AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 jeg har i flere år slitt med smerter ved samleie, men det siste halve året har smertene økt i betydelig grad. tidligere var det "bare" vondt når partneren min skulle komme inn i meg, og så ble det bedre så fort jeg ble våt. nå gjør det vondt mye lenger. i tillegg får jeg også smerter når jeg får orgasme. det er ingen ekstreme smerter, men nok til at opplevelsen blir god og vond på samme tid. har prøvd å lese litt omkring endometriose, og leser at kraftige blødninger er et symptom. jeg har brukt p-piller lenge, og har derfor ikke noen kontroll på verken syklus eller smerter. vurderer nå å få en menustrasjon bare for å kartlegge hvor intense smertene. vil dette ha noe for seg for å sjekke om det kan være endometriose? i tillegg snakker vi om barn for fremtiden, men denne sykdommen kan visst gjøre dette vanskelig. hvor nøyaktig er dette? hva er deres opplevelser? mange spørsmål, men kjenner meg rådvill. Anonymkode: 63dc0...ccd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 kan legge til at han er veldig forsiktig, og lar alltid jeg styre samleiet slik at det blir minst mulig ubehagelig. Anonymkode: 63dc0...ccd
Krakilsk Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Ja, det kan det. Ikke slutt med pillene, ta en tur til gynekolog.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 3 minutter siden, Krakilsk skrev: Ja, det kan det. Ikke slutt med pillene, ta en tur til gynekolog. Men kan det ikke være lurt for bare å få uka og sjekke om blødningene og smertene forverres da? Anonymkode: 63dc0...ccd
Krakilsk Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 Jeg vet ikke. Aner ikke om det påvirker gynekologens vurdering. Jeg skrev du ikke skulle gjøre det mtp hvor grusomt det kan oppleves om det faktisk er endo, men du styrer det selvsagt selv.
Tessa12 Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Dette hørtes kjent ut, jeg hadde det på samme måte da jeg gikk på p-piller, kontaktet lege, fikk time på sykehus til kikkhull undersøkelse, måtte i forbindelse med det slutte på p-pillene en periode. Etter jeg sluttet på de/byttet prevensjon så hadde jeg ikke vondt lengre. Skal ikke si det er det samme med deg, men verdt et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 Kan være greit å sjekke deg for adenomyose også i tillegg til endometriose. Anonymkode: 3d4f4...afc
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 Det kan være vestibulitt, men ville gått til lege om jeg var deg😘 Anonymkode: 758be...815
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 Jeg har endometriose og har ikke de samme symptomene som deg. Dette ble heller aldri nevnt som et typisk symptom under utredningen min. Jeg hadde imidlertid syster på eggstokkene, mye blødninger under mensen, kraftige smerter og til slutt vanskeligheter med å bli gravid. Det har kommet inn gode forslag her, men jeg vil også legge til vaginisme som en mulig årsak. Det er veldig viktig å dra til gynekolog ved slike plager. Jeg kunne ønske at jeg gjorde det mye tidligere. ❤️ Lykke til. Anonymkode: d379e...e31
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 Smerter under og etter samleie er et kjent symptom - Her er tips om det: You may be able to reduce the pain you feel during sex if you take an over-the-counter pain reliever, such as an aspirin (Bayer) or ibuprofen (Advil), at least an hour before intercourse - https://www.healthline.com/health/womens-health/endometriosis-and-sex#pain-reliever The third predominant symptom of endometriosis is painful sex (dsypareunia). Patients with endometriosis often find themselves experiencing physical pain . - https://www.endofound.org/painful-sex-dyspareunia Stoppe p-piller for å sjekke, tja, men ha smertestillende klart, for det kan bli grufult vondt. Hvis du bruker cerazette, så kan du bremse opp inflammasjonen med å starte igjen. Anonymkode: dfa0f...184
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå