opp i sånne små ting i en tråd som handler om matkombinasjoner Anonymkode: a2d11...733 9
Jasmine9 Skrevet 12. februar 2020 #31 Skrevet 12. februar 2020 8 timer siden, Inwe skrev: Vegansk mozzarella finnes på meny iallefall, den ene pestoen hos Coop er vegansk (mener det er fra smak bedre serien). Gå på veganlife.no. Coop sin "Smak"-pesto er vegansk - både den røde og grønne.
Jasmine9 Skrevet 12. februar 2020 #32 Skrevet 12. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Har man valgt å bli veganer så har man vel ikke behov for feks kjøtterstatning som skal smake tilnærmet likt? Er feks en "revet ost" som heter "revet topping". Det synes jeg er mer korrekt. Og pesto kunne en kalt basilikum-saus/dressing. Og feks "kjøttdeigen" meatish, bedre å kalle det vegan/vegetar-deig. Anonymkode: 54814...6dc Herlighet! Hvordan forventer dere som tenker slik at folk skal vite hva man kjøper om man ikke kan sammenligne det med noe man kjenner fra før av? Det blir det samme som å si at en bomullsgenser ikke er en genser fordi man også har polyestergensere. 3
FrankDrebin Skrevet 12. februar 2020 #34 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Jerry Lee skrev: Ananas! Velkommen tilbake! 1
Jerry Lee Skrevet 12. februar 2020 #35 Skrevet 12. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, FrankDrebin skrev: Velkommen tilbake! Å, joda... 😜 Takk skal du ha, Frank. 😊 Endret 12. februar 2020 av Jerry Lee 1
FrankDrebin Skrevet 12. februar 2020 #36 Skrevet 12. februar 2020 13 timer siden, Jerry Lee skrev: Å, joda... 😜 Takk skal du ha, Frank. 😊 Bare hyggelig, KG er ikke det samme uten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #37 Skrevet 13. februar 2020 Karamellisert pære (eller syktet rødløk), blåmuggost og pinjekjerner, på hvit creme fraiche bunn. Anonymkode: 041e8...aae
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #38 Skrevet 13. februar 2020 På 10.2.2020 den 23.02, Jasmine9 skrev: Pommes frites er en veldig god, uvanlig topping! Best om du har på etter pizzaen er ferdig og at du krydrer chipsen først. Jeg lager vegansk pizza med helt vanlig tomatsaus først, paprika, litt gul løk, mais, spinat, champinjong, vegansk mozzarella om jeg har og krydre med litt basilikum, paprikapulver og litt salt. Pesto på toppen når den er klar for spising. Og chips om jeg gidder/vil! Funker fint med litt ananas for dem som liker det også. Det hørtes ut som smør på flesk Anonymkode: 61959...15f
tånegla Skrevet 13. februar 2020 #39 Skrevet 13. februar 2020 Bernaise saus er supergodt på pizza. Karamellisert rødløk og hvit geitost er også godt, men muligens ikke så uvanlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå